Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Sedoy-K, ця "Десна" — типовий китаєць з типових комплектуючих з піднебесної. Можливо деякі деталі зроблені в Україні, що не говорить про їх кращу якість.

2

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

CustoмBicyclь, небось на китайском компе написано?

1. Кто побывал в современном Китае, тот знает цену китайцам. А вело для них — ширпотреб, но не последний в перечне. Как, впрочем, и компьютеры. Глобальная экономика подразумевает широчайшую кооперацию. И конкуренцию. Кто нам виноват, что ХВЗ разбазарили? И многое другое.
2. Через 8 лет беспечного отношения к данному вело на руле, выносе и подседле не было и пятнышка коррозии! А хромированные втулки колес поедены ржею. Ничего нового: Китай экономит хром. Полагаю, что руль, вынос и подседел хромированы в Украине. А вот рама, вилка и ходовая — китайские, причем замечаний к ним у меня не возникло, кроме ржи на хроме.
3. Учтитывая, что первый хозяин вело — хозяйка, бывшая спортсменка мирового уровня, без вело за ворота не выходит, любит длительные велопрогулки, дай Бог ей еще много лет жизни, то можно сказать, что основная часть вело была сделана добротно.
4. Если не описывать вело, произведенные в современной Украине, то пройдут годы, и окажется информационная дыра в данном вопросе. И это не будет красить нас, велосипедистов "с руками". Так что давайте не будем снобами.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Sedoy-K пишет:

Кто нам виноват, что ХВЗ разбазарили? И многое другое.



Коллега, по поводу ХВЗ и многого другого можно было бы толкнуть длинную, долгую, страстную и очень ангажированую речугу, но низзя img/ag

Sedoy-K пишет:

Если не описывать вело, произведенные в современной Украине, то пройдут годы

А чего описывать-то? В книге по Истории Велосипедизма можно будет одной фразой ограничится, типа — "в годы безвременья(смуты) велосипеды производились из щедро завозившегося из Китая варёного риса".

Sedoy-K пишет:

давайте не будем снобами

img/bf

Вода, попадая в корни берёз, умирает... и рождается берёзовый сок ©

Как можно не любить стволы родных берез?

2

(26-06-2022 21:03:10 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Опис велосипеду ХВЗ В-110 "Прогресс" 1950 року народження (продовження з #115).

Зазвичай подробиці конструкції плечового поясу вилки як-то опускаються. З’явилася можливість порівняти її з вело "Украина" В-111-411, 1977 р.н. Виявилось, що є "дрібненька" відмінність.
Бачимо зовсім однаковий анфас, вилки: чорна (В-110, 1950), червона ("Украина" В-111-411, 1977).

ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску      ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Але на виді знизу та зверху бачимо зміну у конструкції: пізніше з’явилися два наскрізних отвори та два глухих. Звісно, і техпроцес змінився теж.

ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску    ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску    ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Зрозуміло, що отвори робили для облегшення. Але при цьому "мундирчик" дещо збільшили: він від В-110 щільно, але вкладається у "мундирчик" варіанта 1977 року.
Цікаво, а для чого наносили пляму фарби (тут – червоною) на В-110? Яка технологічна операція це потребувала? Це ж додаткові витрати.

Далі буде (див. #125).

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

3

(26-06-2022 21:25:17 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Опис велосипеду ХВЗ В-110 "Прогресс" 1950 року народження (продовження з #124).

Ставити сучасний фліпер на музейний експонат 1950 року народження не захотів. Як то кажуть "на свою голову" десь прочитав, що замість фабричного фліперу можна застосувати монтажну стрічку з великих пакунків.
Дістав. Почав налаштовувати на "чайку". Аж притомився: стрічка слизька, не натягується, у жолобок не вкладається. Почав зменшувати ширину стрічки. Десь третина пішла у брак. Щоб якось зафіксувати, поверху поклав синю ізоляційну стрічку у два шари (приблизно 4.5 м). Не відразу, але все ж таки вдалося за допомогою додаткових рук привести все це до більш-менш пристойного стану. И, на жаль, зробив це відразу на обох зашпицьованих колесах.
Покришки вирішив ставити ті, що були на цьому вело: ГОСТ 4750-49 / 28х1¾ / 710-45 / Модель Я-34 (див. #18).
Вирішив, що тиск у 1.5-2 атм. вони ще витримають, щоб прокотитися асфальтом, а потім вело чекає музейне "життя".
На заднє колесо обрав ту, що краще зберіглася. Почав ставити. Виявилося, що древні покришки натягнути на обід – не легка справа, не те, що сучасні. І ще виявилося, що саморобний "фліпер" розтягнувся та кособочиться, при цьому всіляко противиться натягуванню покришки. Кінець-кінцем, прокляв усе, натягнув.
Почав накачувати: принципово рівна покришка (тоді вміли це робити, не те що зараз!) стала як сучасна, тобто як "п’яний удав", оскільки той "фліпер" десь попав під краї покришки. Поправляв, поправляв, плюнув, знов прокляв усе, усе розібрав, "фліпери" викинув.
Що робити? Почав шукати інфу, чи ставили фабричні фліпери в далекому 1950-му на вело ХВЗ? Чи коли їх почали ставити. Не знайшов. Але, на щастя, побачив пораду робити "фліпер" з матер’яної ізоляційної стрічки. Що-що, а у 1950-х такої стрічки напевно було "завались". І теж на щастя, у місцевому магазинчику така знайшлася. Намотав з невеликим натягом у три шари, прорізав отвір під штуцер камери, і все вийшло як найкраще! Вже на передньому колесі зробив світлину:
ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Висновок-порада: не застосовуйте монтажну стрічку з великих пакунків для виготовлення саморобного "фліпера" на "дорожник"! Купить або фабричний, або матер’яну ізоляційну стрічку.

Далі буде (див. #130).

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

1

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

img/ag Тот флиппер рекомендовали ИСКЛЮЧИТЕЛЬНО для шоссейных колёс. Для двойного обода. Где он не даёт проваливаться в дырки над ниппелями спиц камере с давлением 7+, а то и 10 атм.
https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?pid=3441#p3441
https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?pid=772#p772
Однако, в наше время лучше использовать для этого швальбовский флиппер и не париться. Не так он и дорог или тяжело достуен.

На дорожнике же, на одинарных ободах, флиппер обязан быть намного мягче!  Вполне справляется изолента в три оборота. Лучше тканевая. А во времена Вашего Прогресса другой и не было.  img/bs И хозяева так и делали при утрате родного флиппера.

На каких-то ошмётках очень старинных колёс мне также попадался флиппер из киперной ленты. Откуда он — заводской или самопальный, я не в курсе, и не помню, каким образом он был закольцован. Также считаю, что с завода вполне мог стоять резиновый флиппер, который вполне можно изготовить самому из старой камеры. Неплохо бы — типа мопедной или мотоциклетной, имеющей большую толщину. А что до несколько меньшего диаметра — растянется.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

img/ag Ну и опять таки — где логика была, когда Вы не хотели ставить современный флиппер, но попытались применить синтетическую фиговину всё равно конца XX — начала XXI века?  img/ag

Так что в итоге всё правильно получилось img/ay

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

(24-12-2022 23:11:46 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

kisa, дякую за схвальну відповідь! Якраз друге посилання мені допомогло зорієнтуватися у моєму випадку.

Добавлено: 26-06-2022 11:41:02

kisa, хотілося скоріше зібрати вело, щоб покататися, ось біс і попутав! До остаточного варіанту все ще далеко!

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

1

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

img/ag

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

(15-09-2023 12:56:05 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Опис велосипеду ХВЗ В-110 "Прогресс" 1950 року народження (продовження з #125).

Вилка, кермо, грипси. Є світлини #7, #57, #115 та #124. Зібрав. Мастило: Літол-24 Екстра.

Колеса. Передній обід (див. #35) прийшлося дещо рихтувати (була очевидна вм’ятина, про це йшлося у #81): дерево, гумовий молоток, навить газовий ключ з прокладкою із куска шкіри. Приблизно години три-чотири було це шаманство.
Застосував рідні шпиці, які при розбиранні були згруповані відповідно колесу (декілька  перекушених при розбиранні шпиць прийшлося замінити на аналогічні з іншого б/у набору).
Про задню та передню втулки див. #83 та #112. Скоріше не рідний гальмовий важіль з "вусами" (про нього – у #95) замінив на надійніший кривий важіль б/у. Мастило: Літол-24 Екстра.
Зібрав обидва колеса з трьома хрестами (так і було) відповідно заповіту від Шелдона Брауна. Застосував нові гнуті (див. #116) шайби на ф5 мм (див. #125), оскільки рідні проіржавили повністю.
Вивів "овал" та "вісімку" приблизно до 1 мм на ободі, краще навряд чи би вдалося. Зробив натяг шпиць приблизно на 70 кг.
Кожен "фліпер" (не було) зробив з трьох витків чорної матер’яної ізоляційної стрічки, змонтував рідні покришки (див. #18) з нерідними, але б/у камерами, накачав (про набутий досвід див. #125).

Каретка з педалями описана в #97 та #103. Зібрав. Мастило: Літол-24 Екстра.

Ланцюг. Кожна ланка ланцюга, що була на вело, має клеймо ХВЗ з той або іншої сторони:
ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Ланцюг виявився придатним не тільки для музею, але й для подальшої експлуатації, оскільки запас (для натягу) на задніх дропах склав не менш 1 см. Мастило – парафін. Змонтував.
Заднє крило (див. #18 та #24) та багажник (див. #7) змонтував із застосуванням рідного кріплення.

Поїхало!
Сьогодні, 26.06.2022, поставив тимчасово сідло від  іншого вело та зробив перше "поїхало". Проїхав біля 3 км доволі рівним асфальтом, потім підстукав та підтягнув клиння.
Порівняно з "Україна" В-111-411 рама В-110 виявилася на 2 см нижче до землі, при чому вона і коротше теж на 2 см. Таке незначне зменшення розмірів добре відчувалося при поїздці (вже дещо звик до роз’їзного "Україна" В-111-411, див. https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … &p=108 , #1613).
Хід – легкий, накат гарний, хоча в шинах усього по 2 атм.

Назва. Попередньо дав таку назву вело: "Сірий ворон". Тому що основний окрас (чорний) розбавлений блякло-голубими написами та закраїнами (див. #1 та #2), залишив без змін.  Виглядає доволі невиразно.

Світлини будуть пізніше, оскільки ще немає остаточної комплектації (переднє крило, фара, динамо, дзвоник, рахівник (#83), рідне сідло (#58 та #67)).
Далі буде …

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

5

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

img/kefir С Поехалом!  img/bo
Классный проект складывается. Цепь порадовала — я таких древних и не видал, а она ещё и с некоторым запасом ресурса.

Sedoy-K пишет:

. Скоріше не рідний гальмовий важіль з "вусами" (про нього – у #95) замінив

Не знаю, не знаю... Если бы речь шла о велосипеде лет на 10-12 моложе — то да, однозначно.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

kisa, на #95 є схема з Інструкції від 1951 року. Там важіль з приклепаними вусами. Я поки ще такий не знайшов, навіть не бачив. Тому постоїть той, що поставив. А що, з загнутими вусами важіль древніше за кривий?

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

kisa, я вже писав, що в дитинстві у мене був ЗІФ, скоріше за все 1955 року. Так на ньому був кривий гальмовий важіль.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

Sedoy-K пишет:

важіль з приклепаними вусами.

Ага, такие знаю.
Ну, ЗиФ — другой завод, туд в данном случае смотреть нечего img/ag Кстати, я считал приклёпанные усы ЗиФовской примочкой img/ag

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ МАТП "Прогресс" В-110 1950-го року выпуску

kisa:
1. Переглянув відео під назвою "КОЛЛЕКЦИЯ_ ВСЕ дорожные велосипеды ХВЗ за 100 ЛЕТ" від OLEG AC.
Так ось, криві гальмові важелі сучасного вигляду побачив на вело "Україна" від 1927 р. (час на відео 00:17, 01:22, 01:44, 01:58) та від 1935 р. (02:43). На В-14 від 1945 р. (05:20, 05:54) та на В-17 (06:22) — криві, але з приклепаними "вусами". На В-22 (07:28, 07:53), В-110 (08:33), В-110 мото (09:47) та на В-120 (13:06) — прямі суцільні з гнутими "вусами", потім на наступних моделях "Україна" — криві. Отже, ані один з вело "Колекції ..." не мав важіль прямий з приклепаними "вусами", який зображено на сторінці Інструкції ... від 1951 р. (див. #95).

2. Той гальмовий важіль, що дійшов до мене на В-110, був прямий суцільний з гнутими "вусами", але додатково він був зігнутим в площині так, що майже не діставав своїми "вусами" до заднього пера рами. Якщо б такий вигін він отримав внаслідок гальмування, то на пері, напевно, був би слід. А його немає. Пояснити появу такого важеля на цьому вело я не можу.

3. Отже, якої конструкції гальмовий важіль був рідним на цьому екземплярі вело В-110 — не відомо  img/bn . Нехай стоїть той, що вже поставив. Тим паче, що я його купив десь з півроку тому на OLX в загальній партії "деталей від ХВЗ часів СРСР" невідомого часу походження як "додаткове навантаження" (винахід того ж СРСР, щоб позбутися залежалого товару).

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

2