(26-11-2024 14:12:23 отредактировано route 66)

Тема: Спутник В-37 1968 г.

Вітаю, колеги.
Пару місяців тому став щасливим власником веломашини ХВЗ Спутник В-37 1968 року випуску.
Давно хотілося велосипед харківського заводу, щоб і швидкості перемиклися, і руль баран, і ретро вигляд мав.
Спочатку я сюди зайшов для ідентифікації моделей та і взагалі розібратися чим відрізняється стартон від туриста.
Відразу після купівлі почав читати форум і знайомитися з методами ремонту, відновлення.

Таким я його побачив в оголошенні
Спутник В-37 1968 г.

А це вже трохи налагодив, почистив та полірнув. Прошу вибачення за фото на фоні забору, але вже дома побачив що так собі вийшло. За гарної погоди зроблю фото трішки кращі і більш детальні.
Спутник В-37 1968 г.
Спутник В-37 1968 г.

Вцілому велик зберігся досить добре. Рідна фарба, деколі, комплектація відмінна і досить гарний стан усих вузлів.
Рідне сідло замінив на старт-шоссе. В планах сучасні шини 32-622 та і більше нічого.
Велосипед для нечастих і недалеких покатушок.

І явно не останній)

10

Re: Спутник В-37 1968 г.

route 66, добро пожаловать в стаю!
Неужели дело ограничилось внешней очисткой такой прекрасной заготовки?  img/bt
А как же процесс крокодиловодства: разборка, деффектовка, сборка, настройка и прочее, как мы тут говорим, «ОКВП»?  img/bw
Как он сохранился внутри? Очень интересно.

Не стоит дружить с людьми, у которых нечему научиться. Вот поэтому у меня так мало друзей. Джеймс Уотсон

2

Re: Спутник В-37 1968 г.

route 66, Вітаю в зграї! Woo-oo-oooo.
Сідло підшаманити би img/bw  img/ab

І явно не останній)

Куди далі хочете податись?

(26-11-2024 13:12:37 отредактировано route 66)

Re: Спутник В-37 1968 г.

Veksha пишет:

Как он сохранился внутри? Очень интересно.

— Втулка переднього колеса була змащена, мастило чисте, конуси або нові, або мало їздили.
— Рульова не люфтить, не шумить і не закушує, поки не чіпав.
— Каретку не розбирав і не регулював, вона в нормі. Можливо розберу помию та змащу. Зараз банально немає потрібного ключа щоб розкрутити.
— Педалі були змащені, мастило чисте, тільки трохи підрегулював. До заднього колеса поки не лазив, воно без люфтів.
— Помив, почистив, змастив тормоза. Спереду замінив колодки, поки що на такі які знайшов. На рідних треба замінити гумові вкладиші.
— Крила мабуть попередній власник фарбував.

Було замінено:
— Ланцюг, бо був зовсім не придатний, я таких витягнутих ще не бачив. Але при цьому зірки дуже хороші.
— Новий задній катафот.
— Підсідельний штирь, бо хром зліз.
— Тросик заднього тормоза
— Тросик перемикача, сам перемикач помив, почистив, змастив, ролики також перебрав і відрегулював. Також погрався з натягом пружини, бо на мілій зірці перескакував ланцюг. Зараз ніби нормально.
— Сідло замінив, бо так захотілося. Воно виявилося ще й зручніше. Рідне хай лежить і не псується.

А далі просто косметика. Раму відмивав побутовою хімією, місцями потер скотч-брайтом, потім поліролькою. Руль — скотч-брайт, поліроль (але без фанатизму, тільки прибрав окисли). Обода — скотч-брайт, поліроль, спиці — скотч-брайт. Теж без фанатизму.

Upd:
Ще задні тормоза не по моделі, з написом ХВЗ, а треба Харьков. Та ще й не дуже популярні, тросик перемичка з одного боку кріпиться бобишкою, з іншого затискається болтом.

3

Re: Спутник В-37 1968 г.

fo_1ook пишет:

Куди далі хочете податись?

Взагалі, то з самого початку хотілося старт-шоссе. 553, 555. Але як трохи занурився в тему, зрозумів що він мені мабуть не потрібен. Спутника, Спорта буде цілком достатньо. Тому наступний мабуть В-542 (я з нього і починав пошуки, домовився за один, не зрослось).

Ще коли шукав собі перший велосипед, то розглядав В-34, але з продавцем щось не дійшли згоди по передплаті та відправці. Може воно і краще, бо візуально мені цей більше подобається. Але екземпляр був хороший.

4

Re: Спутник В-37 1968 г.

Добро пожаловать в стаю img/kefir
Хм, хороший экземпляр, и похоже — попал в правильные руки. Подход и работу одобряю, планы поддерживаю img/ag

Следующий наврядли попадётся в таком состоянии, что достаточно перемазать. Там и наиграетесь в правку рамы, в ОКВП и прочие наши развлечения img/ag
А видя результат работы по полной программе на будущем проекте, поймёте — здесь стоит делать тоже самое, или "ищщо паходит" img/ag

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Спутник В-37 1968 г.

route 66 пишет:

тросик перемичка з одного боку кріпиться бобишкою, з іншого затискається болтом.

??? Можно фото? Если там крепление троса самопальное — вопросов не имею img/ag
https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 718#p39718 про разные тормоза.
И там есть редкий тормоз 552 с таким креплением троса. Но он с надписью "Харьков".
Спутник В-37 1968 г.
Там же дело не в самом тросике, а в конфигурации концов рычагов для всех этих фасонных приблуд. Может у Вас рычаги разные? Короче, интересно. Даже если самопал.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

(Причина редактирования: Додано фото)

Re: Спутник В-37 1968 г.

kisa пишет:

Короче, интересно. Даже если самопал

Навскидку, такий як на вашому фото вище. І він наче повинен бути на цій моделі (з того що читав і бачив)

Спутник В-37 1968 г.
Спутник В-37 1968 г.

1

Re: Спутник В-37 1968 г.

kisa пишет:

Хм, хороший экземпляр, и похоже — попал в правильные руки. Подход и работу одобряю, планы поддерживаю

Ваші слова як бальзам на душу)

Ретро технікою (мото) цікавлюся давно. Маю Яву відновлену, Чезет в процесі (вже років 8 img/bn ), ИЖ-56, Юпітер-5 та дві Паннонії (буде чим зайнятися на пенсії, років через 20  img/ag ).

Але останнім часом щось не можу себе заставити ними займатися. Тому переключився на вело. А тут стільки цікавого та нового для мене! І значно доступніше. По доброму заздрю людям, що мають колекції, цілі лінійки тієї чи іншої моделі.

3

Re: Спутник В-37 1968 г.

route 66 пишет:

Зараз банально немає потрібного ключа щоб розкрутити

А він не дуже й потрібний.

Контргайку значно зручніше відкручувати/закручувати газовим ключем.

Ліву чашку можна і пальцями, і, якщо заїло, вистукати якимсь стрижнем. Наприклад: квадратним напилком без ручки. Його кінець м'який, а чашка закалена, з нею нічого не станеться.

Праву чашку викручують/закручують за допомогою болта, гайки та 2-4 шайби (М16, якщо не помиляюся), ключ розвідний у Вас повинен бути. Тому що різьблення там ліве.

Інакше стандартним вело ключем (сімейним) тільки набідкаєтесь, руки поб'єте та й не зможете праву чашку добре закрутити.

Spoiler

В молоді роки (кінець 60-х) перепробував фактично всі тодішні мотоцикли: Яви, ІЖі, навіть Паннонію, про Ковровець вже не кажу (якийсь жах). А собі ми з братом спочатку купили вже добре бувалий ІЖ-49. Як на мене, зручніше його не було. Низька пряма посадка, добре підпружинене широке сідло, велика курсова стійкість. А зі значною швидкістю просто не було де їздити: по місту до 40, а за містом — річковий гравій (передгір'я) чи ґрунт. 

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

2

Re: Спутник В-37 1968 г.

Sedoy-K пишет:

Контргайку значно зручніше відкручувати/закручувати газовим ключем

Відкрутити то я відкручу, не хочу псувати контргайку насічками від ключа (чи то газового, чи переставних кліщів). Немає необхідності зараз це робити будь якою ціною.

Re: Спутник В-37 1968 г.

route 66 пишет:

Ретро технікою (мото) цікавлюся давно. Маю

А, тогда понятно, почему не усовершенсвовали раритед крепкими двойными ободами и надёжной кареткой под квадрат img/bm  img/bj

route 66 пишет:

Спутник В-37 1968 г. Спутник В-37 1968 г.

img/thank
Угу, задний — точно лет на 15 новее велосипеда, а передний — типа 552. Должен ли он тут стоять — пусть уточнят более сведушие по годам коллеги. Вроде как, такой тормоз должен ставится только в годы выпуска 552 как-то там. Но у границ выпуска (на переходных экземплярах и около них) часто бывают флуктуации. Хотя откуда тут взяться редкому тормозу, как не с завода. А задний, видимо, годах в 80-х не выжил, его и заменили, что в продаже на то момент было.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Спутник В-37 1968 г.

kisa, а как ты понял что это В-552? вроде лапы длинные? у меня валяется мятая рама В-37 с деколями (не трафаретами) и если правильно помню, это с неё я снимал такого клеща, надпись Харьков в рамке с одним круглым и вторым полукруглым ушком, лапка от оси до края 85 мм, как будто бы как на шоссейных из поста (сейчас на стартоне стоит)

Re: Спутник В-37 1968 г.

img/bs Добрый вечер всем!
У меня на заготовке в37 66гв. оба тормоза с надписью Харьков, с болтами и без бобышек на тросиках. Видимо это его родной тормоз.

Добавлено: 26-11-2024 20:38:29

Спутник В-37 1968 г.
за такое фото извините, только вид в багажнике авто)

4

Re: Спутник В-37 1968 г.

Sozeenov пишет:

что это В-552

img/ag Я осторожно пишу "типа В-552". Имея ввиду вот это крепление троса.
Недавно ж вылезло, что параллельные туристовские и стартоновские тормоза, когда они были одинаковые, оказались не совсем одинаковые. Конструкция, оформление — один-в-один, а размер рычагов немного другой. Пока системного заявления в виде мини-статьи ни от кого  не было, но замечания такие были.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.