Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Носорев Тарас, не понятно нафига так сделано. Придется высверливать
Ps. Правую чашку каретки так и не смог открутить даже по часовой. Пока оставил откисать. Есть идеи как все же ее выкрутить и не убить резьбу на раме?
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Права чашка каретки має ліве різьблення та ще на виробництві вкручується в раму "намертво". При необхідності її ремонту або обслуговування виникає потреба її викрутити. І хоча чашка має прорізі для роботи ключом, цей ключ зазвичай не у змозі викрутити цю чашку, чи, навпаки, достатньо сильно її закрутити.
Замість спеціалізованого ключа використовують простий набір: болт М16х50, гайка М16 та 4 шайби на діаметр 16 мм.
Болт з трьома шайбами вставляють в отвір каретки, ззовні на болт надівається шайба, накручується гайка. Потім за допомогою розвідного ключа з’єднання затягується доти, коли не починає викручуватися чашка.
Якщо до поверхні кочення у чашці є претензії, потрібно затиснути гайку у тисках та ключем розкрутити з’єднання. Після обслуговування чашки потрібно це з’єднання поновити з великим зусиллям.
Якщо до поверхні кочення у чашці немає претензій, то отриману "збірку" не розкручують, а після обслуговування отвору каретки закручують (ліве різьблення) на місце, з великим зусиллям, яке приведе до розкручуванню з’єднання болт-гайка.
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Sedoy-K, а вот что делать, если не получается и правую, и левую чашку повыкручивать? Я с таким столкнулся на днях и сломал три "семейных" ключа. Буду придумывать ключ типа головки фигурной, чтобы вал через него проходил.
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!
#36 08-01-2025 23:28:13 (09-01-2025 00:03:25 отредактировано Sedoy-K)
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Носорев Тарас, коли працював над В-110, то праву чашку не викручував ( https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 89#p223089 ), а з лівою спочатку боровся сімейним ключем, а потім узяв великий газовий ключ, і доволі легко відкрутив контргайку, а потім вже здолав і чашку. Ніяких слідів від газового ключа на чашці не виявив.
Згадав, додаю таке.
Коли отримав В-541, то замість правої чашки була вкручена ліва https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 47#p254547 !
Намертво. Тоді вдалося її викрутити за допомогою лещат. І теж ніяких слідів від ліщат на чашці не виявив.
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Придется высверливать
На цих сідлах три мідні заклепки: одна спереду і дві ззаду. Мабуть, для надійності так робили. Мені вдалося на двох таких сідлах зняти всі мідні заклепки без їх каліцтв. Мідь доволі м'який матеріал. Але часу "від'ємне розклепування" займає багато.
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)
#39 09-01-2025 00:08:51 (09-01-2025 11:05:22 отредактировано Sedoy-K, причина: уточнення)
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
wigovsky, пішов у гараж, перерахував заклепки: 9 заклепок. У мене такий варіант: 6 з них — з вусами сталеві (2 спереду та 4 ззаду), а 3 — без вусів мідні (1 спереду по центру, 2 ззаду з боків). На обох сідлах.
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Прежде чем выбивать из рамы чашки рулевой колонки, как Вас просили выше, промаркируйте их, чтобы каждую вернуть на своё место и в прежнее положение. Иногда это весьма полезно
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
wigovsky, перерахував на вашому чепраку отвори для заклепок — їх 9, а не 7! Куди подівалися ще 2 заклепки?
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
На моем седле от Старт-Шоссе одна медная заклёпки на носке седла и две по краям сзади, всего заклепок девять, три спереди и шесть сзади.
Сильно выпуклые головки покупных заклепок беспроблемно исправляются надфилями или напильником.
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Sedoy-K, вот для откручивания чашек каретки придумал быстренько ключ из шестигранного прутка на 36.
Забежал с утра к фрезеровщику, договорился, потом заскочил к сварщику — нагрели и закалили в отработке.
Прикольная штучка получилась, прям на вал надевается, шлицами стыкуется. Сейчас провожу низкий отпуск при 200 градусов в духовке.
Будем посмотреть — может что и выйдет крепкое, крепче "семейного" ключа.
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!
Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Носорев Тарас,
Ви форумчанин досвідчений, знаєте в якій темі це продублювати, щоб не загубилося.