Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Вело готово для експлуатації. І для неспішних прогулянок у супроводі нашої безпаспортної вівчарки білого золота (просто — рудої сучки) Альми (прадавня собача кличка. Означає: живильна, годувальниця, що любить):

Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В  Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В  Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

8

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

img/lupa
Шикарно. Я в захваті  img/ay

А як Ви цировки на рамі і крилах робили? Якась приспособа, чи точна рука?

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Dread, дякую за схвальний відгук!

Щодо музеїв.
Із всієї моєї колекції рами в оригінальному фарбуванні тільки дві: В-110 та В-025. Для В-110 якось не виходить повністю завершити комплектацію: переднє крило, верх сідла, камери, кожух на ланцюг. І ще багажник перефарбований. Для В-025 потрібні старі камери (навіть і не шукав).

Цю дамку фарбував і кистю, і поролоном, і кісточкою. Фарба — акрилова ПФ-115. Основний колір рами отримав, додавши у чорну фарбу відносно невеличкий об'єм червоної. Для фарбування крил В-541 купляв банку фарби "слонова кістка", теж ПФ-115. Багато залишилося, ось і на 21В згодилася. Щодо ліновок, то теж залишилася від В-541 акрилова майже "бронза".
Йому, цьому покриттю, ще бажано пройти повну полімеризацію. А так що: прикрутив колеса — ушкодив.

Spoiler

Життя постійно підсовує інші задачі та проблеми, більшою часткою не велосипедні. Ще працюю. Із великим задоволенням сідаю за кермо свого червоного Sandero Stepway та ганяю по кращій автомагістралі України. На вело їжджу мало. Ремонтую вело (а це фактично хобі, а не необхідність), щоб відволіктися від комп'ютера та жахливих подій та часів нашого повсякдення. А робити якісно — це звичка дипломованого фахівця з механіки деформівного твердого тіла, фактично професійного прикладного математика й програміста, в молодості — токаря та фрезерувальника.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

9

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Marduk, цировки (чи ліновки) на цьому вело робив так. Спочатку протирав поверхню ганчіркою, змоченою уайт-спіритом. Потім викладав цировки малярною стрічкою. Важливо добре притиснути краї стрічки, щоб фарба не підтікала під неї. Використовував гумовий ролик для роботи зі шпалерами. Потім пензлем (з дитячого магазину) чи клаптиком поролону (у пінцеті) зафарбовував проміжки. Зафарбував — і тут же прибирав малярну стрічку, поки фарба не застигла.

Якщо цировки різного кольору, або вони близко розташовані чи перетинаються, то їх потрібно робити окремо. Важливо дати декілька днів для початкової полімеризації вже нанесеної фарби, інакше частина може залишитися на стрічці.

Звісно, ідеал отримати практично неможливо. Але буквально на відстані 0.5 метра погрішності вже не видно. Якщо є підтікання, то потрібно робити локальний ремонт.
Процес займає мало часу, але розтягнутий у часі (на полімеризацію).

Є й інші варіанти:
1. використовувати балончик (чи "краскопульп"), тоді важливо витримувати доволі велику відстань, щоб фарба не задувалася під стрічку.
2. використовувати щось схоже на крапельницю. Тоді потрібно мати якийсь пристрій для швидкого переміщення вздовж потрібної траєкторії. Так робили на заводах. Отримують цировки рівної ширини, але їх розташування на поверхні доволі приблизне: і відстані різні, і зсунуті кудись.

У будь-якому разі потрібне попереднє тренування.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

8

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Приємний велосипед вийшов img/ay ,тільки якийсь дисонанс з заднім крилом та колесом

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

StaS 1986, дякую, я виправлю. Потрібно розширити передню частину (між закріплень) заднього крила. Там ще ланцюг після парафіну скоротився, додав свою частку.

На зараз знайшов задній обод "чайка" хромований, з іржею, але без луски. Коли зберу на його базі колесо і буду змінювати обидва колеса на "чайки", тоді і виправлю.

Вело поки ще на відстої. Нехай фарба полімеризується.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Sedoy-K пишет:

з іржею, але без луски.

Часто такие удаётся вернуть к нормальному виду лимонкой. В теме велохимии есть несколько приспособ, чтоб для этого бочку раствором не наполнять img/ag , а обойтись парой литров.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Шукав гальмо типу "штамп" для 21В, а знайшов … ще один 21В.

Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В   Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Зацікавила зірка на 41 зуб. Відомо, що 21В випускали у двох варіантах: 41/18 та 48/22. Варіант з 48/22 у мене вже є, а варіанта 41/18 … ЩЕ немає.
Ціна не кусається. Продавець каже, що про історію цього екземпляру не знає нічого, але у велосипедах знається, і критичних ушкоджень немає, все провертається. Рік випуску рами, схоже, 1964-й, тобто початковий для бренда "ПВЗ". 60 років, як ні як!

Щодо мене, то як раз повністю довів до кондиції колеса, на "чайках". Хотів поставити на той 21В, про якого йшлося з початку теми. Передне крило є, тільки чорне. З чепраками вмію працювати. Невиліковна хвороба "і таке я теж хочу" перемогла. Беру!

Отримав, розібрав майже повністю, почистив, помив з рідким милом, відправив що в "лимонку", що у відпрацьоване моторне мастило. Через пару діб дістав, обмив, довів до стану "можна брати голими руками".

Дещо цікавого.

Система.
Зірка дійсно 41 зуб. Клеймо схоже на ПВЗ, і дизайн рідний, ні з яким іншим не поплутаєш. А який хром у 60 років! А які зубки!

Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В   Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Педалі на перший погляд – звичайні, а-ля "Прогрес". На осях є клейма ПВЗ. Але! Осі, тобто і педалі – вкорочені! На фото: посередині – чужа повнорозмірна вісь.

Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Все інше в педалях – зовсім звичайне, тому фото комплектації не робив. Пошліфував доріжки та зібрав.

Вал каретки довжиною 140 мм, стан добрий. Чашки як чашки, навіть праву вдалося викрутити без "тут-тук", а тільки з WD-40. Пошліфував всі доріжки, замінив один підшипник.

Ланцюг. За три доби у моторному мастилі його задубіли члени почали рухатися. Поміряв, ресурс на грані, але не критично. Спробую поставити, поки ще у моторному мастилі.

Отже, система у порядку.

Вилка. Мабуть їй колись не пощастило: отримала лобове зіткнення і незначно вигнулася. Хоча провертається без проблем! Ну зовсім!

Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

На фото видно залишки колись перерубаних вусів, яких тримають намертво заіржавілі гвинти (проти WD-40 вони не встояли, але це було вже після).

Кермо. Цікавий винос, але фото не зробив, потім покажу.

Рама на перший погляд не крива, а у відомому місці аж свербіло, тому вирішив нашвидкуруч зібрати вело по мінімуму та проїхатися.

Сідло тимчасово поставив з В-22. Зірочку на 18 зубів не знайшов, поставив на 21 зуб  img/ag. Шини колись купляв для "Україна" 111-411 (ще рік тому замінив на "кубик"), розмір 622х47; на "чайки" стали "як і було". Накачав по 2.5 атм.

Поїхало відбулося 08.06.2024, під вечір.

Прокотився км так з п’ять. Біля дому щебінка, далі асфальт. Не вертлявий. Передача 41/21, хід легкий, накат  img/ay ! Загальний висновок: саме мій велосипед на мої 70+ років  img/bp !

Повернувся і зробив пару фото:

Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В   Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Тільки зараз побачив, що переднє колесо поставив не вірно (протектор дивиться не туди).

Рідний окрас – синій. Іржа на рамі, вилці та задньому крилі є великою, а переднього синього крила немає зовсім, тому вердикт: повне перефарбування. Квапитися не буду, тижня 2-3 на це піде.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

9

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Sedoy-K пишет:

варіанта 41/18 … ЩЕ немає.

img/bj Вас теперь не остановить.
С приходом! img/ay

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Sedoy-K, формула по розрахунку потрібної кількості велосипедів в родині= n+1 (де n- попередня кількість велосипедів) img/ag

Диявол криється в деталях...
Не займайтесь підміною понять...

2

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Дякую!

Spoiler

kisa, гальма є, це: 1. дружина; 2. розмір гаража. Друге можна збільшити, виставивши авто під навіс. З дружиною все складніше. Як ні як, а 50 років разом.

dorogan_mihail, формула геніальна, як Е=мс^2. Приймається!

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Sedoy-K пишет:

С супругой все сложнее. Как ни как, а 50 лет вместе.

значит  уже все проще- чем  бы дитё не тешилась либо не пила плакала .. img/whipped
главное при деле  !

только освоение нового продлевает нам жизнь

Re: Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Раму з вилкою "начорно" зачистив. Добре проявилися рік виготовлення рами та її номер:

Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В   Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Ще декілька фото про раму:

Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В   Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В   Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В   Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Є невеличкий "пропелер". Відстань між дропами незначно зменшив, зробив 105 мм.

Деякі особливості.
Винос з трубою керма кріпиться роз’ємом з надійною фіксацією від провороту завдяки двом виступам/пазам. А між кермом та виносом вставляються дві оцинковані прокладки, що обрізані навскіс за формою виносу.
У зовнішню пластину педалі гвинти не завальцьовані, а просто вставляються у фігурні отвори.
Один дроп вилки має клеймо "ПВЗ". Мабуть перевірявся на відповідність кресленню після оновлення штампа.

Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В   Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В    Сільські дамки на базі рами ПВЗ 21В

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

6