Є нова інформація.
Фарбування.
Нагадаю, що з рідним фарбуванням у "заготовці" були тільки рама та вилка. Обидва óбоди – нерідні, причому задній – без хрому, із залишками заводської фарби. Крила – нерідні. Отже, крила та óбоди потребують фарбування, звісно, у колір рами, з ліновками білого та червоного кольорів.
Стан фарби рами можна оцінити як жахливий, і це добре видно на фото зблизька:
В деяких місцях її стан, на перший погляд, був задовільним, але при незначному місцевому її видаленні виявилося, що там і під фарбою панувала іржа. Тобто про збереження хоча би 50% рідного фарбування не йдеться зовсім, і без повного очищення рама та вилка приречені.
Тому було прийняте (важке) рішення про повне очищення та перефарбування рами, а також і вилки, на якій ситуація була дещо краще, але не набагато.
Після прийняття такого рішення з рами та вилки була знята схема ліновок (див. #71). Поверхні рами, вилки, óбодів та крил були зачищені (ніж, металева щітка на болгарці, наждачний папір, розчин лимонної кислоти), поґрунтовані ГФ-021 та пофарбовані у чорний колір глянцевою емаллю ПФ-115 (2 шари, малярний валик). Через пару тижнів була проведена розмітка ліновок та їхнє почергове фарбування. На фото заднього колеса (див. #80) та наступних їх добре видно.
Рік випуску рами: 1954 (див. #2), номер рами ?04340 (перша цифра не зрозуміла, див. #17). Після фарбування вони фактично не зчитуються, тому наведено фото в попередньому стані рами:
Деколі. Знайдені через інтернет у вигляді тонких наліпок: одна – на раму, друга – на заднє крило. Після чого додаткова закріплені двома тонкими шарами автолаку.
Колеса.
Обидва óбоди – від мотопеда В-902, профіль – широка "чайка", під 32 та 36 шпиць. Пройшли правлення на пристрої, показаному в https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 08#p239308 . Обидва óбоди мáли гумові óбідні стрічки. Передне колесо зібране на два хреста, заднє – на три. Шпиці – від SLE, ф2, довжиною 267 мм, ніпелі G14. Натяг шпиць приблизно на 50 кГ. Втулки див. #80, задня зірка 19 зубців. Камери 26" Continental MTB A40, 47/62-559 (26" х 1.75-2.5) з повністю металевим штуцером і з гайкою, шини CST 26" x 1.75х2 (47-559) — C219 моделі CST CLASSIC ONE * ECO, корд – нейлон, протектор – "кубик". Тальк. Накачано до 2.5 атм.
Кермо. Відповідає моделі вело пізніх випусків, тобто регульоване (можливо – рідне). Стійка керма мала жахливий вигляд (див. трете фото вище), змінено на аналог. Стан хрому всього керма задовільний. Підшипники радіально-упорні (вело пізніх випусків), по 15 кульок ф4, з сепараторами (див. трете фото вище), у доброму стані. Гріпси (ручки) відповідають моделі, у доброму стані.
Вилка. Від ХВЗ (див. #80). Про окрас написано вище. Центральна частина штоку вилки дещо роздута (від надмірного затягування керма), але не критично (нижній конус знімається). Хромований чохол коронки вилки був відсутній, вдалося знайти б/у з відповідним моделі вело дизайном.
Каретка. Зношену вісь замінено на відповідну, від ХВЗ, під клинове кріплення шатунів. Підшипники радіально-упорні, по 8 кульок ф6, з сепараторами, у доброму стані. Зірка від ХВЗ, 48 зубців, відповідає моделі (кріплення до шатуна 5-ю гвинтами). Шатуни відповідають моделі, відстань між отворами 170 мм. Правий шатун (див. #40) має ліве різьблення під вісь педалі, тобто він – від тандему (див. #44, #45). Педалі — моделі (умовно) а-ля вело "Прогрес" від ХВЗ, відповідають "Інструкції …" від 1951 року. Ланцюг (див. #80) змащений парафіном, ще має ресурс.
Усі підшипники вело обслуговані та змащені мастилом Літол 24 Екстра.
Передне гальмо. З товстої гуми ножем вирізав гальмівну накладку, вставив. Все інше комплектне та у доброму стані.
Катафот передбачений тільки задній, відповідає моделі.
Фара (див. #38) теж була пофарбована у чорний колір. Динамо відповідає моделі вело, але написів на ній не знайшов.
Сідло. Знайшов сідло з каркасом на 10 малих пружин та з двома великими ззаду. З каркасом прийшов чепрак у дуже м’якому стані (мабуть, просочений касторовим маслом). І з іржавим шільдиком "Харьков", який очистив лимонною кислотою. Вирішив зберегти чепрак. Приблизно тиждень вимочував у воді з рідким милом, кожен день змінюючи розчин. Потім чотири дні вимочував у розчині желатина, омив водою, витер від осаду желатина, на пару годин виклав на ганчірку (щоб прибрати залишки води), надів на каркас (через харчову плівку), закріпив стрижнями ф5 через отвори та за допомогою скотчу та ізострічки. Висушував у кімнаті днів десять, поступово знімаючи обмотку. Чепрак набрав жорсткості, але дещо (не критично) скоротився в напрямку свого носу, оскільки у цьому напрямку не мав обмежень. Зачистив наждачками, просочив морилкою (для кольору), промазав декілька разів з обох сторін спочатку льняною олією, а потім — розчином воску в уайт-спиріті, прогрів, дещо пополірував. Не хромовані частини каркаса сідла пофарбував у чорний колір емаллю ПФ-115.
Сумка для інструменту. Чорного кольору, радянський товстий шкірозамінник, стан задовільний. Є всі ключі, від ХВЗ.
Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 "Украина" (1977); В-541 (1970);
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))