Re: Про металлы и сплавы
kisa, а що тут "нечестно"? Якби я послався на свій диплом д.т.н., то було б доказом?
"Пролетарії та селяні", не витискайте сльозу ! Не такі ви й нетямущі !
Добре, простими словами:
1. Тріщина у втулці — втомна, виникла з поверхні та поширилася усередину. Таке можливе тільки в умовах наявності згинного моменту, який "обертається" навколо втулки (насправді втулка обертається відносно згинного моменту). Причина виникнення згинного моменту — наявна відстань між площинами доріжки кочення та отворів закріплення шпиць на втулці.
2. Тріщина стає круговою, оскільки зашпицьована втулка не може розвалитися на частини, до того ж циклічно повертається відносно згинного моменту. Якщо б вісь та шпиці не підтримували, то і тріщина не стала круговою (коловою).
3. Від згинного моменту, що циклічно повертається, реалізується симетричний цикл навантаження (почерговий розтяг-стиск при однакових амплітудах напружень) — найбільш небезпечний для втоми.
4. Явище втоми матеріалу проявляється і при навантаженнях, коли з інженерної точки зору немає непружних деформацій, а навантаження — незначні. Тоді потрібно дуже багато циклів (мільйони), але для вело це не проблема, якщо воно експлуатується десятки років.
5. Явище втоми матеріалу — дуже складне, причин появи тріщин втоми — багато. Але завжди вони виникають там, де є якийсь дефект (структурний чи геометричний), який створює навколо себе концентрацію напружень.
6. Розрізняють такі дефекти кристалічної будови конструкційних матеріалів, тобто структурні: точкові, лінійні, пласкі та об'ємні. Усі вони завжди присутні в реальних сталях та сплавах.
Про те, яка була причина у даному випадку, я нічого не писав. Все може бути.
Ось так усе просто про дуже складне явище.
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Украина" (1977);
В-541 "Спорт" (1970);
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))