Я тут пішов на цікавий в деяких моментах тест-експеримент Мій турист "мейд ін Бельгія" 70-х і "тягач" "мейд ін Німець" 90-х мають 58 розмір і обидва дуже подібну геометрію рам: розміри трикутників однакові, тільки у туриста максимально допустима реальна ширина шини 37мм, у "тягача" влізуть 48мм. У туриста ободи з посадочним 17мм, у "тягача" 21мм. Поставив я на "тягач" шини з туриста "кенда крос цикло" 700х35с ( стояли CST C219 47-622) і він не поїхав, а полетів! На ободах 21мм кенда до міліметра відповідає заявленому розміру (на 17мм ободі ширина була 31мм!). На туриста поставив шини CST C1421 700х32с з реальною шириною на 17мм ободах 28мм, накат покращився, але не настільки, як покращився у "тягача". А тепер цікаве: в обох велосипедах шини накачані до 5атм- комфорт з тоншими шинами у "тягача" покращився!, а у туриста погіршився! З 28мм шинами турист став твердий майже, як шосер. Експеримент триває- буду підбирати оптимальні тиски в колесах обох велосипедів.
Попередні висновки:
1. для чистоти експерименту потрібно порівнювати поведінку такої моделі шини, що випускається у різній ширині;
2. тиск в колесах треба підбирати експериментально, бо максимально накачані не обов*язково дають максимальний накат ( виробники на шині маркують робочий діапазон, у межах якого треба підібрати свої цифри);
3. дуже багато залежить від конструкції самої шини, часто товстіші по накату кращі від тонших, напівзубата кенда на 5атм. котить краще сліків CST;
4. кенда на ободі 21мм має правильну ширину і при однаковому тиску комфортніша ніж на ободі 17мм.!, доказ того, що на неправильному ободі шина працює неправильно;
5. з пункту 4 випливає, що виробники шин мали б вказувати правильну ширину ободу, як це вказують у авто/мото індустрії, та вони цього не роблять у догоду маркетологам і продавцям.
P.S. Аспекти прохідності зрозумілі, тому відкинув. Тестував в нормальних "туристичних" умовах (асфальт від ідеального до розбитого і тверді грунти, пробіг в рамках експерименту поки малий- 30 км сумарно на обох). Про експерименти з тиском далі буде