Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Мир! Подскажите схему разбора и места смазки велогенератора Г-412

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Если открутить ролик и начать выдавливать вал, нижняя крышка велогенератора начнёт отходить? Подцепить потом её и открыть…

Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

a_v_kartashov, в детстве же как-то я нижнюю крышку снимал, но не помню как.
А нет там со стороны шарнира, в приливе корпуса "бутылки" скрытого винта?
Если нет, можно будет потом, после того как разберёте, его туда установить, для дополнительной фиксации нижней крышки.

(10-01-2023 20:14:28 отредактировано Sedoy-K)

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Зроблено в СРСР  5V 5.3W  Генератор 5411001

Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР

Корпус металевий. Виробництво: ТочМаш, Казань:
https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 23#p216323

Роки виробництва: ???? — ????.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

2

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Sedoy-K, если не ошибаюсь, то годы производства могут быть примерно 1981-1991. Надо уточнить.

Видел, что на генераторы ВГ 8401-01 и 5411001 АШБ541100 было ТУ 81-703-113-81.

Рама вилку умоляла, без колёс чтоб не гуляла !
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!

2

(11-01-2023 10:35:30 отредактировано Sedoy-K)

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

На додаток до другого фото з #12 цієї теми, де написи фактично не читаються. Фото з Internet: велосипедний генератор ВГ-8401. Зроблено в СРСР. Виробник відомий: ТочМаш, Казань. Роки виробництва ???? — ????.

Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

1

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Sedoy-K, нашёлся паспорт на велогенераторы за 1993 год.  Те самые ВГ 8401-01.Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР
Текущая поправочка согласно документу: ТУ 84-703-113-81.

Рама вилку умоляла, без колёс чтоб не гуляла !
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!

4

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Носорев Тарас, я так зрозумів, що на фото #12 та #21 кріплення дроту — гайкою, а марка на корпусах — ВГ-8401. На Вашому фото паспорту — кріплення дроту пружним фіксатором, а марка ВГ-8401-01 або Г-5411001 (різні стандарти), причому паспорт АШБ .... Тобто генератори на фото #12 та #21 — попередня (базова) версія. А генератор з #19, на якому пружний фіксатор відсутній, бо відламаний, точно відповідає цьому паспорту.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Sedoy-K, согласен с Вами. Генератор с поста 19 соответствует паспорту в посте 22.

Рама вилку умоляла, без колёс чтоб не гуляла !
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

a_v_kartashov, Тимур, а також всім, кому це цікаве, додам таке.

1. Довга верхня частина містить підшипник ковзання (сталь-бронза). Рифлений ролик кріпиться до осі, на якій нижче підшипника розміщений ротор у вигляді звичайного циліндра. Осьове переміщення обмежується зверху, тобто ніякої нижньої опори ротора немає, як і немає нижнього підшипника. Саме тому верхній підшипник такий довгий. Ротор закритого типу, ніяких дротів з нього не виходить. Статор має понизу котушку та два дротових виходу. Один паяється до металу статора, а другий паяється зсередини до клеми на нижній кришці. Другий провід там короткий, тому при розбиранні потрібно бути обережним.

2. Динамо зазвичай є сенс розбирати у двох випадках: а) дуже важко провертається; б) відсутня напруга з нього.

3. Гайка, що зверху — це контргайка. Можна обережно затиснути рифлений ролик, відкрутити її та зняти гайку з роликом. Під роликом може бути звичайна шайба.

4. "Кришка", що понизу, може бути з'ємною, тоді є бічний гвинт, який фіксує. А може бути завальцьованою, тоді добратися до нутрощів можна тільки після розвальцювання. Коли вона знята, залишається зверху витиснути вісь униз, а вона через ротор витіснить статор.

5. Випадок а) потребує оновлення змащення підшипника. Бажано ретельно видалити залишки попереднього змащення та змастити рідким машинним мастилом (яке не замерзає): 1-2 краплі. Якщо динамо розібрати не вдалося, або чомусь не бажано, можна просто капнути ці краплі на початку підшипника, покрутити: провертатися стане значно легше. Мастило можна капнути з мастильного щупу авто, якщо воно десь близько стоїть.

6. Випадок б) потребує оновлення кріплення дротового виводу з котушки статора.

7. Випадок "котушка згоріла" навряд чи може бути, встановлюється прозваниванием.

8. При збиранні, як завжди, потрібно забезпечити деякий люфт осі з ротором у вертикальному напрямку. Увага: ролик одночасно є пильником, тому він навертається виїмкою униз.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

3

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Добрый день.
На старых рекламных плакатах можно увидеть ещё одни тип фары, который тут пока не отмечали.

Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР



.

4

(02-08-2023 23:08:33 отредактировано lisasever)

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Мне известно ещё два цвета пластмассового корпуса этого типа фары. Кроме чёрного были ещё желтые и коричневые.

Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР
Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССРВелосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР

3

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Коллеги, здравствуйте.

Бродя по Авито, нашла объявление с велосипедом ЗИЧ 1948 г.в.. На велосипеде установлен довольно крупный велогенератор, похожий по габаритам на довоенный из первого поста. Модель на шильдике обозначена как ВД-1.
Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР
Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР

8

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

Szovjet készlet.
Ismeri valaki?
Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР
Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР
Велосипедное  электрооборудование  пр-ва СССР

7

Re: Велосипедное электрооборудование пр-ва СССР

thotpeti, у меня такое было. Но то, что это стоп-сигнал, узнал лишь благодаря Кроководу. Здорово. А инструкция — вообще супер.
Если не затруднит, отсканируйте или сфотографируйте, разгладив бумагу. А то очень уж измятая. Для истории пригодится.

3