(07-11-2020 21:44:14 отредактировано Torpedo)

Тема: Минск В-114, 1960 года восстановление

Проєкт велосипед «Минск»  В-114, 1960 року, реставрація.

Заготовка цього  велосипеда лежала в мене кілька років. Мені дуже подобається його класичний дизайн, геометрія рами, витончені трубки задньої вилки.
До того ж це був велосипед моєї юності, а саме цей зразок мій одноліток. Сподіваюсь що він стане на колеса в своїй первозданні красі.


Минск В-114, 1960 года восстановление  Минск В-114, 1960 года восстановление
Стан заготовки не найкращий, про те попри іржу (на щастя не така вже і глибока) деталі збережені гарно. З часом було придбано частини котрих не достає.


Минск В-114, 1960 года восстановление

Емблема просто «монументальна» наче як на паровозі чи якомусь «кадилаку», надихає на роботу.


Минск В-114, 1960 года восстановление

Типовий катафот зі справжнього скла дуже гарна «цяця», в ньому ще начебто жевріє життя велосипеда , що дає мені надію на його відновлення img/rolleyes

14

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

За планом має буди піскоструйна чистка, фарбування в чорний колір, нанесення орнаменту під трафарет, фарбовані обода з ліновками. По можливості повна комплектація фара, динамо, насос одометр, оригінальні покришки, ніпеля Данлоп.
Проблемним буде кобуроподібна сумочка інструментів. Особливість її в тому, що на мінських валосипедах її шили з матеріалу як на пізніших прямокутних сумочках. Поки в пошуку подібного матеріалу.


Минск В-114, 1960 года восстановление Минск В-114, 1960 года восстановление
Хромове покриття втулок, на диво,  збереглось досить гарно.
Взагалі в данному проєкті не планується відновлення хрому , ну можливо мінімально на деяких деталях. Гвинти, гаєчки, оригінальні шпиці будуть  оцинковані з пасіровкою.

Минск В-114, 1960 года восстановление
Мені дуже подобається стара традиція технічної культури коли деталі механізмів (зокрема велосипедів) маркувались клеймом , штампом. До певного часу в радянській велопромисловості така традиція була, але поступово ззгасала разом із якістю продукції.
На данному велосипеді штампів достатньо на багатьох деталях.
То того ж, сьогодні через пів століття ми можемо легко ідентифікувати ці деталі.

Минск В-114, 1960 года восстановление
В кожному велосипеді з якими я працював були свої «соплі». Окрім традиціних не зачищених  гострих країв багажника та інших штампованих деталей, зустрічались перекошені різьбові отвори, непропаяні місця.та інш.  «Сопля» припою на пам'ять нащадкам.

7

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Минск В-114, 1960 года восстановление
Відчистили піскоструєм


Минск В-114, 1960 года восстановление
Поки процес просувався, я зовсім випадково помітив в одній із об’яв на ресурсі продажів
серед купи вело брухту цікаву річ. Так, це вінтажний щиток цепки саме велосипеда «Минск». Таке буває не часто, і мені пощастило його викупити.


Минск В-114, 1960 года восстановление
Перша примірка- пасує добре, в комплекті є також рідкісні деталі (хомути) кріплення до рами. Хоча я таку «масивну» штуку не планував, але мабуть буду ставити її на цей проєкт.

Минск В-114, 1960 года восстановление
Цікаво, що надпис в штампованій поверні нанесено (задуто) під трафарет. Віддворити це охайно буде складно.

9

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Torpedo, Можливо, як варіант трафарет з жорсткого матеріалу і розмістити його на деякій віддалі від місця нанесення.

Рама без вилки деньги на ветер

(08-05-2021 09:31:17 отредактировано Torpedo)

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Минск В-114, 1960 года восстановление   Минск В-114, 1960 года восстановление

Щиток пофарбовано, трафаретний напис задуто. Видавлений шрифт обмалював , вирізав трафарет на папері (не з першої спроби). Закріпив на щитку , місцями на маленьких пластилінових шматочках.


Минск В-114, 1960 года восстановление   Минск В-114, 1960 года восстановление

Деталі кріплення щитка до рами подібні я к на велосипедах ХВЗ В-110 та В-22, типові для німецьких довоєнних велосипедів. Дефіцитна, досить складна штука.


Минск В-114, 1960 года восстановление
На пофарбовану раму матовану тонкою наждачкою під трафарет аерографом бронзовою фарбою нанесено чудовий декор у вигляді стилізованої білоруської вишивки та оленя.
Цікаво , що подібна українська  «вишиванка» зустрічалось на велосипедах В-22 та В-25 львівського заводу.
Три труби рами з трафаретами окремо задувались лаком, на інших наносились ліновки, це для мене найскладніший етап роботи.

Звичайно малюнок нанесено трохи краще а ніж заводський «по госту», хоча з незначними помарками.  Візерунок  під лаком, зовсім без помітної товщини фарби трафарету, все як на заводі.

Таке традиційне декорування виконане фарбою вручну майстром додає велосипеду особливого шарму. Це саме те , що можна повноцінно назвати РЕТРО.

16

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Torpedo, Ви ще не маєте власного музею?Треба!

Куплю вилку на "рекорд"

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

img/bi  img/bi  img/bi коллега Torpedo снимаю шляпу!,

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Минск В-114, 1960 года восстановление
Для кріплення емблеми виточені нові заклепки. На мій погляд саме цей шильд по дизайну та виконанню найкращий серед всіх радянських велосипедів.


Минск В-114, 1960 года восстановление    Минск В-114, 1960 года восстановление
Враховуючи гарний стан більшості хромованих деталей (хоча  досить «потертих») велосипеда (кермо, шатуни …) вони були відмиті в лимонній кислоті та відполіровані. Для збереження балансу загального образу велосипеда, надто блискучу поверхню фарбованих деталей було оброблено скотчбрайтом. В результаті свіжі деталі стали дещо постарені та «підтягнуті» до загального рівня.
Про те, «Мінськ» має досить свіжий  вигляд реально нового велосипеда.

8

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

По поводу красоты эмблемы вопрос спорный. У ПВЗ(ЗиФ) на мой взгляд очень даже красивые встречаются, одну недавно в Рязани на барахолке упустил — смутила цена в 500руб. как за велосипед целиком  img/ak

"Ненавижу, когда все шагают в ногу одинаково стриженые, одинаково одетые, с одинаковыми мыслями в одинаково пустых головах" © Кий.

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Минск В-114, 1960 года восстановление   Минск В-114, 1960 года восстановление   Минск В-114, 1960 года восстановление
Готове сідло, пружини фарбовані, хром рідний. Чепрак відмочений в желатині, заново «відформований» у цементній формі. Потім був прошкурений, прогрунтований, пофарбований та заново прошитий згідно оригіналу.
На мінських велосипедах була вдала та надійна німецька конструкція сідла котра проіснувала до середини 1980-х  років. Від аналогічних сідел ХВЗ моделей В-110 вони відрізнялись більш товстими пружинами.


Минск В-114, 1960 года восстановление
Початкове сладання

8

(22-11-2020 12:49:18 отредактировано Torpedo)

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Проєкт велосипед «Минск»  В-114 завершено.
Велосипед чудовий , милує око своєю формою, та переносить мене подумки  в часи моєї юності.

Минск В-114, 1960 года восстановление    Минск В-114, 1960 года восстановление    Минск В-114, 1960 года восстановление


Минск В-114, 1960 года восстановление    Минск В-114, 1960 года восстановление    Минск В-114, 1960 года восстановление



Минск В-114, 1960 года восстановление
Із старих запасів встановив гайки та «шапочки» ніпеля саме з 1960-х років.
Цікаво, що в часи мого дитинства зкручувати з чужих велосипедів такі ковпачки було справжнім «промислом». Окремо вони не продавались (пластикові ще не вироблялись), ковпачки часто губились, а мати таку практичну штучку на своєму велосипеді хотів кожен.


Історична довідка
Завод німецької фірми DKW в м. Чопау (Zschopau) в окрузі Хеймніца, який перебував у Радянській зоні окупації, було демонтовано та вивезено в СРСР як репарації. Усе обладнання, оснащення і технічна документація мотоциклетного заводу DKW були вивезені в Москву, Мінськ, Іжевськ та Серпухов. Також були інтерновані німецькі фахівці заводу, які налагоджували обладнання й виробництво техніки на нових заводах. Окрім того було вивезено обладнання велосипедного заводу Wanderer Siegmar-Schönau bei Chemnitz (пізніше VEB Fahrradwerke Elite Diamant), котре стало основою велозаводу в Мінську.
У травні 1946 року було запущено перший цех Мінського велосипедного заводу (МВЗ). У вересні 1947 року розпочато серійне виробництво чоловічих дорожніх велосипедів В-16, розробленого на основі німецької документації. До кінця 1947 року було зібрано 6580 велосипедів, що зумовило профільну спрямованість заводу на багато років вперед.
У 1951 році, через перепрофілювання Московського мотозаводу, на Мінський велозавод було передано виробництво мотоциклів М1А (копії унікальної німецької моделі DKW RT 125). Завод отримав нову назву Мінський мотоциклетно-велосипедний завод.

У 1956 році почали виробляти нову базову модель чоловічого велосипеда В-114, який поклав початок серії відомих велосипедів «Минск» / «Аист».
Велосипед В-114 (1956-1964)  залишив в собі «німецькі риси», і відрізнявся від моделей ХВЗ значним кутом нахилу передньої вилки, та кареткою педалей із запресованими втулками вальниці.
Рама В-114  майже без змін була основою  інших моделей ММВЗ до 1980-х років.

13

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Справжня дорожня класика, чiтко простежуються нiмецькi риси. Нажаль зараз нiчого подiбного по якостi уже не випускають.

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Минск столь же прекрасен на ходу как и внешне.
img/ay  img/ay  img/ay

За мир во всем мире!

1

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Минск В-114, 1960 года восстановление Минск В-114, 1960 года восстановление      Минск В-114, 1960 года восстановление

14

Re: Минск В-114, 1960 года восстановление

Минск В-114, 1960 года восстановление

Зовсім випадково зустрілись два ровесника img/br

4