(01-04-2023 08:30:52 отредактировано Sedoy-K)

Тема: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Вирішив завести у хазяйстві велосипед-складник, часів розвитого соціалізму. Пошукав. Є "Аист", "Десна", "Кама" та навіть "Альтаир". Але не так все просто. Всі – далеко, а пересилати ніхто не бажає! Зовсім ніхто, навіть з повною передплатою, навіть з бонусом у ціні. Нарешті з’явився такий хазяїн, що згодився. Купив, дочекався.
Перше побачення відбулося у понеділок 27.03.2023:

ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Отже, маю складник "Десна-2" моделі В-849 від ЖВЗ.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

6

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

С приходом!
Примерно такую же и того же года я в 80 году увидал у соседа. Привозную. Было  img/ai
Мой семилетний ровесник и его мама по очереди на ЭТОМ ездили, и обоим было удобно. И оно складывалась img/ai
Это был первый складной, который я увидел.
Но у нас такие никогда не продавались, а через несколько лет появились ММВЗ. Так что Вы добыли редкость.

В Десне первых выпусков сейчас умиляет старомодная корона на вилке, чепрачная сидуха, и характерные багажник и узел складывания с каким-то колпачком img/ab

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

(01-04-2023 08:32:50 отредактировано Sedoy-K)

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Вибір все ж був свідомий, тому деякі зовнішні недоліки цього екземпляру я знав. Коли повністю розібрав, додалися і інші.

На сій момент це такий перелік (окрім необхідності повного очищення та обслуговування):

1. є значні пошкодження фарбування;
2. є некритична деформація вилки через перенавантаження;
3. є деформації переднього та заднього крил;
4. є деформація керма;
5. лівий шатун та ліва педаль – не відповідають моделі;
6. різні обіди коліс (передній – сталевий, а втулка з клеймом Ж, задній – з алюмінієвого сплаву, а втулка зі стилізованим зображенням лелекі у польоті, тобто від ММВЗ);
7. різьблення М10х1 на задній осі зліва злизане майже повністю, вісь потребує заміни;
8. немає передньої вертикальної пружини сідла;
9. два з трьох болтів затягування (один – сідла та два – керма), що мають поворотні ручки, замінені на звичайні;
10. ланцюг "розтягнутий на повну", потребує заміни;
11. немає захисту ланцюга, сумки з наповненням, дзвоника, катафотів, переднього металевого шільдика (є залишки заклепок),  прищіпки на багажнику, насосу, паспорта, інструкції з експлуатації;
12. кермо було дещо зігнуто/розігнуто, а також приварене до виносу, тобто потребує ремонту чи заміни.

Отже, є над чим попрацювати.

І є питання знавцям:
1. чи можливе таке поєднання сталевого та алю ободів у 1979 році?
2. чи мав ЖВЗ своє виробництво задніх втулок. Якщо не мав, то чиї втулки ставив на свої вело?

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

(01-04-2023 08:35:22 отредактировано Sedoy-K)

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

На жаль, на форумі немає ніяких документів з цієї моделі: а ні паспортів, а ні опису, а ні інструкції з експлуатації. З інтернет знайшов деякі характеристики (приводжу).

Конструкція "Десна-2" В-849:

1, Рама — відкрита, полегшена з трубами меншого перерізу;
2. Кермо — литий винос, високе;
3. Сідло с пружним каркасом, покриття зі шкірзаміннику;
4. Замок складання – петлевий, литий;
5. Кермо та труба сідла — з фіксацією швидкодіючими затисками;
6. Задня втулка гальмова з вільним ходом;
7. Багажник з притиском;
8. На заводі на велосипед установлювалися: насос, сумка з інструментами, дзвоник, відбивачі на шпіци й передне крило, захист ланцюга.

Технічні характеристики “Десна-2” В-849:

1. База коліс – 1100 мм;
2. Висота рами – 400 мм;
3. Покришки (розмір) – 406 х 40 мм;
4. Передня зірка – 46 зубців;
5. Задня зірка – 16 зубців;
6. Крок велосипеда – 4,44 м;
7. Вага – 14,5 кг;
8. Розміри – 800 х 650 х 300 мм (у складеному стані).

Але є фото та відео, де присутнє вело цієї моделі, з такими відмінностями від наведеного переліку:

1. сідло – з трьома вертикальними пружинами стискання та з чепраком;
2. немає відбивачів на шпицях.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

1

(12-04-2023 18:12:09 отредактировано Sedoy-K)

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Провів повне розбирання, баньку та протравлення. Далі – характеристика окремих вузлів.

Рама.
Повний вигляд:
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Колір рами – зелений з ізумрудним ефектом (не знаю, як називається. У продажу бачив: green, golden green, glamour green, emerald).

На передній поверхні труби каретки знайшов рік випуску рами: 1979, а також номер рами, опізнав його як 732821.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Пояснення. Друга цифра не дуже зрозуміла. Схожа на 3 та 8. Але в об’єднаній    "Інструкції … та Паспорті "  від 1984 року для іншої моделі, а само для моделі ЖВЗ 111-212 із замкнутою рамою (документ є на форумі) бачимо номер велосипеда 783696. Ця модель випускалася з 1979 року, а В-849 – до 1979 включно. ЖВЗ не мав великих виробничих потужностей, тому нумерація його рам могла бути наскрізною. Навряд чи за 4-5 років ЖВЗ випустив менше тисячі веломашин, якщо за другу цифру обрати 8. Для цифри 3 збільшення складає 50000 одиниць, що схоже на правду: до 1000 у місяць. Отже, друга цифра можлива 3. І з наведених фото, скоріш за все, це цифра 3.

Отже, це вело має другий варіант моделі В-849 (приблизно 1974 – 1979 роки випуску), який відрізняється від першого в основному конструкцією вузла складування рами (був з такими собі чашечками, а тут – петлевого типу).
На диво, рама не перекошена (у площині як пропелер). Щодо вузла складування, він розбовтаний незначно із-за зносу осі (змастив машинним мастилом). Гвинт фіксації присутній, в доброму стані. Вузол складування та дропи впаяні. Всі інші нероз'ємні з'єднання — зварені.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Всі перемички та бонки приварені, у наявності. Шви зварювання не зачищалися зовсім. Всі різьблення не зірвані. Перемички – пластини.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Задні стійкі мають погоджені вигини. Скоріше за все – з заводу, а не від надмірного навантаження.
На рамі є не критичні "рани" від ланцюга. Через роз’єм видно незначну іржу на внутрішніх стінках труб. Наклейки мають значні пошкодження.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Залив у труби відпрацьоване машинне мастило, потримав, злив.

Продовження на #9

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

3

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Sedoy-K пишет:

На диво, рама не перекошена.

По фото трохи є. Без правки поїде наліво.

Sedoy-K пишет:

паспорта, інструкції по експлуатації

Вони були однією книжкою.

ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в. ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Щодо задньої втулки.

Anastasia1992 пишет:

ЖВЗ — передняя втулка "ЖВЗ" или "Ж", задняя — перевернутые треугольники

ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

2

(01-04-2023 08:39:30 отредактировано Sedoy-K)

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Odyssey, дякую!
1. А раму правити прийдеться обов'язково, на що вказують і нитки дропи-дропи. ЖВЗ — ж!
2. Такої втулки немає. Пошукаю, а поки залишу як було.
3. Книжка ця ... Вже на обкладинці сідло та багажник якісь не ті. Я її ніде не бачив. Може у Вас є? Не можу сказати, що вона дуже потрібна ... Ну хіба що побачити комплектацію.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Sedoy-K, книжки такої на жаль не маю  img/bk
Щодо заднього колеса, то гадаю воно не звідси, а з велосипеда ММВЗ пізнішого випуску. Обід має бути сталевий, як і спереду.

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

2

(12-04-2023 18:20:47 отредактировано Sedoy-K)

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Продовження з #5.
Вилка, кермо.

Клейма на вилці та інших деталях вузла не знайдено.
Вилка має потужні пір'я, як ноги у коня – ваговоза. Шви зварювання не зачищалися зовсім. Шток вилки довжиною 225 мм. На штоку дві прорізи: одна виходить на торець, інша – ні.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Наявну деформацію вилки (через перенавантаження) виправляв за допомогою свого авто (вага!) та домкрата. Поступово, за 4 прийоми. Під низ підкладав для страховки дерево різної товщини. Результат: вилка в підшипниках провертається вільно, хоча повністю спрямити вилку ще не вдалося: авто виявилося залегким (1120 кг).
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.    ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Додано 04.04.23: вилку ще підправив (додав вище четверте фото). Так і залишу.

Плече вилки та "сорочка" не мають наскрізних отворів, тобто встановлення переднього тормозу на цієї моделі не передбачено. Отвори для закріплення переднього крила мають різьблення М5.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Так званий "набір керма" – стандартний, окрім стопорної шайбі: вона має складну геометрію отвору (два внутрішніх вуса та дві хорди). Підшипники — з 16-ю кульками ф4 мм, з сепаратором — замінив на кращі.
Шток керма має довжину 220 мм, наріжний діаметр 22.0 та стінку 2.0 мм. Має конусне посадкове місце для виносу, з виступом, що фіксує від провертання. Відносно вилки шток фіксується (затискується) хомутом, в який вставлена коротка розрізана вздовж трубка із різьбленням (навертається на кінець штока), яка має виступ, що фіксує її від провертання. Хомут стискається спеціальним болтом з ручкою та гайкою: реалізований принцип "зібрати/розібрати без ключів".
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Винос теж повинен був мати спеціальний болт з ручкою та гайкою, але був колись замінений на звичайний болт. Кермо – високе, має характерний вигин майже в площині. Приблизні розміри: з площини 65 мм,  висота 200 мм, розмах 620 мм. Воно було дещо зігнуто, а також приварене до виносу, тобто потребує ремонту.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

4

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

На перший погляд корона вилки ідентична В-140.

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Неудивительно.
А меня удивили эээ странные дропы.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Такое впечатление, что перья тоже делали из обрезанных В-140  img/ap

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Відомо, що Десна-2 була першим у союзі вело, що складається. Тобто підготовка виробництва цього вело йшла "з нуля".
Є парні фото з колекції Влада Карганова вело Десна-2 першої та другого  варіанту моделі В-849. А також відео з ними.
На них вилки мають однакові дропи та сорочки.
Початок випуску Десна-2 — 1972-й рік, а В-140 — 1970-й рік.
Так навіщо було змінювати вже відпрацьовану технологію зварювання вилки? Залишили! Теж саме з пір'ями.
Версія дуже схожа на вірну!

Spoiler

Мій старший брат по-началу працював на машзаводі слюсарем, що здає продукцію. Обов'язки: довести вже готовий виріб (це були гаубиці) до вигляду та стану, що задовільнить військового представника. А саме: прибрати всі завусениці, перевірити на роботоздатність, зробити первинну "обкатку" (клацнути затвором раз 30), пред'явити представнику, відпрацювати зауваження і т.д. Я до того, що на велосипедному виробництві ЖВЗ не було військового представника. Тобто не було вимогливості щодо якості: і так піде "на ура"!

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

1

(15-06-2023 18:28:19 отредактировано Sedoy-K)

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Продовження з #9.

Знову рама.
Рама уся крива. Правив, правив, … img/aa . Так званий "пропелер" невеличкий є, але не ризикнув його виправляти: скоріш вузол складування порушу, ніж основні трубі рами здеформуються! Як то кажуть, "горбатого могила виправить". Наприклад, труба, що йде до вузла складування, вварена у трубу під сідлом з перекосом у пару мм.

Що вдалося зробити: виставив розмір між дропами рами (вилки теж), підрівняв задні пір’я та стійки відносно повздовжнє-вертикальної площини.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.    Червона стрілка – прикладалася моя вага; синя – підкладки із зазором, що обмежує згин. Зверху — авто, зліва — домкрат, понизу — дві опори. І зібрана втулка — для контролю відстані між дропами.

Поки все. Експлуатація покаже, чи потрібно ще правити, чи ні.

Каретка, ланцюг.
Каретка – звичайна, на роз’ємних шарикопідшипниках з сепараторами, кульки ф5 мм  ф6 мм (поправлено). Вісь має клеймо Ж, зроблене дуже неохайно.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Зірка на 46 зубців, шатун 170 мм, під клин, клеймо ЖВЗ. Лівий шатун з клеймом від велозаводу з міста Йошкар-Ола, тобто не рідний для цього велосипеда. Знайшов потрібну педаль (ліва була не рідна), тому обидві педалі вже відповідають моделі (в комплектації не показані по дві гайки М5 та відповідні шайби Гровера).
ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.   ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.


Ланцюг: втулково-роликовий 12.7 х 3,4 мм, 96 ланок (включно із замком). Прийшов критично розтягнутий. Знайшов "у засіках" аналогічний за конструкцією новий ланцюг, з клеймом останнього дизайну (четверте фото з  https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 20#p214820 ), але дизайн самого ланцюга – як на перших двох фото. Зроблено охайно, може й не підробка під ланцюги заводу приводних ланцюгів DITTON (Латвія). Час покаже.
Додано 15.06.23. Фото частини ланцюга, з клеймуванням: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.


Далі буде ...

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

2

Re: ЖВЗ Десна-2 В-849, 1979 р.в.

Sedoy-K пишет:

кульки ф5 мм

Зазвичай в каретках "харківського" типу кульки ⌀6 мм.

Sedoy-K пишет:

Лівий шатун

Вочевидь шатун разом з педаллю поставили від "Салюту".

Sedoy-K пишет:

дизайн самого ланцюга – як на перших двох фото

На першому і другому фото дизайн різний. Відрізніється формою ланок. Гадаю у Вашому випадку ланцюг такий, як на другому фото, бо на першому ланцюг дуже старого зразка.

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©