(25-01-2023 16:17:23 отредактировано Sedoy-K)

Тема: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Шість років випуску, тираж — мільйони! І мінімум інформації на цьому форумі!
А в мене – роз’їзний, майже повний комплект. Чому ж не зробити тему? Роблю!
Отже, зустрічайте:
                      Велосипед В-111-411 "Україна" від ХВЗ

Приблизний вигляд вело 1976 выпуска (фото колекції Vlad Karganov http://velosov.blogspot.com/2013/02/111-411.html#more, воно же є в статті Torpedo https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 899#p37899):
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску
Є підозра щодо ідентичності 3-х великих елементів вело: передній багажник, винос керма, сідло.

Інформація з Internet
Велосипед дорожный 111-411 "Украина" ХВЗ. Годы выпуска: 1975-1980.
Устройство велосипеда ХВЗ 111-411 "Украина"
— вилка передняя – облегченная, новой формы;
— рама – стальная труба с составным главным узлом;
— обода – стальные, хромированные, типа "швеллер";
— тормоз задний — барабанный во втулке колеса;
— педали – дорожные со светоотражателями;
— седло – жесткое.
Технические характеристики велосипеда ХВЗ 111-411 "Украина"
— высота рамы 560, 580 мм;
— база колесная 1175 мм;
— размер шин – 622 x 40 мм (28" x 1,3/4");
— передняя звезда (количество зубьев) – 48;
— задняя звезда (количество зубьев) – 19;
— число передач – 1;
— цепь – роликовая, 12,7 x 3.3 мм;
— вес велосипеда (без оборудования) – 16,3 кг.
Дополнительное оборудование:
— щиток цепи полуоткрытой формы;
— щитки колес;
— багажник задний;
— насос;
— светоотражатели на спицах колес;
— звонок;
— подрамная сумка с набором инструментов и велоаптечка.
По запросу клиента могут быть установлены:
— багажник передний;
— фара;
— динамо-генератор с приводом от шины переднего колеса;
— зеркало заднего обзора.

ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Фото з Internet (присутня підніжка. Є підозра щодо ідентичності заднього катафота та динамо.)

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

3

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Велосипед В-111-411 "Україна", 1977 рік випуску
Заводський номер: 793598.
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Куплений "з рук" у єдиного хазяїна 20.05.2022.
Передісторія: куплений у крамниці у 1977 р., в експлуатації був кожен дачний сезон (чоловік), сухе зберігання у сараї.

Стан вело на 20.05.2022

Очевидні відмінності комплектації (з урахуванням слів першого хазяїна): не було переднього багажника (а бонки на рамі є), фари та динамки; були дзеркало, насос (ручний) та дзвоник (зараз дзвоник, дзеркало відсутні). Велика "зірка" каретки не рідна (має іншій дизайн). Насос та захисний кожух ціпки є, але не встановлені (кожух має порушене кріплення).
Загальний вигляд, основні елементи оформлення.

ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску     ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску 

ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску    ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску    ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску    ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

3

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Видимі дефекти:
—    є значний люфт у клиновому кріпленні лівого шатуна;
—    є вм’ятини на крилах, дві великих тріщини на передньому крилу;
—    чепрак сідла пересушений, задні 4 заклепки замінено на гвинти;
—    рідні білі грипси мають значні пошкодження;
—    покришки мають повздовжні тріщини;
—    гумові вкладиши педалей мають пошкодження;
—    є експлуатаційна грязь, іржа та пошкодження покриття.

ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску    ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску    ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску    ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску    ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску    ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску    ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

1

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K, колего, вітаю! Цікавий, доволі комплектний та живий екземпляр  img/ay

Sedoy-K пишет:

не було переднього багажника (а бонки на рамі є), фари та динамки

Оскільки є кріплення багажника на рульовій колонці припускаю що він таки був. Але у будь-якому випадку то є додаткові приладдя (з інструкції '75 року):

ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K пишет:

люфт у клиновому кріпленні лівого шатуна

Я бачу, що клинки шатунів забиті навпаки, оскільки клин повинен забиватися із відведеним назад шатуном. Відповідно й шатуни встановлено не по лінії.

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

1

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

На такой приметной раме у меня собран деревенский разъездной вел. Родная только рама, остальное сборная солянка. Здесь не показывал ибо несолидно  img/bk
Но катит отлично  img/ay

Не стоит дружить с людьми, у которых нечему научиться. Вот поэтому у меня так мало друзей. Джеймс Уотсон

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Завдання: оновити вело для подальшого використання в дачних умовах
Для цього:
—    знайти (купити) зірку каретки стилю "Україна", покришки, камери, шпиці, грипси, дзвоник, дзеркало, передній багажник;
—    провести ремонт переднього крила;
—    провести ремонт кріплення захисного кожуха ціпки;
—    провести ремонт сідла;
—    провести (за можливістю) поновлення ушкодженого покриття;
—    провести повне технічне обслуговування всіх вузлів.

Деякі характеристики окремих вузлів

Рама – дорожня, вага 3.1 кг. Висота рами – 580 мм.
Вилка – стальна, жорстка. Колонка керма – стандартна. Виявлено такі подробиці конструкції "плеча" вилки:
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску   ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Кермо, винос:
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску   ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Підшипники колонки керма з 16-ю шариками ф4 мм, з сепаратором — у доброму стані. Хромове покриття практично в доброму стані.

Обід обох коліс (під діаметр колеса  28" 1х3/4") має такі характеристики: стальний, хромований, з профілем "швелер", кількість шпиць 36 та 32. Стик – зварний, довільне розташування відносно отвору для штуцера камери. Обіди є правими щодо шпиць. Є фабричні гумові фліпери (обіднà стрічка). Стан обідів: багато іржі, але хром ніде не відшарувався. Є "вісімки".
Розмір шин: 622х40 мм.

Вага коліс у збірці: 2.8 кг – передне, 3.7 кг – заднє.

Шпиці – сталеві не хромовані ф2.0 мм, довжиною 296 мм, ніпелі G14. Шпицювання обох коліс – на 3 хреста, "майстерне" (з перехлестом на 3-му хресті). Шайби під ніпелями відсутні. "Зонти" однакові.

Передня втулка з клеймом Ж, має стандартні характеристики: стальна, цільна, кріплення – гайка, тощо. Отже, передня втулка – не рідна.
Лиски на одному з конусів під вузький ключ розміром 14 мм.
Підшипники не мають сепараторів, по 9 шариків ф5 мм.
Вісь з різьбленням М8х1, без клейма.

Задня втулка має стандартні характеристики: стальна, цільна; кріплення – гайка, тощо. Має клеймо ХВЗ. Лиски на малому конусі під вузький ключ відсутні.
На гальмівному важелі напису немає.

Тип гальмівної системи – Torpedo.
Стан окремих деталей – добрий. "Зірка" – 19 зубців, спосіб закріплення на втулці – стопорне кільце.
Докладна характеристика є тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?id=124

Сідло — стандартне для вело "Україна", з трьома великими пружинами. Ремонт сідла відклав на зиму.

Каретка: підшипники з сепараторами, шарики ф5 мм.
"Зірка": 48 зубців.
Система шатунів: сталь, 170 мм; клейми ХВЗ (на лівому), ЗИФ (на правому). Отже, правий шатун та велика зірка (з’єднання не є розбірним) – не рідні.
Ціпка: втулково-роликова 12.7 х 3,4 мм, 112 ланок. Розтягнута, але не критично.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

(03-01-2023 21:32:37 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Покупки:
—    гріпси на руль (Тайвань);
—    велосипедна камера 28", ширина 28/47, від ECS (Китай), посадковий діаметр обіду — 622/635, тип ніпеля AV40 – 2 шт.;
—    велосипедна покришка від Kenda  (Китай), модель K-1109 KICK-BACK, 28" х 1 ¾ (40х622), вага 450 г., на тиск 3.5…6 бар – 2 шт.;
—    шпиці Флагман 14GX298мм;
—    дзвоник.

Проведені роботи обслуговування:
—    майже повне розбирання;
—    очищення від бруду. Очищення від іржі (лимонна кислота + сода, керосин, сталева путанка);
—    рихтування заднього ободу;
—    шпіцювання коліс на 3 хреста, регулювання натягування шпиць (приблизне зусилля натягування – 70 кг).
—    рихтування, ремонт та фарбування щитків.
—    поновлення кріплення кожуха ціпки.
—    збирання та змащення окремих вузлів (передньої та задньої втулок коліс, щитків, колонки керма, каретки, сідла, багажника, тощо). Змащення підшипників – Літол-24 Екстра, ціпки – парафін, всього іншого – автовоск.

Ремонт переднього крила та кріплення щитка ціпки: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 37#p230337

Кріплення.
Оскільки всі гвинти М5 виявилися різномастими, то закупив нові М5, з шестигранними голівками, а також гайки, шайби.

Колеса.
Перебрав Торпедо, мастило Літол-24 Екстра.
При обслуговуванні виявив доволі широку кругову (замкнену по кругу) тріщину біля фланця передньої втулки (з клеймом Ж). ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску
Зняв шпиці – втулка не розвалилася. Постукав по ній легенько — не розвалилася. Постукав добряче — не розвалилася! Попередній хазяїн вело каже, що вона вже багато років. Поки залишив.

Педалі. Провів обслуговування, залишив без змін.
Окремі фото:
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску   

"Поїхало" відбулося 22.06.2022.

Не вело, а пісня!

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

5

(01-01-2023 19:44:50 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Роботи після закінчення сезону 2022 року

Прийняв рішення про доведення стану вело, близького до оригіналу

Купив (б/у):
—    дзеркало;
—    передню втулку з клеймом ХВЗ;
—    правий шатун із зіркою (нерозбірні) дизайну вело "Україна", 48 зубців;
—    передній багажник;
—    бічні катафоти;
—    рахівник СЧ1 28".

Поставив рідні гріпси.
Купив іншу гуму: покришки SRI 28" х 1*3/4 (633 х 38). DSI Tyres    28"х1.75"   47-622   700х45C  Nylon.

Spoiler

(Odyssey, дякую , спрацював склероз)

Задній багажник: провів його рихтування.

Підфарбував деякі поверхні.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

2

(08-01-2023 19:35:16 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Ремонт чепрака  сідла

Зняв з основи, оглянув. Чепрак "м’який", двошаровий, по контуру був колись прошитий ниткою.
Замочив у воді з рідким милом на дві доби (двічі змінював воду).
Видалив рештки ниток, прошив по контуру ниткою, одною голкою, імітуючи шов швацької машинки.
Замочив у розчині желатина на чотири доби, зрідка помішував. Вийняв, ополоснув водою, витер. Змонтував на основу рідного сідла (через плівку), зафіксував, поклав на горище. Через пару днів почав прибирати зайву плівку:
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Чепрак сохнув тиждень. Зняв. Вирішив залишити зовнішню поверхню без змін, як є. Тобто без обробки абразивною шкіркою та рідкою шкірою. Інакше було би втрачене клеймо виробника чепрака та залишки фарби.

Далі буде (див. #25)

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

3

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K пишет:

Далі буде …

интересно !

только освоение нового продлевает нам жизнь

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K пишет:

Поставив рідні гріпси.

img/ay
Порадувало, бо оті дуже вже різали око  img/ab
До речі, колего, маю пару оригінальних ручок, потемнілих від часу, але цілих. Презентую, якщо цікавить.

ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K пишет:

SRI 28" х 1*3/4 (633 х 38)

Я так розумію це DSI? А що за модель, покажіть будь ласка. З розміром 633 Ви мабуть щось нафантазували  img/lupa
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K пишет:

доведення стану вело, близького до оригіналу

Геометрію підправляти не маєте наміру?

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Украина — прекрасный велосипед.
Работы — вызывают уважение.
Но всегда расстраивал кривой и заданный багажник и криворасполагпющиеся крылья. Это заводской дефект который портит все. И я не понимаю, почему на заводе на это никогда не обращали внимание?

Diesel power

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K пишет:

правий шатун із зіркою (нерозбірні) дизайну вело "Україна"

Окрім оригінальності вказана зірка має також неабиякі конструкційні та експлуатаційні переваги над аналогами.

ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

1

(01-01-2023 19:41:55 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Odyssey, дуже дякую!
1. Про шини я вже виправив у #3. Продаються з фірмовим "навантаженням":
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску
Тут є і SRI, оскільки вони із Шрі-Ланки.
До речі, ширина в робочому стані дійсно 47 мм! І пахнуть гумою. Проїхав на них біля 40 км, дуже сподобалися!

2. Гріпси ще раз оглянув. На одній з них немає боковини:
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску
А так — все терпимо. Рідні, тому залишу їх. Замість боковини можна вставити якусь заглушку. Дякую за пропозицію.

3. Не зрозумів про виправлення. Вілсет, як по мене, більш-менш рівний, а багажник, крила — дійсно, є сенс рівняти, що і зроблено.

Я не прихильник того, щоб все було "ідеал".
Ідеалу не буває в принципі, тим паче у масовому виробництві, тим паче після 45 років експлуатації. Це викликає навіть підозру: а так може бути, тут немає підміни? Тому як є, так і є. Вело повинне бути обслуговане, охайне. І виглядати відповідно тієї епохи, коли було зроблено, або навпаки, мати новий дизайн, який вражає, причому на старій основі. Останньому можна повчитися, наприклад, у вельмишановного ака kisa.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

1

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Eclipse пишет:

на заводе на это никогда не обращали внимание?

Имхо, потому что и так раскупали велосипеды как горячие пирожки

Sedoy-K пишет:

можна вставити якусь заглушку

Пробка от шампанского подходит, как раз сезон, когда они массово попадаются.

"Ненавижу, когда все шагают в ногу одинаково стриженые, одинаково одетые, с одинаковыми мыслями в одинаково пустых головах" © Кий.

1