...Носорев Тарас, дякую!
Розглянувши зовнішній вигляд вело 111-411, побачив, що у всіх трьох інструкціях воно має задній катафот округлої форми, саме такий, які показано на спицях коліс. Отже — уніфікація. Цікаво, а коли вона почалася?
Але моє вело 111-411 від 1977 р. має інший задній катафот: так званим "човником" (https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 71#p210171 . До речі, чомусь Torpedo нічого не написав про катафоти, що фігурують в Інструкціях).
Перший хазяїн вело каже, що так і покупав вело — з катафотом "човник", крім того, бічних катафотів на спицях не було зовсім.
Відомо, що на ХВЗ доволі часто випрацьовували наявні запаси старого дизайну. Тому рідний задній катафот типу "човник" міняти на катафот округлої форми не буду.
До речі, якщо почитати ПОСТАНОВУ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ "Про Правила дорожнього руху" у останньої редакції, то замість слова "катафот" використовується інше, а саме "світлоповертач", про його можливу форму немає нічого, але є про колір:
...
6. ВИМОГИ ДО ВЕЛОСИПЕДИСТІВ
...
6.2. Велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду — білого кольору, по боках — оранжевого, позаду — червоного. Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара).
...
6.6. Велосипедисту забороняється:
а) керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості — з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;
...
Цікаво, що рідні катафоти на рідних педалях — жовтого кольору, хоча назвати їх бічними ну ніяк не можна.
Додам, що десь на форумі хтось колись написав, що спочатку вони були червоними, а потім їх сонце випалило до жовтого кольору. Але там же це було заперечено.
Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 "Прогресс" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Украина" (1977);
В-541 "Спорт" (1970);
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 (?))