Вело «Україна» В-111-411, 1977 рік народження. Завдання – провести загальне обслуговування. Експлуатація – дачна, не інтенсивна.
1. При обслуговуванні виявив доволі широку кругову (замкнену по кругу) тріщину біля фланця передньої втулки (з клеймом Ж). Зняв спиці – втулка не розвалилася. Постукав по ній легенько — не розвалилася. Постукав добряче — не розвалилася! Хазяїн вело каже, що вона вже багато років. Що за тріщина така?
Поставив нові спиці Флагман 14 GX298мм на 3 хреста (по Шелдону Брауну), нехай втулка ще поїздить! Поставив шайби під ніпелі, зрізати кінці спиць не було потреби.
2. Такі ж спиці поставив на заднє колесо на 4 хреста. Що цікаво, ця довжина дуже добре підійшла, оскільки все різьблення увійшло у ніпелі, а зі сторони камери не дійшло до краю ніпелів приблизно на 2-2.5 нитки різьблення. Тобто при необхідності можна підтягувати спиці без зняття покришки та камери (обидва фліпери присутні). Ободи стальні коробчасті та хромовані (все хромоване протравив лимонкою), міцні, хазяїн вагою до 80 кг, тому шайби під ніпелі не обов’язкові (і не було).
P.S. В крамниці заказував спиці довжиною 296 та 300 мм. Але подзвонив менеджер та сказав, що вже немає спиць 300 мм на складі, спитав подробиці, і заявив, що в нього є подібний вело, що 298 мм у даному випадку будуть навіть краще, ніж 300, оскільки ідеальні для заднього на 4 хреста і майже – для переднього на 3 хреста (зрізати кінці спиць не доведеться), та й купити можна лише одну пачку із 100 шт. Приємно, що є такі менеджери та що саме так і вийшло!
Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Украина" (1977);
В-541 "Спорт" (1970);
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))