Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Шары 4.75, скорее всего, наколупали из промподшипников в эпоху дефицита.

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Теж думаю, що це наслідки попередніх ремонтів.

Я рухаюсь, значить я існую!

1

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

На передней втулке обнаружил проворот одного фланца относительно центральной части. На фото видны метки крайних положений.
ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х
Подскажите, знатоки, как зафиксировать?

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Sedoy-K, не зрозумів, ви поставили мітки, а потім провернулося? Чи воно від руки так ходить?

Я рухаюсь, значить я існую!

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Sedoy-K, а никак. если по феншую то другую надо. а если ничего другого нет,  думаю если заспицевать грамотно колесо  всё должно самовыровняться и самоотцентроваться. и будет нормально ездить.

1

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Євгеній76,
Саме від руки. Скрутив до одного краю, поставив мітки навпроти, провернув.
tork,
Другую-то найти можно, но эта скорее всего с 1950 года, хочу сохранить.

Может, попытаться вдоль отверстия пристукнуть перовым сверлом?
Естественно, после того, как правильно выставить спицевые отверстия: не напротив друг другу, а чтоб смотрели в промежутки.
А просто оставить всегда можно.

Кстати, пыльник с этой стороны не смог просто вынуть. Может, для этого есть простые хитрости? Хотелось бы глянуть на дорожку поближе.

И еще кстати, обод переднего колеса в одном месте слегка покочевряженый. То ли что-то упало, то ли был кувырок через руль  img/crash . Т.к. с резиной была напряженка, то я на нем не проехал ни метра, поэтому только сейчас обнаружил. В Киеве есть где поправить, или прийдеться самому помудровать с бубном  img/aa ?

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Справа в тому, що якщо фланці не зсовуються до центру, то обертання на їзду не впливає. Шпиці розтягують так, що у фланця не залишається шансів десь ворухнутися.

Добавлено: 20-12-2021 22:32:16

Сучасні майстерні за такий обід навіть не візьмуться. Тут або самому, або розраховувати на колег. Київська тусовка у нас велика.

Я рухаюсь, значить я існую!

(01-01-2022 21:42:33 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Опис велосипеду ХВЗ В-110 "Прогресс" 1950 року народження. (продовження зі #67). "Торпедо".

"Торпедо": скільки написано тут про нього! Однак маємо "Торпедо" зі славетного вело "Прогресс" із рамою 1950 року народження, від ХВЗ! Обід ("чайка") колеса та рама мають подібний окрас, тому "Торпедо", з великою вірогідністю теж 1950 р.н.
Є така надія, що для історії вело-будування в Україні декілька нижче наведених світлин не будуть заважати.

1. "Торпедо" (задня втулка) вело "Прогресс" від ХВЗ, з рамою
ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х
у (попередньому сухому, без корпусу) зборі виглядає звично:
ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х       ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Особливість: "зірочка" навертається та фіксується кільцевою контра-гайкою (обидві мають ліве різьблення), а також клеймлена:
ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х    ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х
1/2 х 1/8 (розміри), 19 Z (кількість зубців) та поки ще невідомого виробника.

2. Розібране "Торпедо" без корпусу, так званий "потрух", а також кріплення:
ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

На трьох деталях є фірмові клейма ХВЗ (на них вказують білі стрілки): на лівому конусі, на чашці (обоймі) та на осі. Вісь стандартна як для ХВЗ: різьблення М10х1 під гайки та М11х1 під лівий конус (скоріше за все, оскільки калібру немає). Обидва великих пилника та "зірочку" не знімав (не було сенсу). Діаметр шариків 6.0 мм.

Тормозний барабан складений із двох розрізаних втулок (стальної та латунної), з’єднаних кільцевою з проволоки діаметром приблизно 1.2-1.5 мм (не стрічковою!) пружиною (вказана білою стрілкою) та заклепкою. При гальмуванні (тут – рукою) краї розрізу латунної втулки розходяться так, що видно неозброєним оком. Сепаратор (для двох роликів) – латунний, без видимих слідів зносу.
ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х    ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х    ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х    ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

3. У повному зборі "Торпедо" з тормозним важелем виглядають так:
ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х    ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Видно, що корпус 36-х шпицевий (колесо 28") має фірмовий напис "Харьков" на фоні емблеми ХВЗ, а також маслюка з бічним отвором в зону тормозного барабану (відсутня пружинна пластинка, що закриває отвір маслюка).

Технічний стан частин "Торпедо" можна назвати добрим, як і всього вело, окрім окрасу. Підшипники "Торпедо", як і всі інші на вело, були добряче змащені мастилом синього відтінку, мабуть N158.
Але вело все було у грязюці, а там, де попадало змащення – у засохлому цьому змащенні з грязюкою. Одна з квадратних гум правої педалі навить не проверталася, настільки була забрудненою зсередини. На секторі обох ободів (шпиць так на 6-8) ззовні та зсередини – особливо багато іржі. Обід переднього колеса має невеличку вм’ятину, після чого це колесо повинне відчутне кульгати.  Складається враження, що на вело їздив хазяїн, який не жалів на нього мастила, але їздив відносно недовго: років так з 10-20, по чорнозему (всі доріжки та шарики у непоганому стані). Потім вело було "поставлено на прикол" десь глибоко восени, після невдалої поїздки під дощем або по грязюці з падінням на праву сторону після раптової зустрічі зі значною перешкодою (камінь, пень, ствол дерева, інше). А навесні життєві обставини змінилися (нове вело, мото, хазяїн десь поїхав, інше), вело завантажили на горище, де воно і перебувало до останнього часу, та й забули про нього.

Далі буде (див. #103)

2

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Sedoy-K пишет:

корпус 32-х шпицевий (колесо 28")

Точно? Заднее колесо дорожника обычно на 36 спиц.

"Ненавижу, когда все шагают в ногу одинаково стриженые, одинаково одетые, с одинаковыми мыслями в одинаково пустых головах" © Кий.

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

DVDshnik, это я случайно. Пересчитал — 36. Поправлю

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Там все просто — спереди 32, а сзади 36. И так сделано (вроде бы), чтобы спицы использовать одинаковой длины и спереди, и сзади.

"Ненавижу, когда все шагают в ногу одинаково стриженые, одинаково одетые, с одинаковыми мыслями в одинаково пустых головах" © Кий.

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

В мене є певний сумнів стосовно ричага. Мені чомусь здається, що з вусами пішов пізніше, або помиляюсь, або поміняли, бо по інших признаках втулка ровесник велосипеда.

Я рухаюсь, значить я існую!

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Євгеній76, сходил в гараж, посмотрел. Судя по следам на левом пере рамы, рычаг другой конструкции не использовался.

Добавлено: 26-12-2021 22:28:24

DVDshnik, спицы действительно одной длины (почти 300 мм), когда снимал — сравнивал. За поправку на 36 — спасибо.

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Євгеній76, но там под усами была чорная матерчатая изолента (ее остатки). Может рычаг и поменяли когда-то, но хозяин и под предыдущим креплением что-то подкладывал/подматывал.
А как Вам ТБ? Ничего нового?

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 начала 1950-х

Рычаг этот имеет одну не очень приятную особенность — он должен плотно садиться на перо рамы. А то я приобрел торпеду с таким рычагом, а его "рога" слишком разведены, то бишь рычаг болтался на пере рамы, и поэтому пазы крепления рычага на большом конусе были очень сильно выкрошены.
От изолента это как раз то, что нужно для плотной посадки.

"Ненавижу, когда все шагают в ногу одинаково стриженые, одинаково одетые, с одинаковыми мыслями в одинаково пустых головах" © Кий.