Шукав гальмо типу "штамп" для 21В, а знайшов … ще один 21В.
Зацікавила зірка на 41 зуб. Відомо, що 21В випускали у двох варіантах: 41/18 та 48/22. Варіант з 48/22 у мене вже є, а варіанта 41/18 … ЩЕ немає.
Ціна не кусається. Продавець каже, що про історію цього екземпляру не знає нічого, але у велосипедах знається, і критичних ушкоджень немає, все провертається. Рік випуску рами, схоже, 1964-й, тобто початковий для бренда "ПВЗ". 60 років, як ні як!
Щодо мене, то як раз повністю довів до кондиції колеса, на "чайках". Хотів поставити на той 21В, про якого йшлося з початку теми. Передне крило є, тільки чорне. З чепраками вмію працювати. Невиліковна хвороба "і таке я теж хочу" перемогла. Беру!
Отримав, розібрав майже повністю, почистив, помив з рідким милом, відправив що в "лимонку", що у відпрацьоване моторне мастило. Через пару діб дістав, обмив, довів до стану "можна брати голими руками".
Дещо цікавого.
Система.
Зірка дійсно 41 зуб. Клеймо схоже на ПВЗ, і дизайн рідний, ні з яким іншим не поплутаєш. А який хром у 60 років! А які зубки!
Педалі на перший погляд – звичайні, а-ля "Прогрес". На осях є клейма ПВЗ. Але! Осі, тобто і педалі – вкорочені! На фото: посередині – чужа повнорозмірна вісь.
Все інше в педалях – зовсім звичайне, тому фото комплектації не робив. Пошліфував доріжки та зібрав.
Вал каретки довжиною 140 мм, стан не дуже добрий, замінив на інший. Чашки як чашки, навіть праву вдалося викрутити без "тут-тук", а тільки з WD-40. Пошліфував всі доріжки, замінив один підшипник.
Ланцюг. За три доби у моторному мастилі його задубіли члени почали рухатися. Поміряв, ресурс на грані, але не критично. Спробую поставити, поки ще у моторному мастилі.
Отже, система у порядку.
Вилка. Мабуть їй колись не пощастило: отримала лобове зіткнення і незначно вигнулася. Хоча провертається без проблем! Ну зовсім!
На фото видно залишки колись перерубаних вусів, яких тримають намертво заіржавілі гвинти (проти WD-40 вони не встояли, але це було вже після).
Кермо. Цікавий винос, але фото не зробив, потім покажу.
Рама на перший погляд не крива, а у відомому місці аж свербіло, тому вирішив нашвидкуруч зібрати вело по мінімуму та проїхатися.
Сідло тимчасово поставив з В-22. Зірочку на 18 зубів не знайшов, поставив на 21 зуб . Шини колись купляв для "Україна" 111-411 (ще рік тому замінив на "кубик"), розмір 622х47; на "чайки" стали "як і було". Накачав по 2.5 атм.
Поїхало відбулося 08.06.2024, під вечір.
Прокотився км так з п’ять. Біля дому щебінка, далі асфальт. Не вертлявий. Передача 41/21, хід легкий, накат ! Загальний висновок: саме мій велосипед на мої 70+ років !
Повернувся і зробив пару фото:
Тільки зараз побачив, що переднє колесо поставив не вірно (протектор дивиться не туди).
Рідний окрас – синій. Іржа на рамі, вилці та задньому крилі є великою, а переднього синього крила немає зовсім, тому вердикт: повне перефарбування. Квапитися не буду, тижня 2-3 на це піде.
Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970);
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)