Женя, а чому 1938, я не зрозумів. Мої міркування:
1. Зірка каретки — як і на моїх В-110 "Прогрес" 1950 р.в., та В-22 1954 р.в., обидва від ХВЗ:
https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 89#p223089
https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 21#p236021
Відповідає документації на ці вело. Такі зірки використовувалися й іншими велозаводами.
2. Задня втулка — нерідна (напис Харків), має маслюку з кулькою, ще більш пізню, десь 1960-70-ті роки. Профіль ободу заднього колеса — коробчастий (швелер). Тобто все колесо — нерідне, десь 1960-70-ті роки.
3. Чепрак сідла має форму та окрас, характерний для ХВЗ 1970-х років, основа сідла — теж схожа на ХВЗ.
4. Такі багажники ставилися на ПВЗ та ЖВЗ практично до кінця існування СРСР.
5. Форма виносу керма характерна приблизно до 1960-1970-х років.
6. Мінський ММВЗ ще був і МВЗ (мото). Випускав декілька років (з 1949 -го) схоже вело з відкритою рамою під назвою В-82 "Ласточка", але його рама з'єднувалася з кареткою інакше.
7. Тоді всі вело мали металеві шильдики. Тут немає. Тобто рама могла бути перефарбована, якщо під фарбою є залишки отворів для встановлення шильдика.
8. До 1945 року радянські вело мали дюймову систему різьблення. А яка на цьому вело?
9. А що відомо про ваш МВЗ?
Отже, якщо це вело і випускав московський велозавод, то мабуть після 1945 року. І потрібно розібратися, що залишилось на цьому апараті рідного.
Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979)