Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР
Мир! Подскажите схему разбора и места смазки велогенератора Г-412
Крокодиловодство 2.0 |
Вы не вошли. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Кроковод → Раскопки. Музей. → Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР
Мир! Подскажите схему разбора и места смазки велогенератора Г-412
a_v_kartashov, в детстве же как-то я нижнюю крышку снимал, но не помню как.
А нет там со стороны шарнира, в приливе корпуса "бутылки" скрытого винта?
Если нет, можно будет потом, после того как разберёте, его туда установить, для дополнительной фиксации нижней крышки.
Зроблено в СРСР 5V 5.3W Генератор 5411001
Корпус металевий. Виробництво: ТочМаш, Казань:
https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 23#p216323
Роки виробництва: ???? — ????.
Sedoy-K, если не ошибаюсь, то годы производства могут быть примерно 1981-1991. Надо уточнить.
Видел, что на генераторы ВГ 8401-01 и 5411001 АШБ541100 было ТУ 81-703-113-81.
На додаток до другого фото з #12 цієї теми, де написи фактично не читаються. Фото з Internet: велосипедний генератор ВГ-8401. Зроблено в СРСР. Виробник відомий: ТочМаш, Казань. Роки виробництва ???? — ????.
Носорев Тарас, я так зрозумів, що на фото #12 та #21 кріплення дроту — гайкою, а марка на корпусах — ВГ-8401. На Вашому фото паспорту — кріплення дроту пружним фіксатором, а марка ВГ-8401-01 або Г-5411001 (різні стандарти), причому паспорт АШБ .... Тобто генератори на фото #12 та #21 — попередня (базова) версія. А генератор з #19, на якому пружний фіксатор відсутній, бо відламаний, точно відповідає цьому паспорту.
Sedoy-K, согласен с Вами. Генератор с поста 19 соответствует паспорту в посте 22.
a_v_kartashov, Тимур, а також всім, кому це цікаве, додам таке.
1. Довга верхня частина містить підшипник ковзання (сталь-бронза). Рифлений ролик кріпиться до осі, на якій нижче підшипника розміщений ротор у вигляді звичайного циліндра. Осьове переміщення обмежується зверху, тобто ніякої нижньої опори ротора немає, як і немає нижнього підшипника. Саме тому верхній підшипник такий довгий. Ротор закритого типу, ніяких дротів з нього не виходить. Статор має понизу котушку та два дротових виходу. Один паяється до металу статора, а другий паяється зсередини до клеми на нижній кришці. Другий провід там короткий, тому при розбиранні потрібно бути обережним.
2. Динамо зазвичай є сенс розбирати у двох випадках: а) дуже важко провертається; б) відсутня напруга з нього.
3. Гайка, що зверху — це контргайка. Можна обережно затиснути рифлений ролик, відкрутити її та зняти гайку з роликом. Під роликом може бути звичайна шайба.
4. "Кришка", що понизу, може бути з'ємною, тоді є бічний гвинт, який фіксує. А може бути завальцьованою, тоді добратися до нутрощів можна тільки після розвальцювання. Коли вона знята, залишається зверху витиснути вісь униз, а вона через ротор витіснить статор.
5. Випадок а) потребує оновлення змащення підшипника. Бажано ретельно видалити залишки попереднього змащення та змастити рідким машинним мастилом (яке не замерзає): 1-2 краплі. Якщо динамо розібрати не вдалося, або чомусь не бажано, можна просто капнути ці краплі на початку підшипника, покрутити: провертатися стане значно легше. Мастило можна капнути з мастильного щупу авто, якщо воно десь близько стоїть.
6. Випадок б) потребує оновлення кріплення дротового виводу з котушки статора.
7. Випадок "котушка згоріла" навряд чи може бути, встановлюється прозваниванием.
8. При збиранні, як завжди, потрібно забезпечити деякий люфт осі з ротором у вертикальному напрямку. Увага: ролик одночасно є пильником, тому він навертається виїмкою униз.
thotpeti, у меня такое было. Но то, что это стоп-сигнал, узнал лишь благодаря Кроководу. Здорово. А инструкция — вообще супер.
Если не затруднит, отсканируйте или сфотографируйте, разгладив бумагу. А то очень уж измятая. Для истории пригодится.
Кроковод → Раскопки. Музей. → Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР