Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sozeenov, я не хімік, про уайт-спірит знаю те, що пише виробник.
Читаю на пляшці. Крупно: "Уайт-спірит АВ. Розчинник органічний. Для фарб і лаків." Мелко: "Застосовують для розчинення та розведення алкідних лакофарбових матеріалів, ... , а також для очистки та знежирення поверхонь, ... ".
Читаю на банці з фарбою: "Склад: лак алкідний, пігменти, наповнювач, суміш органічних розчинників, цільові добавки".
Мої дії: застосовую.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Перья вилки мають отвори, вентиляційні. Понизу, над дропами.
Коли готував вилку до фарбування, покопався в них, навіть іржа з них посипалася, невеличка.
Після нанесення другого шару фарби захотілося через отвори накачати в середину перетворювача іржи  (бажано було це зробити раніше, але можна і після закінчення фарбування). Узяв шприц, набрав снадобья і ... , а не тут то було! Не лізе! Покопався, знову снадобье не лізе! Зігнув тонку голку (шпильку з нової сорочки) — не лізе і вона!

Оскільки отвори були на відстані не більше 1 см від дропів, прийшов до висновку, шо вони були перекрити кінцями дропів. Частково:

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

І ті просвети, що залишалися, з часом були заблоковані іржею.

Прийшлося свердлити нові отвори, вище приблизно на 1 см. З них просипався порошок з іржи.
Постукав по вилці молотком (вилкотрус!), витрусив ще іржу. Старі отвори зашпаклював.

Накачав в середину вилки перетворювача іржи, по три повних сучасних шприца. Замотав отвори ізострічкою. Добряче потрусив вилку, щоб снадобье дісталося всій поверхні стінки. Відклав до завтра.

Висновок: отвори прочищати потрібно не тільки вчасно, але і уважно! Інакше або нутрощі так і залишаться без вентиляції, або гарантований додатковий шмат робіт з реставрації вже накладеного фарбування.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

2

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Оскільки третій шар вирішив зробити "серебрянкою", то покрутив педалі до місцевої крамниці і "з розгону" купив пляшку.  Привіз додому, почитав цю мілкоту через лупу, і … повіз назад. Чому? Та вона ж виявилася на соняшникової олії! Тобто не полімеризується і навряд чи сумісна з ПФ-115П. Продавець каже: а є і в балончику, від Slider, точно сумісна. Помінялися, з доплатою.

Навіщо "серебрянка"? А почитав тут  https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 53#p273953 , що: "Сквозь неплотности верхнего слоя краски местами  проглядывает предыдущий и блескучесть хорошо видна.".
Отож і я захотів спробувати зробити "лазур". Основа є, "серебрянка" є, залишиться зробити верхній шар з "неплотностями"!

Пройшов та прийшов час, провів підготовчі маніпуляції (зачистив, знежирив – як і 13.05.25, див. вище), поклав 20.05.25 третій шар "серебряний", як і ґрунт – з балону. Тільки не робив абсолютно суцільний шар: а навіщо? Його призначення яке? Блищати через наступний шар.
Шар тонюсінький, призначив витримку: не менше двох діб.

Поки чекав дві доби, думки все були про четвертий шар. Зупинився на класичному для тих часів чорному кольорі, тим паче що банка чорної фарби в засіках вже біля року пилиться. Можу наносити або пензлем, або поролоном. Мабуть все ж поролоном. А не займаний новий пензель – у засіки.

Проблема така. На четвертий шар буде наноситися з балону шар прозорого безколірного лаку. Тобто, щоб третій шар "серебряний" блищав через четвертий чорний, той повинен бути  тонкий та якісний одночасно. Пензель відкидається. Поролон чи балон? З балону якість вище. Але це додаткові 3 бакса, коли банка 0.3 кг вже є. Поролон – це довше. Фарбу – розбавляти, поролон – змінювати через кожні хвилин п’ять (роз'їдається).

Вирішив: потрібно заздалегідь експериментувати. Дістав із засіків шматок крила із залишками заводської фарби. Наніс шар "серебряний", витримав години три. Наніс шар чорної фарби, поролоном. Через добу на сонце виглядав "лазур". Марна справа! Покрутив педалі за балоном чорної фарби. Це теж Slider.

Пройшов та прийшов час, 22.05.25 після обід ( +25 градусів! ) провів підготовчі маніпуляції (знежирив, відновив вентиляційні отвори на рамі та вилці, збовтав балон). Поклав четвертий шар.

Ганчірки – у "баню".
Призначив витримку: не менше двох діб.

Залишилося: ліновки, наклейки, шильдик, лак.

Далі буде ...

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

6

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Нанесення ліновок (цировок).

Фарбу наношу поролоном (бувало – дитячим пензлем). Це найпростіший варіант: формується тільки трафарет. Про інші варіанти писав тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 44#p262144 .

Купив жовту фарбу, 0.3 кг баночка, за 2$. RAL не пишуть, тільки пляма фарби на кришці. Синя фарба вже була, теж 0.3 кг (фарбував, зокрема, шильник ХВЗ з ластівкою).

Spoiler

До речі, у продажу є флакони для підфарбування сколів та подряпин на авто, але коштують захмарне: до 9$ за 20 мл. Колись купляв для свого авто, так фарба (емаль) відразу з lasur.

Зробив схему ліновок. Нанесення буде почергово: перший колір (спочатку лінії поперечні, через перерву – повздовжні, можна і навпаки), другій колір.

Важливо: фарбу не розбавляти, інакше буде підтікати під стрічку! І невеличкий ремонт (якщо десь щось трапилося) можна робити тільки після того, як фарба перестає тягнутися за лезом).
Важливо: якщо невідомо, як швидко нанесена фарба не буде руйнуватися внаслідок накладання на неї малярної стрічки, то додатково роблю так званий зразок-свідок. А саме, наношу ліновку на шматок крила, яких в мене є декілька. На наступний день накладаю стрічку, притискаю, відриваю. Якщо руйнується – ще чекаю добу. На цей раз обидві фарби та температурні умови дозволили робити наступну частку ліновок через дві доби, як зазвичай.

Процес займе майже тиждень (за три рази), і майже весь час піде на полімеризацію.

Фото зробив 26.05.25 з процесу нанесення повздовжніх ліній першою фарбою.

Фото 1, 2. Пара табуретів, рама, вузька малярна стрічка з якісним краєм, ножиці, шпатель гумовий. Малярна стрічка тому, що не коштовна, у продажу є всюди, можна багато разів відривати/поправляти без втрати якості, не бруднить руки. Схема ліновок. Викладаю стрічкою трафарет лінії (шириною приблизно 1 мм), потім шпателем провожу – притискаю стрічку до поверхні, уважно але без фанатизму.

Фото 3. Фарба, поролон, пінцет. Витрати фарби, як для масового виробництва, жахливі, але для разового – годиться.

Фото 4. Одна сторона пофарбована, буду перекладати на іншу. Уважно: фарба!

Фото 5. Стрічку потрібно видаляти відразу, як тільки з’являється перша нагода (уся фарба на раму нанесена). Щоб відірвати край стрічки, використовую власний ніготь або (ще радянську) пілочку для нігтів. Уважно: фарба! Малярна стрічка = відходи виробництва: збираю до купи (потім спалюю).

Фото 6. Відразу хоча би на пару діб прибираю раму у недосяжне місце (тут – за недоторкане вело В-541). Уважно: фарба!

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Аналогічні дії – з вилкою й крилами.

Далі буде …

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

16

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K, есть предложение использовать специальную ленту малярную для чётких границ. Она более тонкая, чем обычный скотч, край должен быть ровнее. Обычно идёт в розовом цвете, насколько помню. 3М, Tesa и другие локальные марки бывают.

2

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K, Нанесення цировок краще виконувати аєрографом,лінії виходять тонкі і рівномірні.Все так само як ви робите,але аєрограф.

Куплю вилку на "рекорд"

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

А щоб взагалі ідеально було, маркуємо, фарбуємо базовим кольором, тим в який пофарбована рама, а тільки тоді кольором цировок. Так краї виходять набагато рівніші.

Я рухаюсь, значить я існую!

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Виталий, різні країни чи регіони = різні виробники. Зазвичай проблеми з якістю краю немає, але один раз я поспіхом купив з "кошлатим", тому про це і пишу.

toni73, краще, особливо на ободах. Але не у всіх аерограф є, а зараз в продажу він коштує від $15 без компресора.
А в нас тут інший принцип: краще те, що і якісне, і дешево.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Євгеній76, я не зрозумів. Гадаю, що і багато хто теж не зрозуміє.

Отже:
1. викладаємо трафарет;
2. зафарбовуємо у колір рами;
3. зафарбовуємо у колір цировки.

Питання 1: яка перерва між п.2 та п.3?
Питання 2: як фарбуємо: поролон (пензель) чи розпилювач?
Питання 3: фарбу не розводити, розводити чи сильно розводити?

Докладніше, будь ласка, це багато кому потрібно!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K, не прибідняйтеся  img/ag
Ви все вірно зрозуміли. Час між першою і другою фарбою рівно такий, щоб перша висохла.
По другому питанню, тут у кого що є, і кому як більше подобається. Найгарніше буде аерографом, найреалістичніше щось середнє між паралоном і пензлем.
По третьому, залежить від метода. Так як і базу наносили

Це секрет професійних малярів які роблять фарбування під маску.

Я рухаюсь, значить я існую!

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Євгеній76, це не для мене важливо, я вже свій шлях протоптав, і він мене задовільняє.

Я так розумію, що п.2 потрібний, щоб блокувати підтікання фарби п.3. Згоден. Тоді потрібно для п.2 фарбу розводити, щоб був тонкий шар.
У мене підтікання було тоді, коли фарба була сильно розведена. Зараз не розвожу зовсім. Ще буває, коли я десь не достатньо притиснув стрічку, а це зазвичай там, де є ямка. Але якщо шар фарби п.2 товстий, то після відірвання стрічки застигла фарба може дати недобрий край свого розриву. Саме тому я знімаю трафарет відразу після закінчення процесу нанесення фарби. На цій рамі я знайшов лише два місця підтікання. З відстані у півметра не проглядається.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Суть така, який би тонкий не був клійкий шар у скочі яким роблять маску, він є. Кромка не завжди приліпає, верніше завжди не прилипає на 100%, відповідно фраба трішки затікає, це спорияє рваному краю.
Коли ми перед тим профарбовуємо базою, вона закриває ці мікропори і потім цировка стає рівною.
Я сам про цей спосіб дізнався недавно.

Я рухаюсь, значить я існую!

7

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K, Дуже корисний матеріал. Особлива дяка за докладний виклад! img/ay

Диявол криється в деталях...
Не займайтесь підміною понять...

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

dorogan_mihail, дякую!

1. Я тут https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 05#p274505 обіцяв нашему новому колезі докладніше написати про свій досвід нанесення ліновок. Виконую. І колеги додали свій, за що їм теж подяка!

2. Є такий вислів: диявол криється в деталях. Тому всі подробиці + фото = запорука реальних передавання/фіксування досвіду.

Можна ж просто написати: зробив. І навить фото надати: ось результат. Всі бачать: дійсно зробив і класно зробив!
А досвід при цьому передав/зафіксував? Ні. Само тому людство вигадало викладання: сім'я, школа (початкова, середня, вища), курси, ...

І такий форум, як цей. Щоб передавати досвід.

А я ж, до того, вже декілька десятиліть є викладачем вищої школи. Звик писати докладно.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

6

(Причина редактирования: орфографія)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Підготовка до лакування.

Закріпив шильдик, латунь (чи мідь), на мідні заклепки (дріт ф2 мм, відпалений на вугіллях кострища).

Наніс наклейки: дві на раму, одну – на заднє крило.
Фото (день, а за вікном темно: суцільні тучі, дощ):

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Наявні дві невдачі   img/ai :
1. другий (синій) колір – явно темний img/doubt . Мабуть, прийдеться додати білої фарби (купляти, $2  img/ak ), перефарбовувати  img/ak  img/ak  ;
2. наклейка на крилі встала косо  img/lupa (чомусь побачив запізно, відривати не зважився, залишив). А що, на ХВЗ усе робили ідеально?

Пару діб на міркування/перефарбування?  ...

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

12