(13-07-2022 22:30:47 отредактировано Sedoy-K)

Тема: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Отже, "Германська дамка"

Мій відносно новий 40-річний сусід, з нагоди початку життя в тільки що майже самостійно побудованому домі, вирішив зробити жінці дарунок: дамське вело. Себе – теж, але то – інша історія.
Він почав шукати варіанти, і надибав у одного діда дамку, який казав, що вона – германська. Вело мало жахливий вигляд, але було майже комплектне: не вистачало сідла, багажника (а він колись був?), переднього гальма та фари з динамкою. Може колись були дзеркало та дзвінок, але ніяких ознак цього немає. Окрас вело теж був жахливий: якийсь невиразний блякло-зелений і явно не перший.
Придбав це вело, новий хазяїн повністю обідрав фарбу з рами та крил (на кермі десь–не десь були залишки тієї ж фарби, але воно колись було хромоване), покрасив раму та крила у білий, а кермо – у цегельний. Тут виявилася необхідність вже їздити, а з рідними колесами процес міг ще затягнутися надовго, тому він поставив (були) колеса 28", які помістилися, але крила прийшлося видалити. Купив сучасні сідло та гріпси, і відбулося "поїхало".
Подарунок жінці дуже сподобався, потім якось стало не до коліс, і ось маємо вело станом на 11.07.2022.

Загальний вигляд:
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)


Переднє крило тільки приставлено. Заднє теж є.

Я вирішив для цього вело створити окрему тему з трьох причин:
1.    Частину інформації про це вело виклав у темі Помогите определить велосипед, раму, детали з метою визнати марку цього вело. При цьому вельмишановний пан kisa назвав дамку красавою (рос. – красавицею). Тобто вона заслуговує на увагу.
2.    Марку цього вело ніхто так і не визнав. На жаль. Тому це вело нехай буде в окремій темі, інакше загубиться в дуже великій темі Помогите определить велосипед, раму, детали, де зазвичай повної інформації не надається.
3.    Хазяїн не заперечує та зацікавлений повернути вело її рідні колеса та крила.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

6

(14-07-2022 14:15:09 отредактировано Sedoy-K)

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Тепер цікаві подробиці.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Фірма-виробник Walters RIO. На шилдіку  проглядається якась птиця в небі. Марка вело поки ще невідома.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Номер рами, а буква  В  зустрічається в декількох місцях.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Підседел – буквою Г та з поздовжньою насічкою на нижній частині.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Був передній гальмівник типу "штамп" (чи "башмак", не знаю справжню назву). Збоку бачимо фіксатор положення керма у прямому напрямку (щоб вело не падало, приставлене до стіни).

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Така велика "зірка", нарахував 44 зуба. Кріплення шатунів – гайками  (каретка Томпсона?).

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    А каретку можна змащувати без розбирання.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Педалі. Поки ще чомусь не доглянуті.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Ум’ятина на пері вказує на колишню наявність динамки, тобто була і фара.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   
Так закріплюється передне крило. Заднє – аналогічно, катафоту мабуть не було зовсім.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Профіль крила – такій, що був і на повоєнних вело ХВЗ, зокрема – "Прогрес" В-110 ХВЗ (друге фото з  https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 61&p=2 , #18).
Крила стануть на місця, як тільки будуть стояти колеса 26".

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

1

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Тепер колеса.

Тип гальмівної системиTorpedo.

Задня втулка має такі характеристики: 14Gx36H, стальна, кріплення – гайка, відстань між фланцями – 55 мм, довжина втулки 77 мм, діаметр по отворам під шпіци – 52.5 мм. Фланці товщиною 2 мм. Зенківка отворів присутня, краї отворів не зім’яті шпицями, тобто втулка є загартованою. Посеред втулки в отвір М4 вкручена маслянка з кришкою, яка зсувається набік, повертаючись на осі; розмір під ключ 6 мм, загальною висотою 10 мм.
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)
Як бачимо, під зеленою фарбою є чорна фарба. Втулка без клейма та написів, хоча, можливо, щось є під фарбою.

"Зірка" має 18 зубців, спосіб закріплення на втулці – стопорна гайка. Лиски під ключ на малому конусі відсутні.
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Цікава особистість: є додатковий виріз металу, який дозволяє змінювати шпиці без зняття колеса з вело.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Рідні гальмовий важіль (має напис Torpedo і клеймо) та його закріплення на пері рами. Задні дропи, як бачимо – горизонтальні.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Вісь задня має клеймо: F&S09  43.150.5. На зовнішньому торці правого конуса є клеймо  F&S09  та, мабуть, А2В (нерозбірливо, фото не виходить).

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    На внутрішньому торці лівого конуса є клеймо F&S  та 42-09.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)  Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)  Тут клейма  43F&S09 та 42F&S09 відповідно.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    А на торці кожного з п’ятьох великих роликів клейма FuS  6.5 .

Конструкція Torpedo фактично відповідає https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 1&p=6,   #83.
Стан окремих деталей – добрий.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

4

(13-07-2022 22:26:41 отредактировано Sedoy-K)

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Передня втулка без клейма та написів, хоча, можливо, щось є під фарбою.
Має такі характеристики: 14Gx36H, стальна, фарбована у зелений поверх чорного, кріплення – гайка, діаметр по отворам під шпіци – 33.5 мм, діаметр фланців – 40 мм, відстань між фланцями – 70 мм, довжина власне втулки 78 мм, а по торцям конус-конус – 85 мм. Лиски на конусах під вузький ключ розміром 14 мм.
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Зенківка отворів під шпиці присутня. Краї отворів не зім’яті шпицями, тобто втулка – загартована. Посеред втулки в отвір М4 вкручена маслянка з кришкою, яка зсувається набік, повертаючись на осі; розмір під ключ 6 мм, загальною висотою 10 мм.
Підшипники передньої втулки не мають сепараторів, по 9 шариків діаметром 5 мм.
Вісь довжиною 122 мм, з різьбленням М8х1 по 37 та 30 мм, має клеймо ХВЗ. Не рідна, але цікава: на кінці різьблення 30 мм зроблена засіка, до якої "намертво" прикручений конус загальною довжиною 10 мм; а торець цього кінця осі має чотиригранну форму під ключ 6 мм на довжину 2 мм (як і на задньої осі); відсутня проточка під шайбу з вусом.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   А це конус з передньої втулки, клеймо 40F&S та щось на кшталт  omc  чи  omo. На другому – теж саме.

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Чашки підшипників запресовані у втулку. Пильник (на фото праворуч) виявився не тільки пильником, а і резервуаром для мастила: на фото бачимо посередині повстяні кільця товщиною близька 3 мм, які тримають мастило, зліва – кришки у вигляді увігнутої шайби.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

1

(14-07-2022 20:45:56 отредактировано Sedoy-K)

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Обід обох коліс (під діаметр колеса 26"), має такі характеристики: сталь, з профілем "чайка", кількість шпиць 36, ширина 37 мм, посадкова ширина Wr=28 мм, наріжний діаметр 572 мм, внутрішній діаметр 549 мм, посадковий діаметр 559 мм, вага приблизно 1.1 кг.
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Стики відсутні, тобто обід – суцільно-катаний. Кожен обід є правим щодо шпиць.
Стан обох обідів добрий, є незначна іржа біля отворів під шпиці.

На кожному ободі присутній фабричний гумовий фліпер, інакше: обіднà (felgen) стрічка (band).
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Цікаво, що фліпер переднього колеса досі еластичний, а заднього – ні, причому останній товще першого десь у два рази. Тобто з вихідною сировиною, або з технологією їх виготовлення на фірмі Continental тоді не все було гаразд. Крім того, що вони ще мають залишки зеленої фарби на внутрішній поверхні.

Теж цікаво, що зелена фарба є і на внутрішній поверхні обідів, але тільки під фліперами. Складається враження, що колесо фарбувалося у збірці, шляхом повного занурення у фарбу.

Шпиці – сталеві фарбовані у зелений поверх чорного, діаметром 2.0 мм, довжиною (приблизно) 267 мм (переднє колесо) та 264 мм (заднє), ніпелі латунні розміром G14. Шпицювання обох коліс – на 3 хреста, "фабричне", з перехлестом на 3-му хресті. Шайби під ніпелями відсутні. "Зонти" однакові.

Покришки на обід 26" з маркуванням: 559х40  Модель  Я-84   ГОСТ 4750-53  made in USSR. Тобто вони не рідні. Камери теж нерідні, мають маркування розміру: 533х37.
Маса покришки (приблизно) 1.1 кг.

Добавлено: 13-07-2022 23:13:26

Поки це всі подробиці.
Є припущення, що під час 2-ої світової війни вело готувався для фронту. Про це можуть свідчити той окрас, що дійшов до хазяїна: перший шар – чорний та дуже якісний, другий – зелений аляпуватий. Новий хазяїн раму та крила обідрав та пофарбував у білий, а колись хромоване кермо із жалюгідними решками хрому – у цегельний. Збирається у цегельний пофарбувати і колеса після їх обслуговування. Гума теж буде замінена.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

2

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Хазяїн очистив втулки від двох шарів фарби, і дещо побачив.
Передня втулка:
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)   Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Задня втулка:
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Torpedo SystemZachs!   Який дизайн  img/ay !
Отже, це вело отримало втулку, виготовлену у 1942 році.
Тобто ця втулка не була саме 50 міліонна.

Далі буде …

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

9

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

img/ay Довоенная модель в военном исполнении.
Довоенная — ибо имеет фиксатор-демпфер рулевой колонки. А военное исполнение — дефицит хрома, потому крашеные втулки.
Рамы, правда, в критические времена паяли какой-то гадостью, которая сама разлагается. Но здесь каким-то образом повезло — то ли цветмета хватило, то ли рама года 39, то ли велосипед был не обделён вниманием, и воздух и влага не контактировала с припоем.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

kisa, дякую.

Про раму — ОК, приймається, я про це не знав.

А ось у задній втулці є цифірь 42 та 43. Можливий такій варіант: цивільна дамка ще довоєнного випуску була рекрутована у населення на війну, але при цьому їй поміняли колеса: зняли їх для подальшого фарбування, і тут же поставили вже пофарбовані у зелений, зроблені десь у 1943 році.
Літо 1943 року для гітлерівської Німеччині, як ми знаємо, було критично важливим: так звана Курська дуга та інше. Все — на фронт!

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Да легенду можно придумать любую img/ag . Его вполне могли собрать и году в 48 из того, что оказалось под рукой.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

(20-01-2023 21:06:37 отредактировано Sedoy-K)

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Педалі.
Наразі мені доступні педалі з цієї германської дамки після першого етапу очищення. Вони однакові, тому на фото тільки одна з них:
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

На всіх складових знайшов тільки два клейма – R та L; на фото це права вісь (педаль).

Набір деталей педалі майже звичний, є деякі конструкційні відмінності.

1. Осі, на яких тримаються гумові частини, мають квадратний переріз 5х5 мм, хоча отвори у гумі – круглі. Крім того, рівно посередині виконана невеличка колова проточка невідомого призначення:
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

2. На гайках М5, які фіксують ці осі, немає (не було) ніяких шайб, а самі гайки – звичайні.

3. Сталева кришка замикає збірку таким чином, що при відсутності гайок М5 педаль не розвалюється на частини. Це тому, що кришка прикручується на пару витків (різьблення приблизно М20х1) до втулки, у яку запресована чашка, а між ними затискується пластина, до якої кріпляться осі з гумою. Від прокручування втулки при встановленні кришки у пластині заважає те, що отвір не є повністю круглим, а втулка містить відповідне посадкове місце:
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)    Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Друга втулка з чашкою у (другу) пластину запресована.

4. Наступне фото показує повний склад педалі (за відсутності 13х2=26-ті шариків ф3, які встановлюються розсипом):
Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

У цьому наборі обидві шайби, які призначені для фіксації конусів, не мають внутрішніх вусів, хоча проріз на осі є. Тобто ці шайби – не рідні.

І на останнє – (приблизні) основні розміри.
Довжина осі – 116 мм, різьблення на осі М14х1.25, розмір під ключ – 15 мм. Довжина центральної втулки – 73 мм, її наріжний діаметр – 15 мм, а внутрішній посадковий – 13.2 мм.
Товщина пластин 1.8 мм, відстань між центрами отворів під осі гуми – 54 мм.
Гума має розміри 23х23х86 мм, діаметр отвору 6.5 мм.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

4

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

img/thank

Вот делали же метрическую резьбу, а потом под имперскую легли img/an

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Подседел, если родной от этой рамы — должен быть развернут в другую сторону.
КЭП.

Diesel power

1

Re: Германська дамка (перша половина ХХ сторіччя від Р.Х.)

Eclipse, дякую, передам хазяїну.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)