Нанесення ліновок (цировок).
Фарбу наношу поролоном (бувало – дитячим пензлем). Це найпростіший варіант: формується тільки трафарет. Про інші варіанти писав тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 44#p262144 .
Купив жовту фарбу, 0.3 кг баночка, за 2$. RAL не пишуть, тільки пляма фарби на кришці. Синя фарба вже була, теж 0.3 кг (фарбував, зокрема, шильник ХВЗ з ластівкою).
▼Spoiler
До речі, у продажу є флакони для підфарбування сколів та подряпин на авто, але коштують захмарне: до 9$ за 20 мл. Колись купляв для свого авто, так фарба (емаль) відразу з lasur.
Зробив схему ліновок. Нанесення буде почергово: перший колір (спочатку лінії поперечні, через перерву – повздовжні, можна і навпаки), другій колір.
Важливо: фарбу не розбавляти, інакше буде підтікати під стрічку! І невеличкий ремонт (якщо десь щось трапилося) можна робити тільки після того, як фарба перестає тягнутися за лезом).
Важливо: якщо невідомо, як швидко нанесена фарба не буде руйнуватися внаслідок накладання на неї малярної стрічки, то додатково роблю так званий зразок-свідок. А саме, наношу ліновку на шматок крила, яких в мене є декілька. На наступний день накладаю стрічку, притискаю, відриваю. Якщо руйнується – ще чекаю добу. На цей раз обидві фарби та температурні умови дозволили робити наступну частку ліновок через дві доби, як зазвичай.
Процес займе майже тиждень (за три рази), і майже весь час піде на полімеризацію.
Фото зробив 26.05.25 з процесу нанесення повздовжніх ліній першою фарбою.
Фото 1, 2. Пара табуретів, рама, вузька малярна стрічка з якісним краєм, ножиці, шпатель гумовий. Малярна стрічка тому, що не коштовна, у продажу є всюди, можна багато разів відривати/поправляти без втрати якості, не бруднить руки. Схема ліновок. Викладаю стрічкою трафарет лінії (шириною приблизно 1 мм), потім шпателем провожу – притискаю стрічку до поверхні, уважно але без фанатизму.
Фото 3. Фарба, поролон, пінцет. Витрати фарби, як для масового виробництва, жахливі, але для разового – годиться.
Фото 4. Одна сторона пофарбована, буду перекладати на іншу. Уважно: фарба!
Фото 5. Стрічку потрібно видаляти відразу, як тільки з’являється перша нагода (уся фарба на раму нанесена). Щоб відірвати край стрічки, використовую власний ніготь або (ще радянську) пілочку для нігтів. Уважно: фарба! Малярна стрічка = відходи виробництва: збираю до купи (потім спалюю).
Фото 6. Відразу хоча би на пару діб прибираю раму у недосяжне місце (тут – за недоторкане вело В-541). Уважно: фарба!
Аналогічні дії – з вилкою й крилами.
Далі буде …
Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)