(06-11-2025 10:15:08 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Тема: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Мене вперше настиг найхудіший варіант вибору: вибір без варіантів. А саме: тільки рама.
   Від Євгеній76 маємо такий принцип:

Рама без вилки – гроші на вітер!


   Але продавець, значно старіший за мене, не залишив мені іншого вибору: хворію, вже не маю сил, передати нема кому.
   Тобто раритетна рама скоріше за все була би втрачена.

   Спокусливі фото, яке попередньо надіслав продавець (із Запоріжжя):

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400    Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Саме таке фарбування можна побачити на відео тут: https://www.youtube.com/watch?v=h0e1zy2 … ;list=PPSV .
Це самий ранішній варіант вело цієї моделі. Дизайн (окрім грипсів) майже такий як на фото (з просторів Інтернету) нижче, відрізняється тільки кольором на рамі й вилці:

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Про подібний екземпляр є на цьому форумі: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 41#p254241 від taras.sharan, але все зупинилося на початковому етапі й про проведені роботи/завершення досі немає відомостей.

   Рама має очевидний дефект: зігнути труби біля керма (лобовий удар?). Це виправляється. Рік та номер не відомий.
   Хазяїн просив приблизно еквівалент 10 Євро ("жах", які кошти в наш час!). Вирішив викупити. Сторгувалися приблизно на 17, з пересилкою вийшло 20. Три доби чекав, "рискав" по своїх засіках та по просторах Інтернету.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

5

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Мне кажется, что к такой рамке вилка сама прибежит со временем).

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Y_Mashuk, Богу в уші!

У своїх засіках виявив:
1.    обод передній 28" під 32 спиці, "чайка", фарбований з біло-червоними ліновками;
2.    обод задній 28" під 36 спиць, "чайка", колись кимось перефарбований "пензлем" у зелений колір;
3.    частину системи: вал ХВЗ довжиною 140 мм + чашки + підшипники + клинці;
4.    шатун правий із зіркою, але не тих часів;
5.    шатун лівий від ХВЗ;
6.    педалі тих часів;
7.    сідло з чепраком на двох пружинах стискання + замок + штир діаметром 24.8 мм довжиною 180 мм;
8.    передню втулку комплектну з клеймом ХВЗ, але не тих часів;
9.    задню втулку "Торпедо";
10.    спиці тих часів, довжиною біля 300 мм, ніпелі – латунні, кількістю на обидва колеса;
11.    кермо від ???, винос керма зі стрижнем та кріпленням;
12.    ланцюги старі та новий КМС;
13.    крила, колись кимось перефарбовані "пензлем" у червоний колір;
14.    камери 28" із заплатами, сучасні;
15.    наклейка на заднє крило: ХВЗ, МАТП.

   Якщо додати вилку, то можна вже зробити збірну "солянку" для "поїхало", і поступово знаходити аналоги.
   Кінцева концепція: дорожник на базі рами дорожник, комплектація "не ріже око", на "музей" не розраховую.

Почав шукати деталі тих часів, від ХВЗ:
1.    вилку;
2.    втулку передню;
3.    гайки М8х1 та М10х1 зі зубчастими шайбами;
4.    кермо, грипси;
5.    шатун правий із зіркою;
6.    багажник;
7.    катафот на заднє крило;
8.    бардачок.

Справа знайома. Попереду зима, часу вдосталь.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4

(03-11-2025 18:15:54 отредактировано Sedoy-K)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Початок великої комплектації

Педалі, лівий шатун
Із засіків.

   На відео тут: https://www.youtube.com/watch?v=h0e1zy2 … ;list=PPSV  (з моменту 7.00) побачив, що гума педалі повинна мати косу насічку. На педалях із засіків на одній була з косою насічкою (як і потрібно), на іншій – з прямою. Колись один з місцевих знайомих заніс педаль з косою насічкою, з тріщиною в корпусі. Педаль для мене дивна (перше фото): корпус повністю відлитий з якогось алюмінієвого сплаву. Пішла у засіки. Зараз згадав, знайшов.
   Щоб зняти гуму, потрібно повністю вийняти стрижні. Але іржа добре поїла стрижні, вибити їх не вдалося. Оскільки корпус мав застарілу тріщину, він був остаточно скалічений: узяв болгарку та відкраяв "вуха" зі стрижнями, при цьому частина корпусу відпала (друге фото, позначив кольоровою лінією поверхні старої частини тріщини). За допомогою WD-40 вдалося зняти гуму зі стрижнів. Її очистив та поставив на другу педаль, яку зібрав на справній осі, що намертво поєдналася з лівим шатуном.
   Цей лівий шатун — з віссю педалі та має клеймо ХВЗ. Хром не в дуже доброму стані, колись обробив у лимонному розчині та вкрив тонким шаром мастила. Оскільки і зараз вісь педалі не зміг викрутити, пополірував доріжку на місці. Наприкінці на різьбленні вісь має дві лиски, в засіках знайшов відповідну шайбу.
   Результат — на третьому фото.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Початок почався вдало!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Закрома у вас зачётные  img/ay
Вилку, конечно есть смысл поискать, а втулка передняя от старинной сильно не отличается. Может и фиг с ней?

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

SD, сильно, сильно відрізняється! Ось така повинна бути: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 55#p221355

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

(07-11-2025 22:20:59 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Шильдик, ліновки, написи, лого: порівняльний аналіз

Уважно переглянув відео https://www.youtube.com/watch?v=h0e1zy2 … ;list=PPSV .
Однозначно (є і інші моменти):
   — момент 6.25. Модель (на трубі, що під сідлом). В-110, напис нанесена з нахилом;
   — момент 6.33. Шильдик. ХВЗ МАТП, так званий "щит з крильцями", приклепаний;
   — момент 9.36. Рама. Біла лінія – зовнішня, червона – внутрішня;
   — момент 9.47. Обод. Біла лінія – внутрішня, червона – зовнішня;
   — момент 9.53. Крило. Біла лінія – зовнішня, червона – внутрішня;
  — момент 10.06. Лого на задньому крилі. Як і тут  https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 48#p221348  на другому фото, ХВЗ МАТП.

Так звані стріли і на відео, і на третьому фото з #1 є біло-червоні.

Переглянув свій В-110 ХВЗ 1950 року ( https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 92#p221292 ). Тонкі лінії (білі та голубі) на рамі, крилах та ободах розташовані також саме. Стріли є біло-голубими, як і на останньому фото з  #1.

Різниці оформлення цих трьох/чотирьох екземплярів є такі:
—    в кольорах (палітра біло-червона або біло-голуба);
—    у шильдику (на моєму В-110 ХВЗ 1950 року – наступний (другій) варіант);
—    у відсутності напису В-110 (на трубі, що під сідлом) на рамі, що нещодавно проявилася: див. перше фото з  #1.

Моя нова рама вже приїхала, прийшов час її принести в студію!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Рама

Не сьогодні, а 01.11.2025 отримав посилання з рамою. Схоже, що в дорозі її не пошкодили. Виглядає ну зовсім як на фото з #1.

На рамі є чашки керма,  чашки системи з контргайкою, а також болт + шайба + гайка для затягування сідла. Помив, зачистив номер та рік випуску (перше фото). Схоже, що дропи були фарбовані білою фарбою ще на заводі! Прийдеться відновлювати …

Тріщин не виявив. Чашки системи викрутив: різьблення ОК. Чашки керма начорно прочистив, дефектів не виявив, мабуть ще попрацюють. Але ще не вибивав, оскільки спочатку потрібно виправити раму.

Щодо напису В-110 на трубі, що під сідлом. Схоже, що її й не було! Зовсім! Дуже схоже, що там було зображення шильдика "з крильцями"  (друге фото) !!!

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Це що: жарт виконавця, його помилка, чи зроблено для окремої партії? Я навіть В-110 не став писати в назву теми. Це ж може рама з моделі, скажемо, В-110-И ?! Загадка.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Дійсно, на підсідельній, схоже на залишки деколі

Я рухаюсь, значить я існую!

2

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Взагалі то відсутність на рамі та вело в цілому номера моделі — не новина. Наприклад, уся серія "Україна" 111-4хх: на трубі під сідлом бачимо спочатку зображення слобідського франта, а потім — якогось квитка.

Тут ми бачимо номер моделі В-110, або ... деколь. Виникає гіпотеза, що спочатку була деколь.
І є тому деяке підтвердження: роки випуску і номера рами! На форумі знайшов тільки три номера: 31400 (ця рама), 89460 (taras.sharan), 177405 (мій перший В-110), причому всі ХВЗ 1950 року випуску. Ці дані конкретизують, що від деколі відмовилися десь на початку 1950 року! Мабуть, що характерно для радянських вело, для спрощення.

Хтось щось може додати, щоб від дуже обмежених даних перейти до статистики?

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Ну, известны чуть более поздние велосипеды ХВЗ разных моделей (Туристы В32-33), на которых уже эмблема высокая (типа МАТП). Но схема двух эмблем та же — на морде латунный шильд, на подседельной трубе деколь (иногда — трафарет) с тем же рисунком.
https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 89#p254189
https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?id=715
А здесь, так вообще смешно — схема та же, а эмблемы разные https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 23#p103123  img/ag Но это не серийный велосипед. Кстати,номера модели тоже нет, как и на других рамах ХВЗ из 50-х годов (всех ли? img/bk ).

Sedoy-K пишет:

відсутність на рамі та вело в цілому номера моделі — не новина. Наприклад, уся серія "Україна" 111-4хх

Ну на шестизнаках ешё этих телефонных номеров на раме не хватало img/ag Хотя на ПВЗ одно время писали 112-512 img/whipped  прямо на раме img/ag  Но это исключение.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Sedoy-K пишет:

Хтось щось може додати, щоб від дуже обмежених даних перейти до статистики?

ХВЗ В-110 1950 года, №81056
Зелено-белые стрелы, надписи Прогресс не нашлось

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400 Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400
Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400 Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400
Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

4

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

ТГ @Mopedizm, мабуть довгі стріли завадили! Експериментатори!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Торпедо
   З засіків.

   Такого як на моєму В-110 ХВЗ від 1950 року "Торпедо" в мене немає, але є дещо доволі наближене.
   
   Корпусів 1950-х знайшов три (фото):
   — з клеймом ПВЗ, від Пермського велозаводу, який міг бути зроблений не раніше 1955-го року. Викладав тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 78#p262678 ;
   — з клеймом ММВЗ, рік випуску не раніше 1951-го року;
   — з клеймом FuS Torpedo  Reichenbach, рік випуску 1953 (є клеймо).
   Усі мають маслянки старовинної конструкції.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400
   

   Приблизно пару років тому мені було подаровано майже комплектне Торпедо (не було гайок). Вже після незначного поверхневого очищення виявився супер жахливий стан корпусу. Тоді цей корпус мною був безжально викинутий, а нутрощі після незначного очищення були завернути у папір та пішли у засіки. Тепер прийшла їхня черга.
   Кріплення зірки – на різьбленні. Зірка 18 зубців, а бажано 19.
   Розібрав. Все очистив, помив.
   Виявилося, що доріжки під підшипники – у задовільному стані, як і усі три підшипника. Тільки правий (малий) конус був з щербинками, знайшов заміну, і заодно малому підшипнику. Ще виявив, що вісь ледь-ледь крива, а цей конус не був затягнутий до упору і під'їв різьблення. Знайшов у засіках рівну вісь, навіть з клеймом ХВЗ. На жаль, більше клейм в комплекті не побачив.
   Розкрутив контргайку (ліве різьблення), відкрутив і зірку (знов зібрав "хлист": https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 77#p237877 ). На диво швидко знайшов і викупив (приблизно за 2.5 Євро з пересилкою) п’ятерик із зіркою на 19 зубів, теж розкрутив. Дещо підправив алмазним надфілем її зубці. Зібрав п’ятерики, кращий – для цього вело.
   Барабан "Торпедо" – латунний! На перший погляд – зношений, але, як потім виявилося, "чіпляє" як новий. Ну майже. Ролики справні, ніде сколів немає.
   Усі доріжки привів до ладу. Знайшов гайки М10х1, але поки ще прості. Додав гальмівний важіль.
   Спробував вставити у корпус FuS. Все зібралося та й добре працює в обидві сторони (в руках)! Буду ставити на колесо, спробую цю комбінацію, чому би і ні: менший розмір кульок допускається!
   
Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Хороша рама,сподіваюсь лишиться в рідній фарбі img/bs

Куплю вилку на "рекорд"