(11-03-2020 22:52:03 отредактировано Torpedo)

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Різьба осей падалей дюймова.
В-14 це очевидна конструкційна суміш довоенного BSA typ, чогось німецького та нової  повоєнної радянської технічної думки.


Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Насипна кулькова вальниця вилки (30 кульок діаметром 3 мм). Попри побоювання, все зібралось без проблем з мінімальним люфтом, таке враження що це своєрідна самоценрувальна система.


Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Насипні кульки також і в каретці, вал без будь яких маркувань.

1

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Torpedo пишет:

нової  повоєнної радянської технічної думки.

img/ag Мне кажется, в 1946 она ещё эээ... не успела сформироваться на ХВЗ (в то время, как послевоенные автомобили проектировались в самый разгар)

Спасибо, что показываете нам все вкусняшки, а то в разных ээ.. непрофильных СМИ для дилетантов img/bm  этих подробностей нет
img/ay img/thank

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Особливо цікавим елементом є унікальна емблема з написом українською мовою «Харків». Вона ще довоєнного зразку,  штампована з латуні та хромована. Відомо що в цьому ж 1946 році було затверджено нову емблему заводу. Після реставрації прикріплена на своє місце заклепками ø 2 мм.

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Відновлений катафот зі скляним відбивачем світла. Корпус нікелірований як в оригіналу, дуже гарна приємна вінтажна штучка!

1

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Капец красота!!!

ИЩУ седло на В-32.

(11-04-2020 12:56:02 отредактировано Torpedo)

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Підсумок по завершенню реставрації


Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Безперечно це є унікальний екземпляр гарно збереженого велосипеда ХВЗ В-14. Це була  найперша модель післявоєнного періоду виробництва 1946 року, за номером  рами видно що він був із перших шести тисяч вироблених на той час велосипедів.

Цікавою є конструкція велосипеда на колесах 26‘‘ та широкими покришками.
В-14 був єдиний велосипед в СРСР з такими параметрами , в 1950 році його виробництво було припинено.

Конструкція своєрідна. схожа на «компіляцію» елементів довоєнних велосипедів ХВЗ та німецької техніки. Різьба на вилці та шатунах педалей дюймова, задня гальмівна втулка Torpedo Fichel&Sachs німецького виробництва 1945 року.  Конструкція та покрій м’якого сідла із тонкої шкіри запозичена з німецьких велосипедів.

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік


Оригінальний скромний але загалом привабливий декор,  дуже пасує велосипеду та створює неповторний образ велотехніки 1940-х років.  Особливо цікавим елементом є емблема з написом українською мовою «Харків».
Що до зручності їзди та велоергономіки, то тут я не помітив нічого особливого. Посадка на велосипеді не викликала запитань, але в порівнянні з жіночим велосипедом В-22, їзда на В-14 була дещо важкуватою, в «в натяг».

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік   Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Тепер зрозуміло що такий клас (розмір) чоловічого дорожнього велосипеда замалий, особливо в тому сенсі що було озвучено його тип як «для рихлих  дорог і сельской местності». Як на мене, їхати на ньому в таких умовах важче а ніж скажімо на В-110. Вочевидь тому, майже одночасно («паралельно») було розпочато випупуск майже подібної  моделі В-17 але на колесах 28 (40×622 мм).
Цікава дрібниця: бокові «пластини» педалей мають елегантні виступи, але вони заважають під час їзди, за них чіпляється взуття, особливо якщо це великі черевики або чоботи велосипедиста «из сельськой местности». Відповідно до такого велосипеда, сідло дуже комфортне.

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік


Мені було приємно працювати з таким цікавим екземпляром, незважаючи на постійні ностальгічні «напади».

4

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Кілька старих фото велосипеда В-14

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік   Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Torpedo, шедевр в Ваших руках! Отлично выполненное задание!

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Здравствуйте Виктор, прошу вас скинуть в эту тему фото дропаута с номером вашего В-14 для прояснения информации по способу маркировки и годам выпуска В-14, это необходимо для понимания годов выпуска первой модели ХВЗ.

Основная тема раскопок:

Буду рад если у вас будет, что добавить по поводу наших рассуждений о годах производства и способе маркировки.

Omega Delux 1928, МВЗ МД-1 1936, Presto Herrenrad 72 1937, ХВЗ В-14 1945, ЛВЗ В-25 1954, ХВЗ В-33 1961, ХВЗ В-120 1963, ММВЗ 113-311 "Минск" 1980, ХВЗ 197-411 "Турист-Тандем" 1991.

1