(14-08-2022 15:00:23 отредактировано Sedoy-K)

Re: Про металлы и сплавы

kisa, на #1 718.
Якщо бути точними, то на фото у #1 698 зверху-вниз бачимо три зони: світло-сіру, темно-сіру та майже білу:

Про металлы и сплавы

Перша — зона втоми, друга та третя — статичного доламування. Перша та друга відповідає основному матеріалу, а третя — загартованому внаслідок насичення вуглецем. Спитайте будь-якого дефектолога, він скаже теж саме.
А автор цього фото міг би вже надати більш якісне фото.

Добавлено: 14-08-2022 15:02:49

Євгеній76, "у конструкційних матеріалах досягає приблизно 30% від швидкості звуку в них", тобто у конструкційних матеріалах. А це набагато більше, ніж у повітрі.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

Re: Про металлы и сплавы

її поверхня повинна мати хромування

зовсім ні. Поцікавтесь у гальваніків про складність гальванічного покриття деталей складних форм ( і як тоді втулка не хромована з внутрішньої сторони  img/wd  ).

Spoiler

підказка : струм  img/bk

1

Re: Про металлы и сплавы

CustoмBicyclь, з внутрішньої сторони втулку закривають від хромування. А навіщо наявну  тріщину (явний брак!) закривати? Ну добре, щоб покласти хром, потрібно почати з меді. А де там видно мідь чи щось інше? Висновок: ця тріщина виникла вже за воротами заводу.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

Re: Про металлы и сплавы

І ще. При обробці тиском (і не тільки) застосовують таке поняття, як ресурс. Якщо технологічний процес невдалий чи порушений, то ресурс виробу може бути значно вичерпаним ще до експлуатації (тріщини вже є, але такі маленькі, що без мікроскопу їх не бачимо) або зовсім вичерпаним (виріб або розвалився, або має розриви, яки бачимо просто оком). Припустимо перший варіант. Виріб признаний годним, вийшов за ворота заводу. А далі, вже при експлуатації, і виявиться, що залишковий ресурс — незначний.
Цей варіант в масовому (вело) виробництві зазвичай реалізується, коли порушена технологія. Це ж не буває завжди? Ось і бачимо мільйоні втулок без тріщин. Брак теж може вийти за ворота, але тоді наявні тріщини у втулці повинні мати сліди покриттів, це ж фінішні операції.

Щодо алюмінієвих втулок. Шаріки ж катаються не по алюмінію, а по поверхні стальної чашки. Тобто інша конструкція втулки. Інший технологічний процес. Інші запаси міцності та ресурс. А далі — інші режими та тривалість експлуатації. Але алюміній теж утомлюється, оскільки утомлюються усі без виключення тверді матеріали!

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

Re: Про металлы и сплавы

Говорять, що гори (російською) виветриваються. Як це відбувається на Землі? Вода проникає у пори, при морозі замерзає та розширює ці пори. За рік — декілька таких циклів. Пройшли мільйоні, мільярди років, і де та гора? А там є ще й інші процеси. Ось вам і втома породи.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

Re: Про металлы и сплавы

img/ag Не, ну если Вы любые деструктивные процессы объясняете усталостью...  img/bk
img/ag

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Про металлы и сплавы

kisa, та Ви що! Бог не такий простий, як нам кажеться, він такого напридумував!

Я прихильник такого твердження:
Будь-яка теорія хибна, і з часом буде замінена на іншу.
Слідство 1: Будь-яка інша теж хибна.
Слідство 2. Будь-яке явище може бути пояснено просто, зрозуміло, але хибно.

І щодо наших втулок. Для прояснення ситуації потрібно замовити, наприклад, в Інституті проблем міцності НАН України, що навпроти Ботсаду НАН України у Києві, спеціальне дослідження. Ну так тис. за сто, якщо проявлять милосердя. Вони поглянуть у мікроскопи, зроблять шліфи та знов поглянуть у мікроскопи, і так далі. Щось напишуть. Як я вважаю, про багатоциклову втому.

Завіса!

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950);  В-22 (1954);  111-411 "Украина" (1977); 
                             В-541 "Спорт" (1970);
                     ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979);  ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))

1

Re: Про металлы и сплавы

наявні тріщини у втулці повинні мати сліди покриттів

img/as
Я ж Вам підказку дав — струм !

Spoiler

заряджені частки рухаються по прямій, так як і струм між електродами. Тому і закривати середину втулки нема сенсу — в ній нема різниці потенціалів. 

Spoiler

Бачу в д.т.н. так само як і у д.м.н. — звання "широке", а спеціалізація "вузька". Не для образи сказано.

1

Re: Про металлы и сплавы

CustoмBicyclь, я раньше читал книги о ковке и сам ковал немного примитивный инструмент (зубила, гвоздодеры).
Помню, автор-практикующий кузнец одной из книг говорил, что нож лучше делать слесарной обработкой из полосы, а не ковкой. Ковка нарушает кристаллическую решетку стали, а холодная ковка (нагартовка) особенно.

Может, в этих втулках сложились две вещи: штамповка, по сути ковка на прессе одним ударом, выполнена с нарушением, плюс резкий переход от чашки к телу втулки (эта тонкая "трубка" посередине).
Это может и дало усталостную трещину.

Ведь как раз это место подвергается циклическим силам "на разрыв". Плюс, резкий переход в этом месте. Здесь концентратор напряжений хороший.

Вообще, душевная дискуссия. Коллеги, главное не ссорьтесь, я вам лучше книгу одну интересную покажу, до сих пор читаю.
"ДЖЕЙМС ГОРДОН — КОНСТРУКЦИИ, ИЛИ ПОЧЕМУ НЕ ЛОМАЮТСЯ ВЕЩИ"
Там как раз про оси вагонов написано было тоже, что выше упоминал Sedoy-K.

Добавлено: 14-08-2022 22:13:04

CustoмBicyclь, если честно не понял это.

заряджені частки рухаються по прямій, так як і струм між електродами. Тому і закривати середину втулки нема сенсу — в ній нема різниці потенціалів. 

Пользователь находится в режиме "только для чтения".

Re: Про металлы и сплавы

FAM15 пишет:

не понял это

У меня одна контора не взяла корпус Торпедо на хром. Форма сложная (!), не покроет фланцы.

Ээээ.... вот хорошая модель. Фонариком светим на деталь. Если на месте фонарика будет электрод — то покроются только те части детали, которые фонарик освещает. Там, где тень — хром не ляжет.

Потому трещина не захромируется, и внутрь втулки хром тоже не попадёт.

Все эти ионы-катионы-анионы в электролитической ванне движутся так же, как свет — по прямой.

Добавлено: 14-08-2022 17:43:24

Да, чуть позже этот разговор переедет в металлы и сплавы.
Это не повод его прекращать  img/ag

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Про металлы и сплавы

Про металлы и сплавы Про металлы и сплавы Про металлы и сплавы

Сфотографировал вертикально.
Границу доламывания можно провести по углублению в "U" профиле трещины.

2

Re: Про металлы и сплавы

img/bw Может там трещина от брака была, а её усталостью добило? 
Внешняя часть трещины, которая там всегда была, могла дать свободу немного играть вот этому куску... Тут я усталости поверю img/ag
Про металлы и сплавы

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Про металлы и сплавы

А то, что не замазанная мной на картинке часть трещины расходится к периферии втулки, при нормальной общей форме изделия, как раз говорит о том, что она получена на горячую. В крайнем случае — при остывании.
Как раз, как я  показал растресканную землю.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Про металлы и сплавы

После таких обсуждений  img/bd у этих трещин больше нет шансов, они просто обязаны самозатягиваться  img/af

4

Re: Про металлы и сплавы

kisa,

Spoiler
kisa пишет:

дефекты в 54 мм друг от друга  . Как раз пришлись на четыре известных нам втулки на одни и те же места. На разных заводах.

Констатнтин , не к месту ..

  Вы просто не сталкивались и не знаете чем отличался прокат СССР от проката шведского ( на  подобном производстве   видимо не работали и не сталкивались , а мне пришлось ..
  нарубленные заготовки для ковки  ящиками  в каждую смену под 1000шт  в течении 7 лет ...   , ( что замечали , сами  отсеивали — особенно   кусочки с торцов   палок , а палочки   они стандартные 6 метров ..
и я вам могу сказать , что в шведской не зависимо от  того с какого места  отрезана/отрублена  заготовка материала  с шестиметровой палки , везде как состав так и структура одинаковые ,.  в советском  они  частенько отличались  даже по составу   в начале , конце  и середине (могли иметь вкрапления , иной % добавок ..  те что с  А   -получше , а те что с военной приёмки  уже близки с шведской... ) и у термистов реально возникали проблемы с термикой  с деталями из одной  партии   

п/с    не только у вас 4 такие втулки , у меня пятая где то на столе валялась( и не первая уже ) , если не выкинули в лом -завтра зафоткаю ..    а если поискать по сусекам  их  ( таких с трещинами)  очень много  на самом деле
к усталости они имеют наименьшее  приближение ,  скорее к точкам /полоскам концентраторов напряжений ,   ( в этих местах и лопается , и отрывает =есть лабараторные испытания  идеально  полированного прутка , и    прутка  с риской   .. )
хотя о чём это мы img/ab  тема   в форум металлообработки и термистов    img/ap

только освоение нового продлевает нам жизнь