po2, я змінив дещо програму (а саме – базу відліку, а також ввів вимогу z1=z2), тепер з Вашими даними результати її роботи такі:
У результатах фактично ніяких змін щодо сил та моментів. І графіки такі ж самі. І висновки – теж. Але я все ж переніс сюди ті пункти пояснень та аналізу, що були наведені у https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 01#p245401 , з невеличкими відповідними змінами:
1. Система розглядається у рівновазі для перерізу колеса.
2. Деформації частин колеса не враховуються.
3. Вважається, що в осьовому напрямку сили F1 та F2 проходять через точку О. Вони врівноважені.
4. Приведені значення сил та довжин шпиць зовсім не є реальними. Але при бажання їх можна перерахувати на реальні.
5. Приведена сила натягування N1 задана довільно. Можливо й далека від дійсності (біля 10 кГс), але завжди можна задати іншу.
6. Значення z1 та z2 на зашпицьованому колесі вимірюються за допомогу пристрою, подібному тому, що на форумі пропонує Odyssey. Вони повинні бути однаковими.
7. Мінімальне значення z є таким, коли х1=0, тобто права шпиця стає вертикально. Це можливе лише тоді, коли практично немає сил затягування лівих шпиць. Тобто це граничний випадок, нереальний на колесі вело: не можуть ліві шпиці бути не натягнуті.
8. Максимальне значення z відповідає випадку симетричного розташування фланців відносно дропів; дає однакові значення приведених сил та довжин шпиць, відсутність моменту М, що скручує переріз ободу.
9. Програма розраховує крайні значення z, і для створення графіку залежності, обчислює крок, виходячи з кількості кроків = 10, потім заповнює стовпчик значень z.
10. При z, меншому ніж максимальне, завжди приведена сила натягування лівої шпиці N2 менше ніж N1 (k<1). Тому, якщо колесо має багато зірок, то праві шпиці можна обирати товщими, ніж ліві.
11. При z, меншому ніж максимальне, завжди з’являється момент, що скручує переріз ободу; його напрямок завжди – за годинниковою стрілкою, а значення досягають доволі великих величин при сильному зменшенню z. Інакше кажучи, чим більше зірок на втулці, тим більше такий момент. На схемі момент М – це той, що урівноважує, тобто протилежний; він виникає за рахунок спротиву обода його деформуванню.
12. Отриманні графіки є нелінійними, але фактично це не має особливого значення.
13. У дійсності точка О лежить на декілька мм вище, від цього М буде дещо меншим.
14. У дійсності верх правої шпиці дещо лівіше, від цього М буде дещо менше.
15. Згідно з п.п. 13 та 14 величина М від радіальної зміни положення точки О змінюється незначно.
Як на мене, програма дещо прояснює ситуацію, тобто є корисною. Оскільки застосовані розміри втулки та обода є реальними, а від їхньої зміни принципово нічого не змінюється щодо довжини шпиць, сил та моментів, можна вважати наведені результати достатніми для знаходження відповідей на проблему, яка тут обговорювалася вище: чи скручується обід та куди він скручується, якщо є така ситуація.
Ще я замінив рисунок з формулами, він показаний вище. Його попередній варіант, що на https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 84#p245584 , тепер є недійсним.
Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Украина" (1977);
В-541 "Спорт" (1970);
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))