(28-05-2025 08:52:43 отредактировано route 66)

Re: Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

route 66 пишет:

Ну що, став я щасливим власником ще одного ХВЗ, на цей раз Спорт В-542

Слово "щасливим" треба було відразу брати в лапки  img/rolleyes
Нагадаю що було:
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Розчухавши ржаве місце на рамі, відкрилася така картина:
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Далі трохи роботи болгаркою і напильниками:
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Потім сварка напівавтомат, болгарка, напильник. І вже готовий результат. Сфотографувати проміжний забув, захопився процесом. Шпаклівку не використовував, грунт, фарба. В загашнику був синій балон, колір майже співпав. З двох метрів не помітно.
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976) Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)


Про ненадійність електрозварювання труб читав, але жалко було викидати раму, тому вирішив спробувати. Подивимось як воно їздитиме і чи не підуть тріщини.

3

Re: Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

route 66, сварка надійна, просто шов варто було прогріти хоча б чимсь таким

Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Проблема не в самому шві а в напруженості яка виникає біля нього.

Сподіваюсь все вийшло рівно? Не повело під час зварювання?

Я рухаюсь, значить я існую!

Re: Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Коли виявилось що рама з дефектом, відразу почав шукати чим замінити. І знайшовся ще один Спорт В-542, золотий, 1974 року, по ціні хорошої рами. Та ще і виявилося, що вузли рами на рульовій колонці різні по рокам. І на цьому саме такі, як я і очікував побачити ще на першому, синьому спорті.

Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Велосипед прийшов комплектний (не було тільки передньої перекидки), рівна і не погана рама, присутні оригінальні крила, що для мене важливо (переднє вже відрихтоване, підфарбоване і тимчасово встановлене на синій, заднє в процесі відновлення), колеса під переспицьовку.
Вцілому буде жити. Поки ставлю на ход синій, золотий буде перефарбовуватися.

Добавлено: 27-05-2025 18:11:11

Євгеній76 пишет:

Не повело під час зварювання?

Варив точками, неспіша. То наче все ок

3

Re: Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

route 66, на синем хорошо получилось. А на жёлтом я бы верхнюю трубу выгнул назад, на ней явно девчонок катали. Да и надо перед покраской основательно проверить остальную геометрию: на пропеллер, дропауты по нитке, ровность по длине верхних и нижних стоек. Да и вилочку тоже.

2

Re: Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

atepernetuzh пишет:

Да и надо перед покраской основательно проверить остальную геометрию

Перевірив на скільки міг. І дропаути по нитці, і поправив їх шпильками на співвісність, і те саме по вилці. Верхню трубу перевіряв по лінійці (40 см, більшої не маю), прогину великого немає, то можливо так здається візуально, через вичовгану фарбу або фото таке вийшло.
Боюсь, що я їй можу більше нашкодити, аніж вирівняти  img/rolleyes

(28-05-2025 08:51:28 отредактировано route 66)

Re: Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Поки була певна возня з рамами, думки робити чи не робити, якщо робити то як, вузли і механізми розпочали курс ОКВП.
Спочатку обслуговування пройшли передні втулки. На синьому переднє колесо виявилося в досить непоганому стані, тільки були відсутні шарики у втулці  img/ag Але там було багато свіжого літола, конуси були ще живі (не схоже щоб на цій конфігурації їздили). Переднє ж колесо з золотого розспицював, втулка пройшла обслуговування і відкладена в коробку.

синій
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976) Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

золотий
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976) Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

При розборці кареток було не без сюрпризів. На золотому вал з раковинами, праву чашку ледве викрутив. Піддалася тільки після прогріву кареточного вузла.
На синьому все розкрутилося легко, вал без таких великих раковин від шариків, але все досить ржаве. Відмочив в лимонці, оцинковка звісно змилася (пофарбував, потім оцинкую, але це не точно  img/ap ).
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)


Шліфовка валів і кареток, заміна шариків на нові.
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976) Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Для шліфовки валів придбав патрон на 16 мм. Ціна смішна, трохи дорожче пляшки шампанського, з якого можна дістати потрібну пробку.
Закріпив в шуруповерт через обрізок болта М12*1,25. В моїх дрелях різьба виявилася дюймовою, враховуйте це
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976) Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

4

Re: Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Далі обслуговування рульової колонки. На золотому поки не шліфував, там все пристойно.
На синьому ржавчина, вимочування в лимонці, раковини від іржі, шліфовка, нові шарики
Зробив приспособу. Той же конусний болт що і для чашок + обточив шайбу болгаркою на шуруповерті, теж під конус. Щоб якраз заходила в обойму
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976) Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)


Після того як обзавівся велосипедами ХВЗ і трохи почитав форум, освоїв для себе новий метод токарної обробки деталей. Шурупокрут/дрель + УШМ роблять дива  img/ay

1

Re: Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

На обох Спортах провів обслуговування крабів. Десь прийшлося підігнути ричаги, десь підточити вісі, шоб прибрати зайвий люфт. По хорошому, бажано б завтулити, але то треба шукати токаря. Та ще й охочого з цим всим возитися. Також виточив нові болтики з нержавійки і відполірував (все на тому ж "токарному")
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976) Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

Добавлено: 28-05-2025 10:59:06

В загалі, не уявляю як я раніше жив без цих конструкторів  img/ag
Трохи гаражного вайбу
Гараж route 66. Спутник В-37 1968 та два Спорта В-542 (1974 та 1976)

6