Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.
Sedoy-K,
да, когда срочно нужно, бывает такое.
Но задача решена, поздравляю!!
Крокодиловодство 2.0 |
Вы не вошли. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Кроковод → Частные темы. Только велосипеды. → "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.
Sedoy-K,
да, когда срочно нужно, бывает такое.
Но задача решена, поздравляю!!
Sedoy-K,
дремеля не маю
А вот это Вы зря! Китайские гравировальные машинки сейчас очень дёшевы и популярны.
Да, ещё лет 5-7 назад такого не было. Оригинальные стоили дорого, китайские никуда не годились...
По крайней мере, диву даёшься, как бы это всё без гравёра делал. Хорошо расширяет возможности.
Sedoy-K,
Борфрезы очень прочные . Чугун точат, каленку точат, по мягкой стали могут годами работать если не давить сильно.
Red Stork, Дремель
Хорошо расширяет возможности.
Нема питань, розширяє, та ще як!
Але у моєму випадку добре, що не маю дремеля.
Інакше був би ще один, але хибний шлях: покалічити раритетну деталь, яких на території України залишилося не так вже і багато. А цих б/в радянських п'ятериків — точно "як багнюки", на умовну невеличку "піраміду Хеопса" набереться.
Теж слушно
Після того, як учора п'ятерик підрихтував під зірку на 20 зубів https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 65#p271365 , залишилося цей вузол поставити на вело. Сьогодні поставив:
Поставив та і поставив, а про що тут писати?
А про відстань, наскільки вісь колеса зсунулась у напрямку вала каретки (на другому фото спеціально ланцюг натягнутий, без провисання). Незначно, очкував більшого!
Зробив розрахунок, отримав 4.8 мм. Це якщо при 19 зубцях ланцюг був теж натягнутий, а того не було. Тобто реально запас до упора приблизно у 3 мм. Після змащення ланцюга парафіном він незначно збільшиться, але не надовго.
Ох уже ці зірки, нестандартні для рами!
Згадав, що на моєму 21В від ПВЗ була схожа ситуація із ланцюгом: 112 ланок ледь-ледь вистачило. Фото на https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 27#p262127 . Порівняв розміри F обох рам (цієї В-110 та тієї 21В), виявилися однакові, по 500 мм. На 21В передача 48/22 і 112 ланок все ж вистачило, а на В-110 при 51/19 стільки же (112) ланок не вистачило, хоча і зовсім небагато. У формулах, що я виводив (потім покажу) фігурувала сума кількості зубів зірок. Порахуємо: 48+22=70, й 51+19=70. Однакові суми, майже однакова ситуація! Причому така погранична, що надовго забезпечує зсув осі колеса при збільшенні довжини ланцюга від зношення. Зменшення суми на одиницю гарантує застосування ланцюга на 112 ланок! Правда, це при F=500 мм.
Скоріше за все Можливо, у конструкторів аматорів для велосипедів з одною задньою зіркою була така таблиця: розмір F, кількість ланок ланцюга, можливі передачі Z1/z2 (або гранична сума зубів). Чи формула.
Я не шукав, може про це тут давно відомо.
Залишаються варіанти твердого абразивного носія: 1. круглошліфувальний станок; 2. брусок
Ще досить зручно і швидко (якщо треба щось зточити, зшліфувати) разом з деталькою закріпленою в дрелі використовувати пелюстковий диск на "болгарці". Деталь обертається, УШМ точить.
Я таким чином зточував шляпки нержавіючих болтів для гальм.
Shpuntik, дякую! Бачу ще формули, де присутня сума зубів. Формули конструктора, проектувальні. Тобто саме ця сума є одним з визначальних параметрів ланцюгової передачі. Але наведені формули мають один дефект: не враховують довжини гнізда в дропі, вздовж якого вісь колеса буде поступово зсуватися (не сама) по мірі зносу.
Яка в мене була ситуація? Омріяна мета: поставити раритетну германську зірку з 20 зубами, з доволі великими зусиллями мною була досягнута. І що виявилося? Що вибір зірок 51 та 20 не є оптимальним при F=500 та 112 й 114 ланками ланцюга! З кількістю зубів 112 колесо не стає, а з 114 — залишається приблизно 3 мм до упору. Знав би — залишив мрію на потім, пошукав зірку 21 чи 22 зуба.
Отже, свою формулу призначу не конструкторам, а аматорам, які про щось там мріють ! І внесу відповідну зміну у текст свого попереднього поста.
route 66, точно, така можливість є.
Ну то швидше як приклад ще одного варіанту вирішення проблеми, аніж критика вашого методу. Розумію, що якби така можливість то ви б нею скористалися.
У пості https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 11#p271411 наведені, з не вказаного джерела, деякі формули. У мене є свої. В такій ситуації бажано перевірити та порівняти їх.
Навожу повний алгоритм виведення своїх формул (схема).
Примітка. Якщо бути зовсім точним, то замість одного розміру F потрібно брати два розміри: Fmin та Fmax (дропи!), й проводити по два розрахунки. Але, оскільки дропи бувають різними за протяжністю прорізу для осі та кутом нахилення цього прорізу, то в наведених нижче формулах я дропи не враховував. Та і формули, про яки йшлося у першому реченні цього поста, цього не роблять. Якщо створювати спеціалізовану програму, то це дуже просто врахувати.
Отже, пишемо формули.
1. Модуль зірок. Заміряємо діаметр D1 ділильної окружності великої зірки, а саме відстань між пінами ланцюга. Я отримав приблизно 203 мм. Модуль зчеплення m обчислюється за формулою m= D1/z1, з округленням до цілого: 203/51=3.98, тобто маємо m=4 мм.
2. Обчислюємо кут АВС, в радіанах: β=arcsin((z1-z2)*m/(2F)). Тут (z1-z2)*m/2 – це відстань АС.
3. S1 та S2 – це невеличкі дуги окружностей, які відповідно входять та не входять у довжину ланцюга. Їх по дві. Тому обчислюємо: 2*S1= D1*β , 2*S2= D2*β.
4. Обчислюємо довжину ВС як катета прямокутного трикутника з гіпотенузою F та кутом β: ВС=F*cosβ.
5. Обчислюємо розрахункову довжину ланцюга: L=2*BC + (D1/2)*Pi + (D2/2)*Pi + 2*S1 — 2*S2. Однією формулою:
L=2*F*cos β + m*(Pi*(z1+z2)/2 + β*(z1 -z2)), мм. (*)
6. Кількість півдюймових ланок ланцюга: N=L/a, де a=25.4/2 = 12.7 мм. Округляємо N до цілого парного числа.
7. Обернена формула (*) дає відстань між осями зірок:
F=(L — m*(Pi*(z1+z2)/2 + β*(z1 -z2)))/(2* cosβ), мм, (**)
але цією формулою не можна користуватися як проектувальною, оскільки тоді ще невідоме значення кута β.
Висновок для себе: при F=500 мм, z1=51 й z2=20 зубів потрібно мати ланцюг з кількістю ланок 114, тоді мала зірка може мати від 19 до 21 зуба включно.
Тепер три формули з поста https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 11#p271411 .
У моїх позначеннях (a=25.4/2 = 12.7 мм):
N=2*F/a +*(z1+z2)/2 + ((z1-z2)/(2*Pi))^2*(a/F)), (+)
округляємо до цілого парного. Довжина ланцюга: L=N*a, мм.
Висновок: порівняно з формулою (*), при кількості ланок ланцюга 114, діапазон кількості зубів малої зірки зсунутий вниз на одну-дві позиції.
Є ще дві формули поста https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 11#p271411 .
Розрахунковий розмір F (відстань між осями зірок):
F=a*((z1+z2)/sin(Pi /(z1+z2)), ($)
або
F=a/2*{N-(z1+z2)/2 + sqrt[(N-(z1+z2)/2)^2 – 8*((z1-z2)/(2*Pi))^2]}, (#)
Висновок: формула ($) абсурдна, а формулою (#) дійсно можна користуватися як проектувальною.
Маю надію, що Shpuntik все ж щось напише і про абсурдну формулу, і про джерело скріну.
Первую формулу выдал могучий и непогрешимый Искусственный Интеллект, вторую взял из ветхой Теории механизмов и машин. В том или ином виде второй расчет есть в любом конструкторском справочнике по расчетам передач.
Кроковод → Частные темы. Только велосипеды. → "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.