(30-05-2025 21:38:51 отредактировано dorogan_mihail)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K, підкажіть будь ласка як поводить себе автомобільний лак в балонах на ПФ 115? Бо в мене був досвід коли я вскрив рідну краску туриста лакомі з часом він потемнів і виглядав як темні плями img/as

Диявол криється в деталях...
Не займайтесь підміною понять...

(30-05-2025 21:53:59 отредактировано Sedoy-K)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Шановний dorogan_mihail, на жаль, такого досвіду не маю, і я не хімік.
Може, там була якась хімічна несумісність (відстань в роках — декілька десятків років), а інтенсивність нанесеного лаку була різною, ось і плями.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

(01-06-2025 09:30:56 отредактировано dorogan_mihail)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K, зрозумів. Дякую за відповідь img/thank

Диявол криється в деталях...
Не займайтесь підміною понять...

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Лакування.
Перефарбовування вирішив не робити, й з ранку 30.05.25 продовжив роботи. А перед цім купив лак алкидний прозорий автомобільний глянцевий, знову Slider – 2 балона.

Важливо: сучасний лак з балона зазвичай має дуже активний розчинник. Тому лакувати бажано через декілька діб після останнього нанесення фарби, з відстані не ближче половини метра, причому малими дозами, швидко змінюючи місце нанесення. Інакше дуже вірогідні зморшки фарби, а це – брак.

Провів лакування усіх фарбованих поверхонь. Три шари, кожен наступний через приблизно дві години.

Фактично на всі малярні роботи пішов місяць, а тут і підійшло літо, календарне.

Початок збирання . Друга половина дня 30.05.25.

Попередньо всі гвинти та гайки М5 були оброблені в "лимонці" (добу) й перетворювачі іржі, а також без фанатизму заґрунтовані з балону цинковою ґрунтовкою (сірий колір).
Виявив, що за два місяця перебування "на стінці" камери коліс майже не скинули тиск. Тобто камери – нормальні.

Оскільки всі вузли та деталі були обслуговані, налагоджені та підібрані ще при першому збиранні, то процес проходив штатно. Оновлював змащення (Літол), проводив регулювання. Порядок збирання теж був звичний.

Запресував у раму чашки керма (шпилька М10, 3+3 шайби, гайки). Змонтував вилку, на підшипниках з сепараторами. Прийшлося двічі розбирати, щоб незначно підправити (тук-тук) чашки у стакані керма.

Вставив кермо. Щоб далі було зручніше монтувати вело, "роги" керма викрутив у верхнє положення, затягнув. Вставив, затягнув сідло. Перевернув вело "до гори дригом".

Далі буде ...

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

(04-06-2025 20:39:27 отредактировано Sedoy-K, причина: уточнення)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Продовження збирання

Початок дня 31.05.25, останній день весни.

Змонтував вал системи. Дії добре відомі. А саме, спочатку щосили заневолив праву чашку системи (болт М16, три шайби й гайка + лещата й ключ газовий з подовженої трубою рукояткою), вкрутив на місце (ліве різьблення) та, продовжив рух, відкрутив та прибрав болт, гайку з шайбами. Результат: чашка сильно затягнута на місці. Потім змастив елементи підшипників (доріжки чашки й вала, кульки в сепараторах), змонтував на місце, відрегулював зазор, закрутив контргайку. До речі, всі елементи No Name, а вал довжиною 140 мм, без зацентровок, у дуже доброму стані.

Змонтував шатуни з педалями та зіркою, забив та затягнув клинці.

Одночасно змонтував передні крило й гальмо. Наніс поролоном (чорну) фарбу на елементи кріплення "вусів" крила зсередини (додатковий захист від вологи).

Одночасно змонтував переднє колесо та рахівник.
Рахівник механічний, СЧ. Він встановлюється не так часто, тому деякі подробиці.
Спочатку потрібно частину, що власно рахує ("механізм"), відокремити від кронштейна, послабивши гайку. Кронштейн надіти на праву частину вісі колеса (нагадую, що саме правий конус повинен бути спочатку сильно затягнутий, а лівий призначений для регулювання). Вставити колесо на місце, причому кронштейн рахівника повинен бути від дропи ближче до колеса, спрямований приблизно вертикально у пол. Зафіксувати колесо. Вставити "механізм" в кронштейн, попередньо зафіксувати. Попередньо закріпити на спиці частинку рахівника ("лапку"), яка буде діяти на його крильчатку зі сторони, віддаленої від ближче до осі колеса. Перевірити, чи не чіпляє ця "лапка" за перо вилки. Якщо чіпляє (не зустрічав), на вісь колеса з обох сторін потрібно додати шайби однакової товщини. Залишається обрати таке положення "механізму" й "лапки" на спиці, щоб при кожному оберті колеса крильчатка проверталася "лапкою" на крок. Все надійно зафіксувати (затягнути).

Змонтував заднє крило з катафотом та "вусами", й багажник. Попереднє вставив колесо та так затягнув гвинти кріплення крила й багажника, щоб не було перекосів. Зняв колесо, ще затягнув гвинти кріплення. Наніс поролоном (чорну) фарбу на елементи кріплення крила зсередини (додатковий захист від вологи).

Перевірив налаштування підшипників втулки заднього колеса (бажано невеличкий люфт – приблизно до півміліметра на периферії колеса), достатнє затягування лівої гайки. 
Вставив колесо на місце, закріпив хомутиком гальмівний важіль до рами. Накинув ланцюг так, щоб його кінці зійшлися на зубах передньої зірки, змонтував замок ланцюга. Зсунув вісь колеса назад так, щоб ланцюг не провисав, попередньо затягнув гайки кріплення колеса, починаючи з правої, утримуючи колесо в площині вело. Перевірив люфт підшипників, остаточно все затягнув.

Перевернув вело (на колеса).

Перевірив положення заднього крила та багажника, дещо підправив.

Виставив кермо у робоче положення, затягнув.
Під’єднав трос переднього гальма до гальма, налаштував гальмо.

Закріпив дзвоник

Ще у засіках є дзеркало, "бардачок", фара з динамкою, насос з хомутами кріплення.

Тепер потрібне поїздити, щоб провести остаточне налаштування.
І зробити фото сесію. Сьогодні день без туч, почекаю погоду зі хмарами.

Далі буде …

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K пишет:

щоб незначно підправити (тук-тук)

Расскажите, пожалуйста, почему надо стучать? Это из-за новой краски или из-за того, что рулевая не торцована? То есть не обязательно торцевать?

Бесплатный велосипед — лучший велосипед

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

frivermen, відповідаю.

1. Рама — 1958 року випуску, слідів нещодавнього торцювання немає. Коли я попереднє збирав це вело, то з другого разу попав на вірне положення чашек.

2. Тут https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 37#p274137 , ближче до кінця, я написав, що зачищав торці труб, зокрема:  "... два – на стакані керма ...." . Це я робив після кожного фарбування. Зачищав без зняття металу. Тому не бачу необхідності нового торцювання труб стакана керма.

3. На різних екземплярах вело, що я збирав, чашки і забивав, і запресовував. І кожен раз приходилося підправляти.

4. Про "тук-тук". Це ж не молотком прямо по чашке, а через дерев'яну (бук) прокладку.

5. На цей раз, як я писав, чашки запресовував: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 68#p274668 . Звісно, перед цим зачищав посадкові місця. Відцентрувати шпильку ідеально не вдається ніколи, тому і "тук-тук". Зазвичай я довгим штангенциркулем виміряю відстані між різними частинами торців чашок, і знаходжу місце, де потрібно робити "тук-тук". Щоб підшипник закусувало, великого перекосу і не треба. Бувало і за один раз попадав майже в ідеал, на сей раз — за три раза. З зором у мене погано: глаукома, це теж впливає.

6. Щодо самостійного торцювання фрезой. Про це на форумі є і тексти, і фото, шукайте. Як на мене, щоб зробити якісний інструмент, потрібно робити точні токарні роботи не "на коліні", а на реальному токарному станку. А загубити неякісним інструментом паралельність та співвісність можна запросто.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Сьогодні, 01.06.2025, історичний момент: зробив друге (перше було 26.01.2025) "поїхалоimg/bp !

Узяв з собою сімейний ключ та викрутку. Ключ пригодився: підтягував кермо, незначно опустив сідло. Проїхав два круга по 3.5 км.
При першому старті ледь не протаранив паркан: звик до 21В. Другий круг вже їхав із насолодою: їде та добре їде  img/ay !

Зробив три фото. Не все ще навісив, сонце, фон не той, тому ці фото – попередні, не з фінальної фотосесії, а для "ку-ка-ре-ку"!

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Далі буде …

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

15

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Спасибо за пояснения. Вид получился отличный!

Бесплатный велосипед — лучший велосипед

(02-06-2025 21:53:29 отредактировано Sedoy-K)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Прогноз погоди: сьогодні похмурий день. А далі на 9 дней — багато сонця. Хоча насправді сьогодні до 19 годин туч не було зовсім.
Тому фотосесію зробив сьогодні, тільки перебрався у тінь: на фоні східного фасаду дому. І на фоні ... — ну Ви побачите.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

10

(02-06-2025 22:23:25 отредактировано Sedoy-K)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

12

(Причина редактирования: орфографія)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Біла півонія та білий жасмин з кропивою. Півгодини – в хмарі запаху жасмину!

Зараз, на великому моніторі  img/lupa , побачив деякі ... недоробки і навіть брак  img/ppc . На жаль, із зором плохо. Але зауваження привітаю.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

17

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Нащо йому тукліпси?)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

route 66, а чому б і ні img/ab

Spoiler

З ними веселіше але і без спеціально взуття страшніше. Я один раз так впав, не зміг прибрати ногу, кіт вискочив перед велосипедом в самий потрібний час

недоробки і навіть брак

Кривошип з правої сторони погнутий? Ви це маєте на увазі? Але мабуть вони вигнуті із за рами, в стоці чіпляли би.

Велосипед в загалі подобається img/ay  але трохи десонує те що він і не дорожній і не спортивний ( під спортивний маю на увазі відсутність всього лишнього а саме: крила, багажник, фара, зеркало але причиною, чому вони встановлені, їх присутності я ознайомлений).
Чекав спеціально фінальних фото щоб поставити вподобайку.

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Чекав більше зауважень, скоріш за все ще будуть.
Ще напишу якесь підсумкове резюме. А поки що деякі роз’яснення.

Причина створення цього вело: бажання врятувати раму В-110 ХВЗ 1958 року (із рідною вилкою), максимально використав при цьому те, що накопичилося у власних засіках.

Виявилося, що це буде пришвидшений шляховик. Чому? У першу чергу тому, що була спортивна каретка з педалями типу спорт, а також спортивне сідло. Це ж ну ніяк не класичний шляховик. Варіант типу Path-Racer я відкинув, причини вказав тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 32#p270632 .

Склав список з наявних вузлів та деталей: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 70#p270570 . В процесі створення в ньому виникли такі зміни:

1. Тукліпси. А вони у тому списку не фігурували, оскільки я їх з самого початку не збирався ставити: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 17#p271117 . У засіках були, колись купив майже задаром, для В-541. Потім виявилося, що вони нового дизайну, і я знайшов для В-541 тукліпси старого дизайну. Навіщо тут прикрутив? Показати, що вони і тут можливі. Прибрати – п’ять хвилин. Власне я не збираюся на ньому ганяти: "мій" вело – 21В – те що потрібно дідусям.

2.  Передній обод 28" чайка, хромований, причому у кращому стані, ніж був у засіках.

3. Шильдик з ластівкою навряд чи ставився на рами В-110 ХВЗ. Знайшов "правильний", той, де над земною кулею майорять червоні прапори, а також фарбувався як Триколор московського царя Петра І: білий, синій, червоний. Такий шильдик тоді був латунний. Хотів поновити фарбу, очистив повністю металевою щіткою, і побачив, що зовсім без фарби він виглядає значно краще! Так і залишив. До того ж в мене збереглася подібна наклейка на заднє крило: залишилася від проекту В-22 (купляв дві); а з ластівкою якось не складалося. Правда, виявився різнобій: на шильнику приналежність ХВЗ позначена як ММ, а на наклейці – МАТП. Переглянув історію назв цих міністерств і виявив справжню чехарду: МАТП зникло у березні 1953-го, а ММ – декілька разів з’являлося/зникало. Вочевидь шильдики зі "старим" дизайном не поспішали змінювати на нові, а ставили на вело ХВЗ до вичерпування залишків (на моєму В-22 ХВЗ 1954 року – з МАТП), або до закінчення випуску старої моделі вело.

4. Нова гума.

5. Прийшло кермо від 21В ПВЗ. А на моєму першому 21В, як виявилося, стояв винос від ММВЗ. Оскільки це вело – "збірна солянка", то поміняв виноси місцями: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 31#p273331 та наступний пункт.

6. Як я писав тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 17#p271117 , "Бардачок часів розвитого соціалізму є, зовсім не хочу чіпляти". Але ж бардачок є обов’язковим елементом усіх шляхових вело. Тому я вирішив "позичити на час" для фотосесії у мого В-110 ХВЗ 1950 року бардачок рідного дизайну: так звану "кобуру". І тут виявився моя помилка: для "кобури" наклейку В-110 ХВЗ потрібно було поставити на пару см нижче.

Ось і всі зміни.

fo_1ook : кривошип ("трилапка") з правої сторони не погнутий, і я його не поправляв. Але характер ушкодження хрому явно вказує, що він колись був закручений, але не зігнутий. Можливо, саме тому, що в результаті аварії/виправлення хром дуже постраждав, хазяїн купив/дістав собі інший комплект, а цей з майже непоношеними зубами десь провалявся і з часом був проданий мені за невеличку суму. Я його потравив у лимонці та анті-іржі, і все. Щодо відстані до пера, то воно складає добрих 12 мм (тільки що виміряв) при довжині вала у 140 мм.

За "вподобайки" усім дякую!

На вело ще поїжджу (не значно, не швидко, і без тукліпсів): цікавий апарат.

Так що далі буде …

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

5