1

Тема: Изобретение века- тормозная втулка Эрнста Захса «Torpedo»

Изобретение века- тормозная втулка Эрнста Захса «Torpedo»
Ернст Захс ( Erhst Sachs, 1867–1932)

В 1898 році німецький механік, велогонщик Ернст Захс на виставці в Англії вперше презентував маточину заднього колеса велосипеда власної конструкції з обгінною муфтою (вільним ходом). На той час вже існували подібні втулки але складнішої конструкції та без гальм, модель Ернста Захса не отримала належної оцінки.

Після вдосконалення в 1903 році Захс запатентував нову конструкцію втулки заднього колеса з вільним ходом та внутрішнім гальмівним механізмом оснащену кульковими вальницями. Згодом вона отримала назву «Torpedo». Вдала конструкція механізму втулки забезпечувала велосипеду легкий хід, гарний накат та надійне гальмування. Цей винахід став революційним у розвитку історії велосипеда.

1 серпня 1895 року разом з комерційним компаньйоном Карлом Фіхтелем (нім.Karl Fichtel (1853—1911)), Ернст Захс заснував в місті Швайнфурт підприємство «Schweinfurter Präzisions-Kugellagerwerke Fichtel & Sachs» яке почало масове виробництво кулькових вальниць та велосипедних гальмівних одношвидкіcних втулок «Торпедо». Завдяки порівняно простій конструкції, надійності, ефективного гальмування та легкості налаштування, нова втулка швидко завоювала популярність.


Изобретение века- тормозная втулка Эрнста Захса «Torpedo»   
Изобретение века- тормозная втулка Эрнста Захса «Torpedo»


З ростом популярності велосипедів на початку ХХ століття, зростала потреба виробників в надійному приводному та гальмівному механізмі. Переважна більшість виробників велосипедів в Європі почали оснащувати свої моделі втулками «Торпедо» виробництва фірми Fichtel & Sachs. В 1905 році Захс розробив також двохшвидкісну втулку з планетарним редуктором, а згодом і трьохшвидкісну.

В 1904 році на фабриці Fichtel & Sachs працювало 900 робітників які виробляли 250000 втулок, в 1908 персонал зріс до 1800 робітників, а виробництво сягало 482000 штк. Через значну потребу, їх виготовляли також інші виробники на ліцензійних умовах та з обов'язковим клеймом «Fichtel und Sachs (FuS)», «Torpedo». На 1924 рік було виготовлено 25 мільйонів велосипедних гальмівних втулок «Торпедо».

Сьогодні в ХХІ столітті втулка «Торпедо» залишається актуальною, і без конструктивних змін виготовляється багатьма виробниками велосипедів у всьому світі.
Всі, без винятку, дорожні одношвидкісні велосипеди що вироблялись в СРСР оснащувались втулками системи «Торпедо». Їх виробляли на Харківському велосипедному заводі, мінському, пермському та інш., без ліцензії та відповідних маркувань.

2

Re: Изобретение века- тормозная втулка Эрнста Захса «Torpedo»

Спасибо, познавательно img/bi

Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед - это не мой велосипед.

3

Re: Изобретение века- тормозная втулка Эрнста Захса «Torpedo»

img/ay
Втулка Торпедо гениальное революционное изобретение, о нем речь. Я в историческом разделе написал это, и с огромным уважением отношусь к персоне Захса, еще и как предпринимателю.

Странно , что из стольких букв, кого-то затронуло то что ее выпускали в СССР, по тому , что всеравно срок патента истек. С радостью почитаю статью о том, что велосипедного изобрели в СССР.

А вообще то как не крути, а  каждый «крокодил» ездит на втулке придуманной Эрнстом Захсом. img/be

Здесь немного об истории Торпедо, даже эскизы Захса.

4

Re: Изобретение века- тормозная втулка Эрнста Захса «Torpedo»

О "Торпедо", определение годов выпуска F&S. Что интересно, модели разных годов назывались именами городов, иногда двойными. Наверное, это связано с какой-то легендой или традицией фирмы.

http://www.all-about-hubs.com/start.php … n_galerie2

Темы о томозных втулках (в т.ч., и особенно - о "Торпедо") используемых нами, на нашем форуме:

http://krokovod.org/forum/viewtopic.php?id=124
http://krokovod.org/forum/viewtopic.php?id=81

Не исторические, а актуальные вопросы о "Торпедо" решаем там.

Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед - это не мой велосипед.