Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Я все-таки правильно понял что у этого вела 26" колеса?
А как же положения полстулатов о минимальном диаметре колес дорожных велосипедов в 28"?

или я не не зря "присобрал" "ашанчик" на хромолевой (да, так написано на ней) раме? img/hitry

ich liebe жизнь и обожаю хаос

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Вот значит откуда у меня заднее колесо, а то не мог вспомнить где 26" дюймов шины стояли на советских велосипедах.

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Torpedo, покрышки даже без трещин img/ba

За мир во всем мире!

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Пафнутий пишет:

26" дюймов шины

На дамках ещё В-22

Добавлено: 14-01-2020 13:35:52

CatRovacer пишет:

дорожных велосипедов

img/ag Это ВНЕдорожный велосипед
Я там под спойлером спрятал заводскую  инфу, в т.ч. и про размер колёс https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 98#p154598 Там слово "дорожный" только в определении (что не спортивный), а про "дороги" написано подробно.

Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед - это не мой велосипед.

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Alexus, є на них тріщини, при чому до корду.

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

ДО корда на ТАКИХ шинах - терпимо https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?pid=530#p530 . Лишь бы сам корд целый был. Велосипед-то музейный, в хвост и гриву его гонять не будут, но проехаться можно будет вполне.

Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед - это не мой велосипед.

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Перше що впадає в вічі, несхожість на подальші велосипеди ХВЗ. Скоріше він більше подібний до якогось довоєнного велосипеда,  деякими частинами навіть до МД-1. Зважаючи на те що після війни на Харківський завод надійшло обладнання і вочевидь певні матеріали з Німеччини, та порівнюючи зовнішній вигляд велосипеда можна припустити, що це  «німецький» велосипед.
Вочевидь, що за  два не повні роки відновлення роботи заводу в Харкові, ніяк не можливо було б розробити нову власну модель велосипеда та почати її виробництво.
Згідно інструкції, В-14 позиціювався як велосипед для бездоріжжя ( для «колхозніков»), дивно чому цей напрямок ніколи не розвивався у подальшому. Згодом за кілька років замість В-14 почали випускати трохи збільшену версію модель В-17 на звичайних 28-х колесах.

Велосипед оснащено оригінальною задньою гальмівною втулкою  «Torpedo» німецької фірми Fichtel & Sachs датованою клеймом 1945 року.
Втулки  вироблялись на зводі в місті Райхенбах (Fichtel & Sachs AG, Abteilung Reichenbach)  який вже перебував у зоні радянської окупації. Відомо що майже все виробництво  втулок  постачалось у СРСР як військові репарації. Виробництво та постачання великої кількості продукції (також велосипедної)  керувалось радянським акціонерним товариством «Awtowelo».
На початку 1950-х за вимогою правоприємників компанії Fichtel & Sachs було заборонено використання марки  «Torpedo»,  завод було перейменовано в RENAK, хоча втулки вироблялись і подалі, в СРСР вони вже не постачались.

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік


Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Німецький довєнний велосипед для «бауерів» Wanderer Modell H30V з колесами 26х2, схоже був прототипом В-14. Відомо,  що завод Wanderer по виробницву велосипедів та мотоциклів в місті Чопау (Zschopau) , Presto-Werke Chemnitz та інш. були  повністю демонтовані і вивезені в СРСР.


Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Креслення велолосипеда В-14.
Цікавим є зображення незвичайного кронштейна для фари. Він був типовим для довоєнних велосипедів.
Є до нього оригінальна німецька фара та динамка , вочевидь репараційна (або трофейна)
img/af

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Сторінка  в спільному посібнику користувача для велосипедів  ХВЗ В-14, В-17, В-22  та В-110 датованому 1951 роком


Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Велосипед оснащено оригінальною задньою гальмівною втулкою  «Torpedo» 
Німецької фірми Fichtel & Sachs датована клеймом 1945 року.
Корпус був фарбований як і всі втулки «Torpedo»  німецьких військових велосипедів часів війни.

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Torpedo пишет:

дивно чому цей напрямок ніколи не розвивався у подальшому.

Для меня очевидно - достаточно проходимости обычного дорожника. И не нужно увеличивать номенклатуру запчастей, терять в унификации, и терпеть другие прелести разносортицы. Тем более, в такие тяжёлые годы.
Не исключено, что это был немецкий задел, наши бы такой ерундой в тяжёлое время просто так не занимались. Даже копированием прогрессивного немца не страдали бы. Но не пропадать же добру.  Выработали задел - прекратили это баловство.
Тем интереснее эта модель для любителей велосипедной истории.

Torpedo пишет:

за вимогою правоприємників компанії Fichtel & Sachs було заборонено використання марки  «Torpedo»,  завод було перейменовано в RENAK,

Вот за это спасибо, img/bv Теперь буду знать, откуда взялся Ренак.

Torpedo пишет:

Креслення велолосипеда В-14.

И за это  img/ag

Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед - это не мой велосипед.

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

img/off

Spoiler
kisa пишет:

откуда взялся Ренак

предприятие Reichenbacher Naben- und Kupplungswerke, с осени 1955.

Spoiler
Spoiler

Тыща нах  img/bm  img/bm

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

kisa пишет:

Выработали задел - прекратили это баловство.

Про те, у східній німеччині чоловічі дорожні велосипеди на 26’’ колесах Möve Tourenräder, Brandenburg, Diamant, Mifa вироблялись до 1990-х, та і сьогодні є багато виробників цього класу.



Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Велосипед розкладено на деталі. Суттєвих пошкоджень поки що не помічено.
Хоча довелось повозитись з відкручуванням деяких гвинтів та особливо важко було витягти трубку сідла.

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік   Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Torpedo пишет:

у східній німеччині

img/bk Не противоречит моей версии, если допустить, что мы не стали вывозить оборудование для такой геометрии, а вывезли только задел деталей.

Это могло быть сделано и на пробу. Типа пойдёт - будем и такие делать. Но.. я писал, что проходимость и всё такое не лучше, а головной боли в разы больше.
Примерно то же и  с дамками произошло. Видать, думали, что дамам на маленьких колёсах будет веселее, а практика показала, что всё равно.
Кстати, Рига вроде и не баловалась мелкими колёсами даже на дамках.
А немцы баловались весьма широко https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?id=711

Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед - это не мой велосипед.

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

kisa пишет:

Кстати, Рига вроде и не баловалась мелкими колёсами даже на дамках

в голове крутится проект "Мама Байк". Я так понял только на рамах ХВЗ дамках 26-е колеса были?

За мир во всем мире!

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Alexus, рекомендую ознакомиться с историей    Львовского велозавода img/wd ну и ПВЗ ЗИФ  заодно img/hitry

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Конструкція колонки керма своєрідна, точно така як на велосипеді МД-1 заводу ЗиФ, кінця 1930-х років, та самих перших В-22. До того ж гайки вилки з клеймом «ЗиФ» підтверджують цей факт. Різьба там дрібна , дюймова BSA(?)


Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік     Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік    Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Re: Перший велосипед нової епохи: ХВЗ В-14, 1946 рік

Torpedo, Клейма img/lupa  img/ba

За мир во всем мире!