Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Передняя клепка седла должна быть так намертво запаяна? Или ремонт уже?

ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Восстанавливаю велосипед ХВЗ Спорт В-542 1976 года

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

wigovsky, передняя носовая клёпка без усов. Простая.ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Рама вилку умоляла, без колёс чтоб не гуляла !
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Носорев Тарас, не понятно нафига так сделано. Придется высверливать

Ps. Правую чашку каретки так и не смог открутить даже по часовой. Пока оставил откисать. Есть идеи как все же ее выкрутить и не убить резьбу на раме?

Восстанавливаю велосипед ХВЗ Спорт В-542 1976 года

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Права чашка каретки має ліве різьблення та ще на виробництві вкручується в раму "намертво". При необхідності її ремонту або обслуговування виникає потреба її викрутити. І хоча чашка має прорізі для роботи ключом, цей ключ зазвичай не у змозі викрутити цю чашку, чи, навпаки, достатньо сильно її закрутити.

Замість спеціалізованого ключа використовують простий набір: болт М16х50, гайка М16 та 4 шайби на діаметр 16 мм.

Болт з трьома шайбами вставляють в отвір каретки, ззовні на болт надівається шайба, накручується гайка. Потім за допомогою розвідного ключа з’єднання затягується доти, коли не починає викручуватися чашка.

Якщо до поверхні кочення у чашці є претензії, потрібно затиснути гайку у тисках та ключем розкрутити з’єднання. Після обслуговування чашки потрібно це з’єднання поновити з великим зусиллям.

Якщо до поверхні кочення у чашці немає претензій, то отриману "збірку" не розкручують, а після обслуговування отвору каретки закручують (ліве різьблення) на місце, з великим зусиллям, яке приведе до розкручуванню з’єднання болт-гайка.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

5

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Sedoy-K, а вот что делать, если не получается и правую, и левую чашку повыкручивать? Я с таким столкнулся на днях и сломал три "семейных" ключа. Буду придумывать ключ типа головки фигурной, чтобы вал через него проходил.

Рама вилку умоляла, без колёс чтоб не гуляла !
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!

(09-01-2025 00:03:25 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Носорев Тарас, коли працював над В-110, то праву чашку не викручував ( https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 89#p223089 ), а з лівою спочатку боровся сімейним ключем, а потім узяв великий газовий ключ, і доволі легко відкрутив контргайку, а потім вже здолав і чашку. Ніяких слідів від газового ключа на чашці не виявив.

Згадав, додаю таке.

Коли отримав В-541, то замість правої чашки була вкручена ліва https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 47#p254547 !
Намертво. Тоді вдалося її викрутити за допомогою лещат. І теж ніяких слідів від ліщат на чашці не виявив.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

wigovsky пишет:

Придется высверливать

На цих сідлах три мідні заклепки: одна спереду і дві ззаду. Мабуть, для надійності так робили. Мені вдалося на двох таких сідлах зняти всі мідні заклепки без їх каліцтв. Мідь доволі м'який матеріал. Але часу "від'ємне розклепування" займає багато.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Sedoy-K, я снял все кроме этой. Но у меня не 3, а больше их: 4 сзади и 3 спереди. И только одна заклепанная без усиков.

ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Восстанавливаю велосипед ХВЗ Спорт В-542 1976 года

(09-01-2025 11:05:22 отредактировано Sedoy-K, причина: уточнення)

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

wigovsky, пішов у гараж, перерахував заклепки: 9 заклепок. У мене такий варіант: 6 з них — з вусами сталеві (2 спереду та 4 ззаду), а 3 — без вусів мідні (1 спереду по центру, 2 ззаду з боків). На обох сідлах.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Прежде чем выбивать из рамы чашки рулевой колонки, как Вас просили выше, промаркируйте их, чтобы каждую вернуть на своё место и в прежнее положение. Иногда это весьма полезно  img/beard

Не стоит дружить с людьми, у которых нечему научиться. Вот поэтому у меня так мало друзей. Джеймс Уотсон

3

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

wigovsky, перерахував на вашому чепраку отвори для заклепок — їх 9, а не 7! Куди подівалися ще 2 заклепки?

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Sedoy-K, крайних не было. А должны всё же быть?

ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Судя по всему должны быть крайние клёпки. И они без усиков (вот фотку нашел с форума)

ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Где латунные клепки можно купить с правильной головкой? Везде какие-то выпуклые очень продаются

Восстанавливаю велосипед ХВЗ Спорт В-542 1976 года

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

На моем седле от Старт-Шоссе одна медная заклёпки на носке седла и две по краям сзади, всего заклепок девять, три спереди и шесть сзади.
Сильно выпуклые головки покупных заклепок беспроблемно исправляются надфилями или напильником.

"Ненавижу, когда все шагают в ногу одинаково стриженые, одинаково одетые, с одинаковыми мыслями в одинаково пустых головах" © Кий.

3

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Sedoy-K, вот для откручивания чашек каретки  придумал быстренько ключ из шестигранного прутка на 36.
ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Забежал с утра к фрезеровщику, договорился, потом заскочил к сварщику — нагрели и закалили в отработке.ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Прикольная штучка получилась, прям на вал надевается, шлицами стыкуется. Сейчас провожу низкий отпуск при 200 градусов в духовке. ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация
Будем посмотреть — может что и выйдет крепкое, крепче "семейного" ключа.

Рама вилку умоляла, без колёс чтоб не гуляла !
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!

7

Re: ХВЗ Спорт В-542 1976 г. реставрация

Носорев Тарасimg/ay
Ви форумчанин досвідчений, знаєте в якій темі це продублювати, щоб не загубилося.

Я рухаюсь, значить я існую!

3