Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K пишет:

Тобто Riverdale вважає, що ці вм'ятини — дефект рами. А я вважаю, що їх робили на заводі.

Sedoy-K, колего, як фахівець поясніть будь ласка чи впливають подібні вм'ятини на рамі на її механічні властивості та чи не погіршують їх? Маю такі на своєму новому 155-411 під хомутами манеток та переднього перемикача. Так, звичайно що їх робили на заводі, але мені здається що то від надто сильного затягування і конструкції самих хомутів, а не так передбачено конструкторами.

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K, про успокоитель — фото рассмотрел, поэтому из своего сообщения убрал "претензию"

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

По валу — я визуально смотрю на линию цепи в среднем положении на задней втулке (примерно, поскольку там 4 звезды). И с валом 140мм сильно большой перекос между 2й и 3й звездой (как раз посредине), а особенно на первой от втулки звезде. Возможно для двух передних звезд более подходящий 135мм, но это не точно. У меня одна звезда, вал 130мм и в среднем положении перекоса нет.
Надо открыть толмут по велосипеду и почитать. Насколько я помню для двух звезд требовалась замена вала помимо всего прочего. И 2 звезды ставились, чтобы превратить его в подобие шоссейного, типа Чемпиона. Плюс ко всему там еще к этим манипуляциям добавлялась замена туристических колес на колеса под трубки

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Ах да, там был нюанс по ободам: обода были уже, чем стандартные туристовские и крылья были быстросъемные. Но опять же, это для первых моделей 58 года. Что там дальше ставили — посмотрите большое видео про модельный ряд 541х https://youtu.be/qzPGJMbzowU?feature=shared

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Зараз бачу (погляд ззаду), що напроти передньої зірки — друга задня зірка, доволі точно. Якщо доставити другу передню зірку, то напроти неї буде третя задня зірка. Можливо, так і проєктувалося.
Дочекаємося тепла.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Может для 70 года и 140мм заводской, поскольку там произошла унификация с туристами

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K, это вмятины от хомутов. Если Вы считаете по-другому, то на каком этапе сборки рамы они делались?

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K, коллега, не могу согласиться с Вашей гипотезой (если правильно Вас понял):
Вмятины под хомуты на трубах и под контактный болт динамо на вилке делались на заводе намеренно и, возможно, до покраски.
Во-первых, это ослабит трубы.
Во- вторых, подобные дальновидность и точность позиционирования деталей велосипеда при сборке изделиям ХВЗ не свойственны,  img/bk

Согласен: вмятины «от хомутов» и «для хомутов» — совсем разные вещи.  img/ay

Не стоит дружить с людьми, у которых нечему научиться. Вот поэтому у меня так мало друзей. Джеймс Уотсон

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K пишет:

на шатунах отвори під клини зроблені так, що вал каретки стирчить з шатунів приблизно на 2 мм з кожної сторони

То навряд чи в шатунах, скоріше проточки на валу так зроблені. Завдяки цьому шатун під час встановлення можливо зсунути на валу ±2 мм. І абсолютна більшість валів ХВЗ, що мені зустрічалися і є в наявності, мали і мають довжину 139 мм.

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Odyssey, щодо Вашого питання "... чи впливають подібні вм'ятини на рамі на її механічні властивості та чи не погіршують їх?" можу відразу сказати, що впливають, але не на механічні властивості (тут Ви просто невдало написали), а на міцність та несучу здатність конструкції.

Так, впливають, але наскільки? Мій досвід каже, що зовсім незначно, і цим можна знехтувати. Але досвід це не доказ. Щодо доказів, потрібно розраховувати. Я це можу зробити, за допомогою сучасних програмних комплексів. Наприклад, Nastran, який створений за замовленням NASA і дуже широко використовується у світі. Для цього мені потрібні вихідні дані: геометрія, матеріал, умови навантаження.

Зараз я зроблю один такий проект на базі рами, яка була в моєму розпорядженні: хтось просвердлив отвори у похилій трубі, мабуть для кріплення додаткового дитячого сідла. Як зроблю, покажу результат.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Veksha,

по-перше, вм'ятини якщо і ослабляють труби, то зовсім-зовсім незначно. Напевно на ХВЗ це питання розглядали, вирішили робити саме вм'ятини. Для чого? Для надійної фіксації хомута не тільки від опускання, а і від прокручування. А це вже не проста бонка, як під манетку.

По-друге, для позиціювання заспокоювача ланцюга зовсім не потрібна велика точність. Плюс-мінус  міліметр цілком достатньо. Не вірю, що  для ХВЗ це робило якусь проблему.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

(13-01-2024 12:09:21 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Odyssey,
по-перше: ні, пази в шатунах зроблені як завжди. Коли я побачив це "стирчання", то примірив шатуни від ЗІФ та ХВЗ, що є в моїх засіках. Ніякого "стирчання" не було.

Додаю нові фото:
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.
Перше фото — старий шатун від ХВЗ, друге — шатун теж від ХВЗ, але з цього вело. На валу цього вело.

По-друге, 139 чи 140 у мене, я зараз заміряти не можу, оскільки знімати зараз вал не хочу та не буду. Та і що вирішує цей розмір в питанні "стирчання"? Нічого.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Odyssey, Замерил вал на своём Блю Птахе:

Spoiler

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Со стороны звёзды шатун сидит строго заполицо с валом.

Здесь, наверное, должно быть написано что -то умное....

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Odyssey, згадав, що сусід мені повернув мій штангенциркуль з достатньою довжиною шкали. Знайшов його. Наміряв довжину валу у 138.6 мм.

Grem Grin, на правому шатуні наміряв відстань від торцю до "трилапки" у 16 мм. А від торцю до клина — 2.5 мм. А як у Вас?

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K, аби такі вмятини робилися заводом навмисно, то цей момент був би відображений як у інструкціях, так і у відповідній профільній літературі. Натомість маємо керівництво з правильного регулювання положення хомута, що не корелюється з Вашою версією про його стабільне положення згідно із "заводською позицією".

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в. ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©