Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.
Обобщенная информация собрана в данном посте.
Погрузиться в философию Пафов можно через поисковик
И таки да, они предполагаются бескрыльевыми.
Крокодиловодство 2.0 |
Вы не вошли. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Кроковод → Частные темы. Только велосипеды. → "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.
Обобщенная информация собрана в данном посте.
Погрузиться в философию Пафов можно через поисковик
И таки да, они предполагаются бескрыльевыми.
Sedoy-K,
Канон на самом деле изначально простой и утилитарный: ты, скажем, преуспевающий американский фермер из Нью-Зажопинска начала 20-го века, у тебя есть желание гоняться, есть классический дорожник, но нет возможности заказать себе велосипед конкретно для гонок (с седлом без пружин и протобараном) или какую-то специализированную комплектуху. Соответственно нужно с тем что есть изобразить велосипед для гонок. То есть крылья выкинуть, руль перевернуть \ перегнуть под низкую посадку, ведущую звезду поставить побольше, спицы перепаять... Для тяжелой дороги можно впаять в раму дугу-усилитель (сейчас не актуально, но для стиля можно). В общем классический паФ — это дорожник на косой раме 20-х годов, доработанный с помощью модифицированных штатных компонентов.
Однако сейчас раму такую не достанешь, остается ваять стилизацию — а тут уж кто во что горазд. Основное направление, как я понимаю — это отход от чистой утилитарности в сторону большей эстетичности. То есть построить красивый аппарат (в идеале с воспроизведением довоенной стилистики) — это и будет правильный канон.
andrexSa, kisa, EndoSteel, дуже дякую за представлення канону Path-Racer.
Фермери молоді, кров грає, земля не бруд, а годувальниця, справ через край, а часу так мало, потрібна додаткова швидкість. Тюнінг зрозумілий.
Тугу нагнали!
А в мене була інша ідея: почистити засіки не даруванням/розпродажем, а збиранням ще одного велосипеда, в основному з того, що вже є. Впала на око перефарбована раритетна рама шляховика (стан зовсім не музейний), ну так і буде не музейний шляховик, але чуточку швидшій завдяки наявної комплектації. Тому будуть і крила, буде і багажник, і спиці не будуть спаяні в канон. Вибачте, я вже старий.
Рама.
Зняв основні розміри (додав ті, що були відсутні, 12.01.2025):
Ще зняв такі розміри (штангенциркуль, вкупі з товщиною фарби):
— зовнішній діаметр основних труб 28.0 мм;
— діаметр під штир під сідлом 24.5 мм;
— зовнішній діаметр труби під кермо 31.8 мм;
— зовнішній діаметр труби каретки 39 мм;
— довжина труби каретки 68 мм;
— зовнішні діаметри труб стійки заднього трикутника 16.0 мм під сідлом та 12.6 мм понизу;
— зовнішні діаметри нижніх труб заднього трикутника 26.4 мм біля каретки та 15.5 мм біля дроп;
— довжина верхньої перемички (гнута напівтрубка) 53 мм;
— довжина нижньої перемички (пряма напівтрубка) 33 мм.
Нічого незвичайного.
Відстань між дропами завищена, гніздо під вісь на лівому дропі незначно, але "розкрите". Тобто рама потребує правлення.
Тріщин не знайшов. Вибив чашки, відправив у "лимонку". З рами висипалися частка іржи та бруду. Прочистив різьблення каретки, тепер чашки легко вкручуються на потрібну довжину. Прочистив отвір під сідлом, змастив незначно, штир сідла став заходити.
Тепер можна великим шприцом залити у внутрішні порожнини відпрацьоване автомастило: змастити і там. Залишки злити. Це пізніше.
Далі буде ...
Стан проєкту на 12.01.2025: рама поправлена, підшипники змащені, колеса протягнуті.
Кермо.
Як вже писав, знайдене ("живе", від дорожника, бажано з грипсами тих часів) кермо виявилося від моделі 21В ПВЗ, про що свідчить порівняння конструкцій (сьоме фото тут https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 09#p263909 ).
На новому екземплярі виявив, що:
-- відсутня одна з фігурних пластин (на фото нижче позначено як 1);
-- 2 та 3 – це різні деталі: кільце та трубка. Це очевидно з технологічних міркувань, але на тому екземплярі кільце так міцно трималося на штоку , що я навіть не звернув на це увагу;
-- замість двох прорізів 4 зроблена тільки одна – нижня. Тому й на кільці 2 присутня тільки одна насічка. Коли, чому та в якому напрямку була змінена конструкція, зараз встановити неможливо.
Цікаве те, що від провертання навколо осі труби є прорізі та насічки, але на конусних поверхнях деталей 1 і 2 – немає нічого. Мабуть конструктор підрахував чи виявив, що момент від тертя буде більше саме тут, а не понизу трубки, де її розклинює конусна гайка.
Другу фігурну пластину зробив із сучасного елемента кріплення будівельних оцинкованих навісних панелей, який має вигляд відповідно зігнутої пластини. Товщина пластини приблизно вдвічі менша за потрібну. Тому пластину випрямив та зігнув навпіл. Зробив паперову викройку, вирізав ножицями по металу, зігнув навколо бракованої трубки керма з мотлоху. Зібрав, затягнув. Розбирати тільки для фотосесії бажання не виникнуло, тому скористався старим фото.
Виявилася ще одна несподіванка: одна грипса вперто не хотіла зніматися. Я її і грів, і відривав старою спицею (різьблення відкусив, торець закруглив), пшикав під гуму силіконовим мастилом. Нарешті! Виявився величезний пузир іржи на рані діаметром біля 1.5 см, де колись був хром! Чому це виникло на закритій поверхні майже посередині довжини грипси – невідомо. Зняв напилком основний шар іржи, витравив лимонкою, обробив сталь перетворювачем іржи, змастив.
На фото з повідомлення #19 зібране кермо вставлено не на повну глибину, оскільки кожна така операція чревата новими подряпинами, а попереду ще розбирання для майбутніх робіт з покриттям.
Колесо переднє.
Обод: 28" сталь, чайка, 32 отвори під спиці, залишки фабричного фарбування в чорний колір, з ліновками. Міцний, без видимих дефектів геометрії. "Вісімка" присутня, невеличка (йому років під 70!), дещо поправив, але ідеал не отримав. Буде очищеним та перефарбованим.
Спиці: нікельовані Spelli ф2.0 довжиною 294 мм, ніпелі нікельовані G14.
Втулка: конструкції тих часів, без клейма, з отвором для змащення. Фото можна побачити тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 13#p223813 . Там же наведені розміри втулки. Була проблемка, виправив: дивись #12.
Відсутні пильники та пружна пластинка, що закриває отвір для змащення.
Передні вісь стандартна, з шліцом під вус шайби тільки на лівій частині, та зі стопорною насічкою на правій. Без клейма. Кульки підшипника ф5.0 (нові, відібрані), насип по 9 кульок. Конуси, гайки М8х1, шайба – стандартні. На правій стороні буде встановлений лічильник, поки що замість нього поставив звичайну шайбу.
Доріжки чашок та конусів без іржи та каверн. Зачистив та відполірував.
Провів спицювання колеса на два хреста, протягнув, добився "вісімки" не більше 2 мм (биття біля зварного шва). Довжина спиць така, що спиці доходять до шліців у ніпелях, при наявності шайбочок. І це добре!
На роль пильників використав гумові прокладки з розмірами 15х34х2 мм, які знайшов у своїх хазяйських засіках. При необхідності (в розпір, щоб не зсувалися) можна підібрати короткі втулки.
Камера нова, від CST, 28x1.75. Шину поки що поставив стару, 622х40, модель Л-183, ГОСТ 4750-63, Воронезький шинний завод. Є повздовжні тріщини, але не критичні. Накачав 2 атм., шина стала доволі рівно (не те, що сучасні послаблені).
Далі буде ...
Нарешті зібрав (майже) все до купи.
Несподівано для себе стикнувся з проблемкою: на передачу 51/19 новий ланцюг з 112 ланками виявився закоротким, причому лише на декілька мм. Прийшлося доставляти ще дві ланки. Тепер вісь колеса до упору, а ланцюг провисає майже критично. Тобто ті дві ланки прийдеться прибирати доволі скоро, або зібрати передачу 51/20 (у засіках є дещо поїдена зірка F&S 20Z ½).
Шини старі, радянські. Накачав до 2 та 2.5 атмосфери.
Сьогодні зробив перший виїзд. Проїхав виміряну раніше дистанцію у 3.5 км. Нічого ні відкрутилося, ні відпало, ні заїло. Їде рівно ("без рук" не ризикую), плавно так котиться. Сідло потрібно на пару см підняти.
На дистанції перший же підйом показав, що для мене 51/19 вже забагато. Вік та перенесений ковід сказалися. Таке життя, нічого не поробиш.
Фото:
Є іржа на ободах та задньому крилі: ще буду вичищати. Усе буду перефарбовувати. Мабуть у чорне чи темне (синє, зелене чи червоне, ще не вирішив), оскільки передній фабрично фарбований обод приречено вказує на робоче-селянське призначення цього екземпляра. Жовтий радянський кембрик прийдеться замінити на сучасний чорний.
Заднє крило криве, ще потанцюю з бубном. Скорішь за все, приберу пластину з кріплення катафоту: це я спробував, як буде виглядати такий варіант. А гальма мені сподобалися, не те що на свої 21В поставив ( https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 66#p262066 ). Тільки клейма виробника не знайшов, немає. Ручка гальмівна не дуже підходить для цього керма. Є і інші недоробки.
Бардачок часів розвитого соціалізму є, зовсім не хочу чіпляти. Навіть тукліпси є, з ременями, але це вже, мабуть, зайве.
Отже, є ще над чим попрацювати. До справжнього тепла поїздить у непрезентабельному вигляді.
Далі буде …
Вище "прокукарекав" про те, що поставлю зірку F&S 20Z ½ . Це ж краще, ніж зупинитися на 51/19 з постійною проблемою довжини ланцюга на грані фолу у кожному варіанті.
Але "не все так сталося, як гадалося" (народна мудрість).
Знайшов у засіках цю зірку, а це дуже швидко: відкрив коробку з написом "зірки", і ось вона, раритетна, дочекалася своєї черги послужити!
І що виявилося? Вона нікуди не налазить!
Згадав, що у мене була протилежна проблема: зірки (інші) бовталися на обраному п’ятерику. О, так це не окремий випадок, а, можливо, система? Почав розбиратися.
Маю радянський п’ятерик Торпедо з варіантом кріплення зірки пружинним кільцем. Посадкова поверхня розділена на дві частини проточкою під пружинне кільце, а також трьома прорізями під виступи на зірці. Тобто розділена на 6 окремих фрагментів. Щоб не робити фото, узяв наявне фото звідсіля: https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?pid=6178#p6178 , додав нумерацію поверхонь
Заміри проводив звичайним штангенциркулем з ц.д. 0.1 мм.
Як виявилося, на всіх 11 наявних у мене п’ятериках Торпедо (і вільних, і на зібраних колесах, які я не полінився зняти та відокремити від них зірки) діаметр поверхні 2 більше діаметра поверхні 1. Приблизно на 0.5 мм. Причому тільки два з них мали діаметр поверхні 1 у 35.0 мм, інші – від 35.5 до 36.0 мм. Ну і що з того, що є два з 35.0 мм, це ж на поверхні 1, а на поверхні 2, де повинна стояти зірка, діаметр більше, і туди зірка "не лізе"!
Перемірив усі зірки, їх у мене накопичилося більше 20. Всі мають посадковий діаметр від 35.5 до 36.0 мм. І лише ця зірка F&S-Y 20Z ½ має 35.0 мм. Одна єдина! І інших з кількістю зубів 20 чи більше – немає!
Що робити? Посадкові поверхні і зірки, і п’ятерика фрагментарні, дуже добре загартовані, напилком їх не візьмеш. І абразивною шкуркою теж, бо шкурка миттєво рветься на цих клятих прорізах. Залишаються варіанти твердого абразивного носія: 1. круглошліфувальний станок; 2. брусок.
Де я, а де круглошліфувальний станок! Отже, тільки другий варіант.
У місцевій крамниці купив брусок, з максимально великим зерном.
А до бруска ще потрібно додати дриль та якимсь чином закріпити в ній п’ятерик. Для мене це вже давно не проблема: на кожному п’ятерику є по дві доріжки кочення, які потрібно доводити "до ума". Так ось, достатньо узяти вісь переднього колеса з двома конусами, затиснути п’ятерик між ними. Центрують добре. Передній конус беру з низькою циліндричною частиною (кращий доступ до доріжки), а задній – з шестигранником (простіше затягувати).
Налаштував, процес пішов ...
Не дуже то він і пішов!
Виявилося, що ребро та прилегла до нього поверхня абразивного бруска розбивається значно швидше, ніж зменшується посадковий діаметр. Про малий радіус округлення годі й мріяти! Вже через півгодини пішов знов до крамниці, за бруском. Нарешті, коли вже готувався йти за третім бруском, пружне кільце отримало повний доступ до своєї законної проточки. Зібрав, не забувши про пильник:
Залишилося поправити зубчики, почистити зірочку та зібрати Торпедо. Вело вже буде з передачею 51/20 і ланцюгом у 114 ланок. Чергова маленька перемога!
Далі буде …
У місцевій крамниці купив брусок, з максимально великим зерном.
нікуди не налазить!
https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?pid=2086#p2086
Т.е. , я так понимаю, дырка буржуйского стандарта. И эта звезда встанет на червячку, на планетарку, на чешскую Торпедо. На всё, кроме советских (и индийских) торпед
Мне в такой ситуации подумалось что проще расточить звезду. Что я и сделал — дремелем с конической борфрезой.
kisa, стала, куди їй діватися.
1. Те, що F&S-Y має посадковий діаметр 35.0 мм, мене зовсім не здивувало: Torpedo – це їхня розробка. А те, що радянські п’ятерики між собою мають не однаковий посадковий розмір – це прикро. Та і радянські зірки теж "гуляють". Я тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 33#p265533 вперше з цим зіштовхнувся.
2. З Torpedo від F&S я вже зустрічався на сусідському германському вело: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 33#p231733 . Але там була контргайка. Цю зірку, наскільки я пам’ятаю, мене запропонував один з продавців, коли я шукав зірку на 22. У нього багатюще різноманіття усілякого "барахла", який приносять на його пункт приймання метало-брухту, а окремо вело він не займається. Відсортував як велосипедну зірку – запропонував, продав. Він тоді казав приблизно, що "ніколи не бачив зірку 22 зуба, беріть хоча б ось цю". Тоді купив у нього мінське сідло, ще щось, і цю в купі за символічну ціну. На 22 зуба я потім все ж знайшов, тому ця залишилася осторонь.
3. Два бруска мені обійшлися значно дорожче, ніж ця зірка. Але я все ж хотів поставити її. Тому що більше ніж 19 зубів (причину описав вище), і тому, що від F&S, тобто високої якості.
4. Я зовсім не чекав такого жорсткого спротиву металу. Спочатку узяв залишки бруска з кухні (років з 10 йому), приклався, побачив зачищену поверхню. Але залишки все ж були залишками, купив новий. Ну а потім вже відступати не хотілося, азарт з’явився.
5. Не знаю, що означає це Y при F&S-Y. Мабуть вказує на завод з виробництва зірок для своїх Torpedo.
куди їй діватися.
Ну да.
Алмазный недорогой надфиль из Китая берет закаленную сталь и не крошится, как брусок.
А если взять с одной стороны плоский, а с другой полукруглый... то он и на конусах и вале каретки помогает.
EndoSteel, дремеля не маю. Борфреза повинна "брати" добре загартовану сталь, але наскільки її хватить? Інакше кажучи, теж не дешеве "задоволення". Зірка ця напилком не береться, пробував.
SD, коли пішов за другим бруском, я питав в місцевій крамниці про алмазний інструмент: не було. Це ж сіло. А так то вірно, це значно кращий варіант, ніж брусок.
Кроковод → Частные темы. Только велосипеды. → "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.