(24-11-2023 22:56:24 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

dorogan_mihail, через інтернет можна купити один з наявних прозорих (безбарвних) емалевих лаків, фасованих у банку.

Spoiler

Я купив дві малесенькі баночки V-NAM-Lect, перелив у більшу, добре розбавив, додав пігменту. На вилку та раму вистачило. Остаточно полакував вилку з балончику матовим прозорим із сімейства Easy Art Quick.

Пігменти є різні, зокрема, й у вигляді рідини. Спочатку апробовував "червоне золото", потім додав "міді", яка позначалася як "з перламутром". Можна було ще додати перламутру, я просто не став більше витрачатися.

А лесирні (lasur) акрилові лаки є, тільки в основному для деревини, та й потрібного кольору я не побачив.

Є і інші лаки. Що краще/гірше, я не знаю. Також не знаю, що буде далі з покриттям, що зробив. Може осиплеться за рік, може ні. Відомо, що лаки завжди дають більш крихке покриття, ніж фарби. Тому шар лаку потрібно робити тонким.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

kisa пишет:

допустим, Ваши конкретные (редкие!) обода, шину удержат

Точно удержат. Я весь прошлый сезон на аналогичных ободах откатал с давлениями 5-5,5 атм. на В-541.

В этом году, пришел правда к давлениям 4-4,5 атм на асфальте. Выше — очень быстро теряется комфорт.

Spoiler

Всё, как мастер завещал img/ag

Жить километрами, а не квадратными метрами ©
Гараж
Страву с велом использую редко

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Сьогодні природа надала шанс покрити лаком раму з вилкою: +5 та сонце, хоча і поривчатий вітер. Невеличка температура, але в моєму хазяйстві є така штука, як парник. 3х4 метра, тобто площа та об'єм достатні. І є до чого підвісити, і є куди відійти, щоб не дихати аерозолем (маска не дуже допомагає). Я вже і раніше робив у ньому малярку, все вже відпрацьовано. На підлогу — великий шмат будівельного картону, раму та вилку — до дуги на стелі дротом. По черзі.

Отже, у середині дня на вулиці +5, а всередині сонце прогріло до +17. Вітра немає. Умови — ідеальні.

Red Stork, все пройшло на 5+. Ніяких зморшок. Головне — не квапитися, швидко пересувати струю та тримати відстань не менше 30 см, як це написано на балоні. До завтра рама з вилкою посохнуть, і вже можна буде збирати вело до купи.

До речі, переміряв чисту вагу рами. Тоді був побутовий "безмін", зараз — ваги кухонні електронні. Перевіряв: 3 пачки крупи фабричного пакування дали 2992 грама. Наміряв вагу рами приблизно 2780 грам, а не 3000, як тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 47#p254547 . Головний висновок — ця рама з важких рам В-541.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Нова інформація з комплектації

Труба підсідельна. Діаметр 24.5 мм, довжина невеличка – 175 мм, тому, можливо, є не рідною.
Замок – стандартний.
Іржу витравив.

Задній щиток рідний, з катафотом та вушком для кріплення до верхньої перемички.
Передній щиток був фактично відсутній (замість нього в комплекті був ще один задній щиток, але іншого профілю). Знайшов, викупив.
З обох щитків видалив залишки фарбування, зробив нове, колір – "слонова кістка".

Катафот на вело передбачений тільки задній, був присутній, відповідає моделі (типу "човник").

Сумка для інструмента.
Купив, коричневого кольору, з характерним тисненням. Стан добрий. Відповідає моделі.

Насос.
Стандартний, з клеймом ХВЗ на ручці.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

2

(28-11-2023 18:41:17 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Знову кермо.
Звичка все ревізувати спрацювала: зняв з керма пластикову обмотку.

Під нею – теж обмотка, тільки біла матер'яна, причому не просочена та не мазана. Тобто пластикову поверху нанесли відразу.
Намотано добре, але: сильний незнайомий запах, нагадує лікарню. Сильний відразу та через пару днів. Вирішив і цю обмотку прибрати.

Мамочка рідна! Вже через хвилину так потекло з очей та носа, жах! Під стрічкою виявився шар білого кольору якійсь субстанції, яка частково була твердою, а частково осипалася. Зробив перерву, віддихався, сфотографував (перше фото).
Під струмом води зідрав усю стрічку (мабуть, метрів з 10), потім за допомогою кухонної путанки з годину здирав ту білу субстанцію. Результат – на другому фото (ще не видалив залишки заглушки).

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.    ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Питання:
1.    Що це було?
2.    Що йшло з заводу: обмотка чи грипси. Якщо грипси, то якої форми (1970-й рік)?

Кермо з алюмінієвого сплаву, без стовщень, трубка ф23.5-24 мм. Ширина керма приблизно 335 мм (по центрам отворів). Є клеймо ХВЗ. Мабуть, кермо відповідає моделі.
Була проблема з вийманням керма з труби вилки, допоміг WD-40.

Винос з’єднаний у єдину конструкцію зі  стійкою керма, сталеві, конструкція відповідає моделі. Вони були обмотані синію ізоляційною стрічкою, під нею подекуди мали іржу, протравив у "лимонці". Стан хрому задовільний. Стійка керма має діаметр 21.5 мм. Всі елементи кріплення наявні, у доброму стані.

Підшипники кріплення вилки в рамі радіально-упорні, з сепараторами, по 15 кульок ф4, у доброму стані. Коли фарбував раму, чашки вибивав. Стан хрому на чашках та інших елементах вузла добрий. Все обслугував.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

2

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Предполагаю, руль обмотали медицинским лейкопластырем.
А под ним пошла коррозия сплава с образованием оксида алюминия (нерастворимый порошок белого цвета).

Не стоит дружить с людьми, у которых нечему научиться. Вот поэтому у меня так мало друзей. Джеймс Уотсон

2

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K пишет:

Ширина керма приблизно 335 мм

img/doubt
https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 03#p256603 Собственно, и визуально видно, сколько Ваш руль пережил боковых эээ воздействий.
Про лейкопластырь согласен с Андреем. Это распространённая практика была, да и вид, и Ваши ощущения тому подтверждение. Там полностью органика, она сама по себе разлагается, и соседний материал зацепить может.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

(09-06-2025 13:42:32 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Суппер (переклюк): змащення, кріплення та налаштування.
Фото є на #8: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 99#p254599

Про змащення суппера прочитав у книзі – літолом. Виникле питання: а якщо парафіном, то буде краще чи ні? Вирішив: зроблю парафіном, причому у повному зборі. Зробив. Потім довго "викочував" ролики, прибрав зайвий парафін з пружини, що натягує ланцюг. Подобалося.

Хоча різьблення М10х1, затягував, хоча і не остаточно, але через деякий час (при налаштуванні) ланцюг провертав корпус суппера до упору, причому це послабляло затяжку з’єднання. Не вертикально  — якось не те. Тому для надійності та краси знайшов у "засіках" тонку контргайку М10х1, затягнув з внутрішньої сторони "півня" (там місця достатньо).
Фото суппера на рамі:

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Про налаштування суппера прочитав в книзі. Але є нюанс: там пишуть про новий суппер, а у наявності – бувалий.

Почав налаштовувати (колеса доверху) – не можу переключитися на останню задню зірку: спиці не пускають, а саме чіпляють кінцівки гвинтів (осей роликів). Підклав шайби під голівки гвинтів – вже кінцівки не стирчать, але спиці чіпляють пластину. Дещо підігнув "півня" – теж саме. Замінив пластини з роликами на несиметричні – теж саме. Розібрав, ретельно переглянув. Виявилося, що та пластина, що кріпіться до корпуса суппера — крива. Виправив і цю, і дещо другу. Стало значно краще, але щось не дотягує!

Поміряв довжину вала системи: 155 мм. Порився у засіках – знайшов довжиною 140 мм. Інша справа: все запрацювало, з 14 до 20 – без проблем.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Система.

Цікаво, що отвори під клини в шатунах зроблені так, що осі стирчать з шатунів приблизно на 2 мм.
Коли купив це вело, був тільки вал та дві ліві чашки з підшипниками. Доукомплектував.
Вал був у доброму стані. Як написав вище, довелося його замінити на коротший.
Про шатуни та педалі написано у #3 та #19.
Чашки системи у доброму стані.
Підшипники радіально-упорні, по 8 кульок ф6, з сепараторами, кульки у доброму стані.
Поправив та пополірував доріжки.
Клини докупив від ХВЗ, не нові, але без ушкоджень.
Встановив систему на раму. Мастило: Літол 24 Екстра.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Без керма та вітрил, але до весни ще час є. Майже забув про деколі.  Ось вони:

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.    ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

А там нижче видно заспокоювач ланцюга.
Був некомплектним: не вистачало втулки та гвинта з гайкою, які встановлюються наприкінці заспокоювача. Знайшов. А іржа була доволі великою. Відмив, відчистив, протравив у "лимонці". Зовнішній вигляд задовільний.

Гальма відповідають моделі. Обслугував. Колодки ще попрацюють.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

10

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K, по интересующему Вас вопросу насчёт обмоток руля есть некоторая информация. Просмотрел в своём архиве и нашёл за 1970 год 4 экземпляра В541 и у них у всех белая обмотка, из них 2 рамы такого же цвета, как у Вас. ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в. ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в. ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в. ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.


Также встречал следующие комбинации цветов:
Рама оранжевая — обмотки красные.1969 год
Рама синяя — обмотки белые.1970год
Рама зелёная — обмотки салатовые.1969год.

Рама вилку умоляла, без колёс чтоб не гуляла !
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!

2

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Носорев Тарас, надеюсь, я правильное уточнение сделаю:
Заводская обмотка выполнена из тонкого ПВХ с микрофактурой-сеточкой. Очень похожий материал шёл на советские надувные игрушки типа уточек и кругов. Современные игрушки редко имеют фактуру.
Заполнение обмоткой — от концов руля, чуть за слоны. Моталсь сверху вниз, и фиксировалась пробками руля. На верхнюю часть руля обмотка не заходила. Собственно, на фото это видно — уточняю для коллеги Sedoy-K.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

kisa, верно, лента мелкотекстурированая и что невероятно удивило — я исследовал и сфоткал 3 месяца назад даже СИНИЮ !!!  обмотку на Спорте!!! Но это уже на В542-01. Однако, это к делу не относится.

Рама вилку умоляла, без колёс чтоб не гуляла !
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!

1

(30-11-2023 19:50:19 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Знову кермо (див. #95)

Почав ретельне очищення. Видалив залишки заглушки. Від мілкої шкурки відразу перейшов на велику, потім – на напилок, оскільки здобуті рани місцями були доволі глибокі.

Руки туди-сюди, а в голові питання: а навіщо у такого велосипеда, як В-541, кермо?

1. Щоб повертати вліво/вправо? Так, але тільки коли ведеш його "на повідці" або їдеш зі швидкістю пішохода. На нормальному ходу для цього є хвіст зад хребет, руки-ноги для створення нахилу.

2. Щоб обпертися на нього на крейсерський швидкості (з гори чи без гори). Навантаження униз, частиною ваги експлуататора.

3. Щоб замкнути силові лінії "експлуататор – педалі – шатуни – рама – кермо" при старті, спурті чи на гору. Навантаження уверх, може значно перевищувати вагу експлуататора.

Отже, навантаження може бути ого-го! А я тут напилком руйную основу міцності трубки керма, зменшуючи товщину її стінки.
Висновок: ні, так не можна!

Наслідок: це кермо вже ніколи не буде виглядати як нове. Там зам’ято, тут пожмакано губками лещат.
"А молодість не вернеться, не вернеться моя …" ("Стоїть гора висока", співає Квітка Цисик).

А ще є родова травма, яку знайшло око та якою можна пишатися: клеймо виробника!

Від напилка перейшов на велику, потім – на мілку шкурку. Що далі: полірування? Але це такий процес, який не можна закінчити, а можна тільки перервати.
Є й додатковий варіант: ще й потравити якоюсь "хімією". Виглядів у Інтернеті декілька варіантів.  Який простіше, не знаю.

Поточний стан керма, з клеймом ХВЗ на передньому плані:

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Я не чарівник, навіть не вчуся на нього: де мені узяти ту радянську стрічку з ПВХ та ще з мікро-фактурою – сіточкою? Ніде …

Питання до знавців:
1.    Чим вивести ті сірі плями, що не будуть закрити обмоткою?
2.    Яку (приблизно) ширину/довжину кіперної стрічки купляти?
3.    Скільки потрібно того шеллаку, щоб просочити обмотку?
4.    В якому порядку робити: обмотка – шеллак, чи навпаки, чи шеллак – обмотка – шеллак?

Help me!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Стрічку можна пошукати там де роблять автотенти. Не факт, що буде така ж, але можна знайти наближену до рідної.

Я рухаюсь, значить я існую!