Re: PUB

Можно посадить на шпильку пару велосипедных колёс и покрутить.

3

Re: PUB

waterlaz, з вас відео.

Я рухаюсь, значить я існую!

3

Re: PUB

img/ar Плюсанул трём предыдущим ораторам img/hitry

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: PUB

Я зовсім не хотів нікого налякати. Для того, щоб були серйозні наслідки, потрібні дуже високі оберти гіроскопа, або великі його маси.

Приклад, всім відомий. Літак-винищувач робить фігуру вищого пілотажу, буквально перекидається у небі декілька разів. При цьому його двигуни працюють,. Кількість обертів турбіни та маса ротора ГТД — недосяжні для велосипедного рекуператора, а літаку це як лускати насіннячок.

Якщо так легко можна змінити напрямок осі обертання ротора ГТД, то як же можна використати гіроскопний ефект для підтримування напрямку переміщення, скажімо, танка? А для цього відносно невеличку масу, що швидко обертається, ставлять на платформу, яка закріплена у корпусі приладу через декілька карданних підвісок з дуже якісними підшипниками.

Приклад, маловідомий.
1978-й рік, завод, цех, де роблять валки для листових прокатних станів. Це така суцільна бочка діаметром з півметра та довжиною 2-3 метра. З торців продовжується в обидві сторони ще на метр (все приблизно) для встановлення в підшипниках ковзання. Привозять поковки, і перша операція — обдирна. Стружка в перерізі — як мізинець у профіль. Нещодавно в цеху встановили нові потужні токарні станки само для цієї операції. В них задня бабка — на гідравліці. І ось щось трапилося з гідравлікою, і з такого станка зривається на добрячих обертах валок, і давай "гуляти" по цеху з торця на торець, хвилин так 2-3. Потрощив багато чого.  І я там був (на практиці), мед-пиво не пив (не наливали), тільки нажахався.

PS. Зараз замість маси використовують котушки отптоволокна, в яки запускають імпульси світла. Що там з фізикою — не вникав.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: PUB

img/ag Та работу гироскопа, гиростабилизации, платформ и этого всего понимают все, кто интересовался.

Тут вопрос возник, уничтожается ли гироскопический эффект в системе из двух одинаковых встречных маховиков, при помощи их взаимного влияния.
Интуитивно мне сейчас, с подачи Евгения ака waterlaz, кажется, что да. С Вашей подачи понимаю (вроде img/ap ) что ось должна быть крепкой, именно на ней силы сходятся.

Турбина, видимо, имеет слишком малый диаметр, да и массу периферии, чтобы всерьёз рассматривать её, как гироскоп.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: PUB

kisa, якщо розібрати векторні діаграми, то компенсуються. Спеціально поцікавився. Але це теорія, а от як це буде себе вести на практиці, велике питання.
Як на мене, найпростіший стенд — дві однакові болгарки з зачиснини кругами (вони важчі)

Я рухаюсь, значить я існую!

2

Re: PUB

Если так легко можно изменить направление оси вращения ротора ГТД

так на сколько мне известно направление вращения не меняется, меняется направление потока на Лопатках турбины! Путём изменения угла расположения лопаток.

1

Re: PUB

Paul пишет:

Можно посадить на шпильку пару велосипедных колёс и покрутить.

Колёса -- не интересно. Интересно что-то в духе пары 25кг блинов для штанги,  раскрученных до 10000 об/мин  img/ag

1

Re: PUB

img/ag И этот человек боится опасается стандартных сертифицированных баллонов с кислородом img/bm  img/bj

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: PUB

waterlaz, наш преподаватель НВП в школе, товарищ подоконник, однажды попросил меня проверить формулу расчёта угла на компасе при повороте на 180 градусов. Мы нашли ошибку в учебнике, не помню что уж там напутали, но засекаем азимут на фонарный столб, потом я поворачиваюсь спиной к столбу и смотрим, на результат. Ошибка подтверждается. Тов подоконник чешет репу и говорит, а теперь пойди к столбу (через болотистое поле) и встань рядом с ним, померяем оттуда. Я посмотрел на него десяток секунд, не шутит, ну почапал по грязи. Метров через пять до него дошло, что можно дальше не ходить ).

Это я к чему вспомнил, теория она и в Африке теория, может лучше на велосипедных колёсиках проверить? ))

2

Re: PUB

tork, я ж про напрямок осі обертання, а не про напрямок обертання чи напрямок тяги! При всіляких віражах літака напрямок осі обертання змінюється, прі різких — тим паче, але при цьому підшипники ротора ГТД не виходять з ладу. Не тому, що дуже міцні, а тому, що сили, що виникають, не такі ж і значні.
Щодо маси та величин обертів ротору ГТД літака, то вони для велосипедного пристрою просто недосяжні: десятки кіло та десятки тисяч обертів.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: PUB

kisa, я так зрозумів, що дитячу дзиґу Ви як гіроскоп не розглядаєте. Мабуть не було у вашому дитинстві такої іграшки, співчуваю.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: PUB

img/ag Тронут сочувствием, но была, алюминиевая, с шнековым приводом. Подвывала ещё  img/ag
Я, извините, не юлу, а газовую турбину, как гироскоп, не рассматриваю — о чём прямо и написал. Точнее, считаю что ощутимого для её применения гироскопического момента там нет, и написал — почему я так считаю.
Посмотрите на ротор турбины, его массу, и набор пустотелых лопаток. И на радиусы этого всего.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: PUB

А ведь жизненно

https://youtu.be/zTaEqCF5PTw

Делай правильно и не делай неправильно © Лао-цзы

3

Re: PUB

А что, коллеги, Тур де Франс кто-то смотрит? Вчера на наших глазах была написана Страница истории
PUB