Re: jG ("Раскладушка", "взрослик"&Ко)

Odyssey, img/ag  тем не менее, у Любовицкого описано и нарисовано такое чудо.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: jG ("Раскладушка", "взрослик"&Ко)

Немає ніякого чуда. Для термопластиків характерно таке явище, як низькотемпературна повзучість.
Спрощено: повзучість — явище зростання деформацій у часі, коли матеріал довго знаходиться під навантаженням.

У металах воно реально проявляється при достатньо високих температурах. Наприклад, в головному контурі ВВЕР-1000 АЕС при робочій температурі 325 градусів за Цельсієм офіційно вважається, що повзучості ще немає.
А у термопластиках є навіть при кімнатних температурах, на сонці, у трубах опалювання, тощо.

Пластики ділять на термореактивні та термопластичні. Термореактивний пластик не плавиться, а обвуглюється. Термопластичний плавиться навіть від паяльника.

Як на мене, на велосипедні сідла ставлять саме термопластик. У кого є паяльник, можете перевірити  img/lupa  img/ag

Тому для довгої експлуатації сідла з покришкою з термопластику бажано мати натяжний механізм, щоб раз-два за сезон її підтягувати.

Ну а у "бюджетному" сідлі, яке може тріснути на першій же ямці, а витримати цілий сезон — це майже нездійснене явище, його просто не роблять. А й справді, навіщо?

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

1

Re: jG ("Раскладушка", "взрослик"&Ко)

Spoiler

О как. Что, прямо большинство пластиков?  Я думал, хладотекучестью только фторопласт (тефлон) страдает. И много раз предостерегал разных людей в разных местах от его использования там, где это недопустимо.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: jG ("Раскладушка", "взрослик"&Ко)

Spoiler

Термопластики ще роблять м'якими, жорсткими та з посередньою жорсткістю, у залежності від різноманітних добавок, пластифікаторів. Фторопласт — це дуже м'який термопластик, та й ще з винятково малим коефіцієнтом тертя.

Для термопластиків ще характерно явище в'язкопружності. Воно схоже з явищем повзучості: під навантаженням з часом проявляється додаткова деформація. Але, на відміну від повзучости, ця додаткова деформація після видалення навантаження зникає, але не миттєво, а теж з часом. Цім явищам є теоретичне (фізичне) обґрунтування. У пластиках повзучість пов'язують з розривом довгих ланцюгів молекул, а в'язкопружність — з їхнім витягуванням без розривів. А реалізується і те, і те. У різних пропорціях, залежно від матеріалу.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

4

Re: jG ("Раскладушка", "взрослик"&Ко)

Хм, у меня 3шт. пластиковых циклодизайновских седла с натяжителями. Модель-то одна, только цвета разные.

"Ненавижу, когда все шагают в ногу одинаково стриженые, одинаково одетые, с одинаковыми мыслями в одинаково пустых головах" © Кий.