Re: Теория велосипедного колеса.

vault_boy, эксперимент будет несколько некорректным... При такой замене сразу изменятся минимум три фактора влияющие на накат сопротивление движению колеса. В принципе термин "накат" правильный, но усилиями ВСЕХ велофорумов он стал уже ругательным...

Re: Теория велосипедного колеса.

CustoмBicyclь, для нас, как для гражданской авиации, это познавательно, но не более того... Скорости не те img/bk. Да и вообще как подвел итог сам автор статьи: лосины и бахилы  img/bd

Re: Теория велосипедного колеса.

CustoмBicyclь, може воно і так, але навіть вникати не буду, бо прочих рівних немає і не буде. Чим вужча покришка тим більший тиск вона тримає. Ніхто при здоровому глузді двухдюймову не буде качати до 10-9 атмосфер, а на шосейній не поїде на 3-х.

Я рухаюсь, значить я існую!

Re: Теория велосипедного колеса.

img/bs
Даже для бмховых 2" максимальное давление не более 7-8 атмосфер

Re: Теория велосипедного колеса.

Евгений76, Ви берете два крайні варіанти, мова у статті про різницю у кілька міліметрів (наприклад 20 і 23-25 ). І стаття взагалі про те, що на дальніх дистанціях від коліс залежить менше ніж побутує думка і розвінчано деякі маркетингові міфи. Звичайно ми не спортсмени, але в колісному питання цілі суперечки і купа протилежних думок постійно ворушиться.

Re: Теория велосипедного колеса.

CustoмBicyclь, ну якщо так, то прочитаю. Поки для гарних доріг мій вибір — трубки.

Я рухаюсь, значить я існую!

Re: Теория велосипедного колеса.

Евгений76, и про трубки там тоже есть  img/ag

Re: Теория велосипедного колеса.

Кирилл, найголовніше, що там жодного слова про твердість/м*якість ободів і жорсткість коліс взборі.

Евгений76, для шин різної ширини  потрібний різний робочий тиск тільки для забезпечення певного потрібного просідання під вагою системи велосипед-велосипедист. Зрозуміло, що для вужчих шин потрібно вищий тиск, а на шосерах вузькі колеса для хорошої аеродинаміки.

Re: Теория велосипедного колеса.

CustoмBicyclь, дещо примітивно підходите до справи.
Я те посилання подивився. Тому там про м'якість і жорсткість не говориться, бо писав гонець. У них кардинально інший підхід ніж у звичайних людей. У них важливі тільки секунди. А те що буде жорстко — начхати. Те що супершвидких трубок хватить на дві гонки, а тренуватись можна на інших — всерівно. Не заперечую, такий підхід має право бути, коли мова іде про досягнення.
У більшості форумчан інший критерій — отримання задоволення, навіть якщо вони і беруть участь у якихось любительських змаганнях.
img/bk

Я рухаюсь, значить я існую!

Re: Теория велосипедного колеса.

Евгений76, ну чому примітивно, я розумію, що у спорті інші пріоритети. Але я сам не відчуваю і не розумію як можна відчути різницю в комфорті між одинарним і подвійним ободом, якщо у колесі деформації шини значно більші від деформацій металевої частини і від пружних деформацій рами. Для мене не спортсмена однозначно правильним є обод з правильною посадочною шириною і максимально можливо легкий для даного призначення велосипеда. А жорсткість і пружність/м*якість мають значення для стабільності форми колеса при підвищених навантаженнях; і однозначно колесо зі сталевим ободом ремонтопридатніше.

Re: Теория велосипедного колеса.

CustoмBicyclь пишет:

як можна відчути різницю в комфорті між одинарним і подвійним ободом,

img/bk
https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?pid=4870#p4870

Одинаковые шины (конкретно все четыре вместе куплены), одинаково накачанные по одному манометру. Одинаковое число крестов на одинаковых спицах, натянутых одним человеком довольно одинаково. Одинаковая длина рам и угол вилок. Более жёсткая рама на менее дубовом велосипеде.

Кардинальная, любому заметная разница в поведении.
Разные обода.

Кто виноват в разнице?
А, как ощутить.. Ну...  я, как мог,  точно описал ощущения. Как ощутить разницу вкусного и невкусного хлеба?

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Теория велосипедного колеса.

kisa, з моєї практики: євро-турист 70-хх років стерлись гальмами одинарні ободи 17мм і я замінив низькопрофільними подвійними 17мм, шини залишились попередні 32мм. Якщо накачую до дубового стану шини стає дико твердо і некомфортно, при тиску що забезпечує просідання шини 3-4мм комфортно, накат на хорошому асфальті практично однаковий. Різниці після заміни ободів не відчув, в обох випадках натяг шприх старався зробити максимальним (тензометра немаю, суб*єктивно). Інша ситуація: "тягач" євро-турист початку 90-хх з помірно здешевленою рамою (паяна, але дешеві вузли і бонки), подвійні низькопрофільні ободи 21мм і шини 42мм, при просіданні шин 5мм комфортніший але гірший накат. Для проби міняв колеса між двома цими велосипедами і в комфорті помітив тільки те, що на перекачаних колесах не комфортно бо твердо; ободи 21 і шини 42 важчі, тому з ними розгінна динаміка гірша. У руках зняті зношені 17мм ободи гнуться легко у всі боки, коли стояли на колесі в зборі про таке би і не подумав. Ще до заміни ободів у туристі  "тягяч" з перекачаними колесами був твердішим від туриста з нормально накачаними колесами. Пробував сталевий img/bg  на 28 колесах з високими подвійними ободами і шинами 42 — не твердий (про накат не скажу, бо все у ньому скрипіло від дефіциту змазки- у селі так їздять троє з п*яти). На дорожнику 28 стояло безпружинне сідло і алюмінієвий руль, після заміни сідла на пружинне і руля на стальний стало значно комфортніше. Різницю у жорсткості рам і керма я чітко відчуваю, а от з колесами по ободах ніяк  img/bk
   Думаю у цих питаннях не всі однаково розуміють певні поняття, у всіх неоднакова чутливість і вимоги до комфорту, тому виникають непорозуміння. І якщо у спорті об*єктивним критерієм є хвилини і секунди, то у нашій спільноті багато критеріїв не піддаються вимірам з об*єктивним відтворенням. Треба ще працювати над термінологією і визначеннями, бо є ще багато суб*єктивного.

Re: Теория велосипедного колеса.

Добавлю сюда историю из жизни. У соседа по гаражу есть стартон, который работает Туристом — рыбалка, дача, тяжелые грузы на багажнике. То, что он соорудил на руле, здесь будет офтопом, в соответствующей ветке покажу. А сейчас о колесе. Пожаловался мне сосед, что на заднем колесе спицы лопаются. Что интересно, у него колесо заднее спицовано в 4 креста — это вообще нормально для стартона? И обод двойной высокий — говорит, специально поставил, чтоб колесо крепче было, а спицы рвутся все равно.
Ну я ж теперь умный, знаю, куда смотреть. Набор не фабричный, правильный, но спицы без шайбочек, и почти у всех сгиб возле головки разогут. И рвутся они, говорит, именно там. Рассказал ему о шайбочках, даже показал на "Украине" своей. Человек задумался, наверное, будет переделывать.

Горец: "Украина" 111-441 (короткая) 1990 г. с планетаркой Nexus-3
Ветерок: "Старт-шоссе" 1986 г. (2х7, дуалы)
В-37: "Спутник" В-37 1967 г. сингл (торпедо)
Лыбидь: Ардис Либыдь "Handmade in Ukraine", 1998, сингл 46/19

Re: Теория велосипедного колеса.

img/hitry

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Теория велосипедного колеса.

Колеги. А як спицювати високопрофільний обод? І як в спицьний калькулятор його забивати?