ну, дослухався до пані bellissima й придбав зі знижкою kalkhoff coupe du monde) Перемикачі працюють чітко й вел ДУЖЕ подобається, хоч і водопровідні труби (порівнювати є з чим: true temper avr, tt, ox2; tange різних рівнів, reynolds 501/531, columbus cromor).
Рама: gas pipe з отворами лише під дроти; гальма/ручки: Altenburger Concorde (доволі потужні); втулки Maillard Normandy; алю система під квадрат; кола: Weinmann 16-630+відповідні рідні шини swallow; сідло aka selle italia turbo. Шкода, що немає оригінальної заглушки на правій педалі. Підсиділ прикипів, але після огляду виявилося, що труба (нижче рівня підсид) зсередини абсолютно позбавлена корозії (взагалі, лише на стійці заднього трикутника було здуття фарби).
Щодо отворів у рамі (колись потрапило на очі):
The stays and top tube need careful eyeballing, widening drain holes
> so the air can escape upwards as the thinned paint or linseed flows
> downwards or drilling drain holes if none exist and faith as who can
> see in a chainstay unless your a surgeon under malpractice.
-Bad suggestion. First, these are not drain holes but vent holes for brazing. Without a vent, in an otherwise closed tube, brass will not flow into the lug and a fillet braze will have bubble holes. After brazing, a good frame builder will braze the vents shut. You can do the same with RTV. Those holes are not sacred. They belong to the user who should close them if there is any doubt about moisture intrusion.