(18-04-2025 20:55:07 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Тема: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Як я зрозумів, один з основних принципів форуму такий: за мінімум грошей.
Слідство: частина комплектації відбраковується, і зайві деталі мають властивість швидко накопичуватися.
Є й інші результати спостережень. Наприклад: хобі – це невиліковна хвороба.

В мене досі є незакінчені проекти, іноді маю нові замовлення, тому час від часу щось шукаю.
Місяця з два очі муляла об’ява на ОЛХ: рама "Прогрес". Переглядів багато, але ніхто не купляє. Явно перефарбована та одинока як перст:

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Продавець сповістив, що правіше під сідлом є клеймо  58г. , номер знищений (!?), рама й всі різьблення у доброму стані, а фарбувалася вона декілька разів. Отже, хазяїн з нею знайомий не тільки ці два місяці.

До речі, на моєму В-110, 50-го року випуску, рік та номер пробиті на правому дропі. А на ось цій рамі  https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 621#p98621  55-го року випуску – вже під сідлом (ну а як же, прогрес не можна зупинити, оскільки так звані "раціональні пропозиції" надавали авторам додаткові кошти до зарплатні).

Переглянув на форумі рами "Прогрес" та зробив висновок, що це рама "Прогрес" В-110 від ХВЗ.

Написав продавцю, що без вилки таку раму сенсу купляти немає. Він відповів: а в мене вже купляли і без вилки. На цьому і зупинилися.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

7

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

img/lupa
Надо брать!
ждем продолжения img/br

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Вирішив переглянути свої засіки на предмет: чи можу я зібрати ще один велосипед майже без покупок. Спочатку виявив, що не вистачає лише рами, вилки та не кривого керма. Навіть радянська гума знайшлася, принаймні на початкові поїздки. І каретка з шатунами/педалями, і сідло, і крила, і всіляка "мілкота" включно зі всіма підшипниками з запасними кульками.

Потім побачив, що задня хромована "чайка" вже точно на викидання: іржа, луска – це не саме страшне, а є ще масові тріщинки від отворів під ніпель (хтось продав, вже не пам’ятаю, давно це було. Чи можна такі тріщинки побачити на фото? Ось і купив). Про вісімку вже можна не згадувати, була. Була, а як же без неї.

Отже, окрім рами, вилки, не кривого керма та заднього ободу "чайка" все є !

Але з такою комплектацією, що збирається, це буде щось таке …, таке, … щОсь буде.
Чого в мене ще не бувало.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4

(30-12-2024 19:05:00 отредактировано Sedoy-K)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Відсутність рідного фарбування дає мені можливість збирати на основі рами "Прогрес" доволі вільний варіант. Основне питання: призначення. Рама диктує – для поїздок по неякісним шляхам: ґрунт, щебінь, залишки асфальту ... . Але при цьому можна орієнтуватися на високу чи низьку посадку. Висока – це їзда без поспіху, "вальяжна". Низька – прискорена.

Для першого варіанту в мене є декілька вело, для другого – немає зовсім. І є доволі молоді сусіді, які полюбляють авто, але і не відмовляються іноді "прокотитися" на одному з моїх вело. І їм приємно, і мене є кампанія. 

Отже, якщо куплю цю раму з вилкою, то буду збирати вело у варіанті "дорожній велосипед з низькою посадкою".

Написав продавцю, що без вилки раму купляти не буду. На диво, через деякий час він заявив, що є РІДНА вилка в доброму стані, з рамою фарбувалася одночасно. І прислав декілька фото. Одне з них:

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Центральний отвір вказує на передбачене ручне гальмо.

Я так розумію, що він хотів продати вилку окремо за добрячу ціну, але ще не пощастило. Зійшлися на прийнятній ціні (я в нього вже різне купляв, і не одноразово, знайомі). На доданок він ще знайшов/презентував кермо, не дуже "покоцане", ще й з грипсами – "бочонками". Прикро, але заднього обода "чайка" він у себе не знайшов.

Домовилися, що хазяїн усе це поки ще притримає для мене, а я пошукаю обод.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

6

(30-12-2024 20:57:50 отредактировано Sedoy-K)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Шильдик, деколі

На рамі шильдика немає, але є вертикально розташовані отвори на відстані приблизно 68 мм.

У відеофільмі від Oleg AC з назвою "Как менялись эмблемы ХВЗ за 100 лет" на час показу 05.20 автор каже, що емблема з ластівкою вперше з’явилася у 1957-му році на В-551 "Чемпіон". До того була емблема ХВЗ "з земною кулею", яка мала відстань між отворами 40 мм (ще більш ранні емблеми мали горизонтальне розташування отворів).

Зображення емблеми з ластівкою розташовували і на задньому крилі, включно до моделі ХВЗ В-120 (скрін-шот з того же фільму, час 06.55):

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Шильдик знайшов, таких наклейок не знайшов у продажу, замовив.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Кинув клич знайомим продавцям і доволі швидко (на щастя чи навпаки) отримав пропозицію з декількома фото: задній обод "чайка", хромований, луски немає, тріщин немає, є відносно невеличка іржа, та й вісімка присутня. Якщо попрацювати над ним і пофарбувати, то можна буде ще їздити багато років.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Заказав обом: і раму + … , і обод. Чекаю …

Новий рік зустрінемо при плюсі та без снігу. Але потрібне для зовнішніх малярних робіт тепло ще не скоро. Можна і почекати.

З прийдешнім Новим 2025-м роком!

Далі буде …

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

10

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Добре, що з вилкою зрослося.
Завжди повторюю, рама без вилки — гроші на вітер.
По справжньому, при потребі, і вилку зроблю, але по часу і роботі практично те ж саме що і раму зробити.

Я рухаюсь, значить я існую!

3

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

про шильдик.
68мм это ранний, встречается не часто.
на чемпионе 63г. примерно 63-64мм,

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

vis3641, дякую! Ці "раціоналізатори" вже задрали! Ну що їм не покоїлося! Поміряв свій: рівно 62 мм. Прийдеться свердло на ф2.5 мм шукати, раму дірявити й шпаклювати.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Євгеній76, кажуть, що "з ким поведешся, від того і наберешся". Це я про себе та Ваше правило, що

Євгеній76 пишет:
рама без вилки — гроші на вітер

  Дуже дякую! Покі що вдається виконувати.

З Новим Роком!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

2

(01-01-2025 13:53:36 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

А що ж вже мають мої "засіки" для цього проекту?
Склав список з таких вузлів та деталей:

  — усі складові кріплення керма до рами (підшипники, конуси, шайба, контргайка);
  — каретка: "вал 140 мм, чашки, підшипники, контргайка + пара шатунів із зіркою + клинці + педалі у зборі;
  — сідло, верх – чепрак;
  — втулка переднього колеса а-ля "Прогрес", майже у комплекті (немає пильників, прийдеться зробити пластикові);
  — задня втулка з Торпедо, у комплекті. Напис на корпусі + клеймо на осі: ХВЗ;
  — декілька зірок (18, 19, 20, 22) з фіксацією пружним кільцем;
  — передній обод 28" чайка, фарбований (є і хромований);
  — спиці ф2.0 "Флагман" 298 мм та "Spelli" 294 мм;
  — крила з кріпленням, з профілем, який був характерним для моделей ХВЗ 1950-х років;
  — катафот рубіновий, який був характерний для моделей ХВЗ 1950-х років;
  — багажник задній штампований, ХВЗ (дизайн велосипеда "Україна");
  — переднє гальмо комплектне, з гальмівною ручкою та тросом;
  — шильдик ХВЗ, латунний, з ластівкою та написом СССР поверху;
  — дзвоник радянських часів;
  — фара з 50-х, динамо з 70-х;
  — стара гума на 28";
  — гвинти, гайки, шайби;
  — рахівник СЧ-3 (на колесо 24". Коєфіцієнт перерахунку на колесо 28" приблизно 1.17).

Колись куплялося, вимінювалося, дарувалося, відбраковувалося. Прийшов час: шикуйсь, струнко! Уперед кроком руш!

Залишається знайти/купити/отримати:
  — те, ще вже замовлено й їде поштою (рама + , обод задній);
  — новий ланцюг;
  — наклейки "Прогресс" ХВЗ (замовив, але ще немає);
  — дзеркало;
  — нову гуму на 28" .

Залишається все це довести до доброго стану. "Побажайте мені удачі"!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

9

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Втулка переднього колеса а-ля "Прогрес" була куплена в парі з аналогічною тоді, коли комплектував В-22. Чому в парі? По-перше, продавець виставив на продаж відразу дві однакові втулки. По-друге, на той випадок, що одна з них може виявитися дефектною.
Так і виявилося: одна мала отвори під спиці навпроти, а не із зсувом на половину кроку (перше фото). Спрямував у засіки.

Я про це вже встиг забути і дуже зрадів, коли в засіках побачив потрібну втулку. Поки їде рама з вилкою, вирішив зібрати переднє колесо. Заполірував чашки, підрівняв обод, зробив набір (який неуважний!), почав підтягувати спиці, ан не тут то було. Зрозумів причину, розібрав, зробив перше фото.

На аналогічній втулці мого В-110 колись виявив схожий дефект: фланці проверталися один відносно одного пальцями https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 22#p222722  . На форумі я тоді прочитав, що з такими втулками це буває. І отримав пораду заспицювати при вірному положенні, мол, вони нікуди не дінуться. Тоді я виставив потрібне положення і прокапав у зазор дуже розведений прозорий контактний клей "Mustang Prof Soft". Вже пальцями не проверталося.

На цій втулці провернув, але не пальцями, а з допомогою лещат та газового ключа. Супротив був, але не дуже великий. Зробив друге фото.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Тепер колесо можна збирати.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

11

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Схоже, що на Новий рік Укрпошта працювала у режимі робочих днів: отримав обидві посилки (рама + вилка + кермо, обод задній). До речі, там ще були радянські клинці та вал каретки з цілими доріжками (на запас).

Додатково побачив:

1. На рамі обидві перемички – напівтрубки, тобто на пізніх рамах "Прогрес" (ця рама 1958 року, а останній рік випуску 1960-й) вже відмовилися від повних трубок, як це було на моїх двох рамах ХВЗ 1950 та 1954 років випуску.

2. Фарба дуже добре полімеризувалася, тобто фарбували вже доволі давно. Є нові незначні дефекти, тобто рама та вилка десь тинялися між "залізяками".

3. Кермо з грипсами й виносом має точну прив’язку: від 21В ПВЗ (як на моєму https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 09#p263909 ). Не гнуте. Є невеличкі дефекти та іржа. Грипси майже цілі.

4. Обод задній "чайка" дійсно ще "живий".

Все потребує обслуговування. Роботи додалося! Є де розгулятися!

Зима ще довга, можна встигнути. Планую спочатку зібрати "пошарпаний" варіант, прикатати. Лише потім, вже навесні, "красоту навести".

Далі буде …

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

8

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

С интересом наблюдаю за ходом повествования.
Исходя из желания по посадке

Высокая – это езда без спешки, "вальяжная". Низкая – ускоренная.
Для первого варианта у меня есть несколько вело, для второго – нет совсем

и доступной комплектухи, напрашивается вариант по типу Path-racer.

В своё время, при наличии всех типов средств велопередвижения, тоже был в похожей с Вами ситуации. Наличие желания поконструячить ретрошоссер, большого количества лишних  запчастей и тяга к прекрасному по типу эталонных экспонатов :

https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 56#p228956

https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 81#p230881

привели меня к осознанному выбору по постройке пресловутого Пафа.

Там каноны свои, возможно Вам подойдет такой вариант использования рамы..

Я был обычным волком и жил между Тверью и Воронежем, но тут пришли охотники...

2

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

andrexSa пишет:

Там каноны свои

Дякую! З канонами якраз незнайомий, а потрібно ознайомитися. По посиланням бачу лише візуальну інформацію. Чи відповідає вона канонам — невідомо. Де її почитати?

У мене є крила тих 50-х часів. Без крил мати вело не хочу. В канон вони не входять?

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1