(Вчера 17:07:21 отредактировано Sedoy-K)

Тема: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Мене вперше настиг найхудіший варіант вибору: вибір без варіантів. А саме: тільки рама.
   Від Євгеній76 маємо такий принцип:

Рама без вилки – кошти на вітер!


   Але продавець, значно старіший за мене, не залишив мені іншого вибору: хворію, вже не маю сил, передати нема кому.
   Тобто раритетна рама скоріше за все була би втрачена.

   Спокусливі фото, яке попередньо надіслав продавець (із Запоріжжя):

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400    Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Саме таке фарбування можна побачити на відео тут: https://www.youtube.com/watch?v=h0e1zy2 … ;list=PPSV .
Це самий ранішній варіант вело цієї моделі. Дизайн (окрім грипсів) майже такий як на фото (з просторів Інтернету) нижче, відрізняється тільки кольором на рамі й вилці:

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Про подібний екземпляр є на цьому форумі: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 41#p254241 від taras.sharan, але все зупинилося на початковому етапі й про проведені роботи/завершення досі немає відомостей.

   Рама має очевидний дефект: зігнути труби біля керма (лобовий удар?). Це виправляється. Рік та номер не відомий.
   Хазяїн просив приблизно еквівалент 10 Євро ("жах", які кошти в наш час!). Вирішив викупити. Сторгувалися приблизно на 17, з пересилкою вийшло 20. Три доби чекав, "рискав" по своїх засіках та по просторах Інтернету.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Мне кажется, что к такой рамке вилка сама прибежит со временем).

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Y_Mashuk, Богу в уші!

У своїх засіках виявив:
1.    обод передній 28" під 32 спиці, "чайка", фарбований з біло-червоними ліновками;
2.    обод задній 28" під 36 спиць, "чайка", колись кимось перефарбований "пензлем" у зелений колір;
3.    частину системи: вал ХВЗ довжиною 140 мм + чашки + підшипники + клинці;
4.    шатун правий із зіркою, але не тих часів;
5.    шатун лівий від ХВЗ;
6.    педалі тих часів;
7.    сідло з чепраком на двох пружинах стискання + замок + штир діаметром 24.8 мм довжиною 180 мм;
8.    передню втулку комплектну з клеймом ХВЗ, але не тих часів;
9.    задню втулку "Торпедо";
10.    спиці тих часів, довжиною біля 300 мм, ніпелі – латунні, кількістю на обидва колеса;
11.    кермо від ???, винос керма зі стрижнем та кріпленням;
12.    ланцюги старі та новий КМС;
13.    крила, колись кимось перефарбовані "пензлем" у червоний колір;
14.    камери 28" із заплатами, сучасні;
15.    наклейка на заднє крило: ХВЗ, МАТП.

   Якщо додати вилку, то можна вже зробити збірну "солянку" для "поїхало", і поступово знаходити аналоги.
   Кінцева концепція: дорожник на базі рами дорожник, комплектація "не ріже око", на "музей" не розраховую.

Почав шукати деталі тих часів, від ХВЗ:
1.    вилку;
2.    втулку передню;
3.    гайки М8х1 та М10х1 зі зубчастими шайбами;
4.    кермо, грипси;
5.    шатун правий із зіркою;
6.    багажник;
7.    катафот на заднє крило;
8.    бардачок.

Справа знайома. Попереду зима, часу вдосталь.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

(Вчера 18:15:54 отредактировано Sedoy-K)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Початок великої комплектації

Педалі, лівий шатун
Із засіків.

   На відео тут: https://www.youtube.com/watch?v=h0e1zy2 … ;list=PPSV  (з моменту 7.00) побачив, що гума педалі повинна мати косу насічку. На педалях із засіків на одній була з косою насічкою (як і потрібно), на іншій – з прямою. Колись один з місцевих знайомих заніс педаль з косою насічкою, з тріщиною в корпусі. Педаль для мене дивна (перше фото): корпус повністю відлитий з якогось алюмінієвого сплаву. Пішла у засіки. Зараз згадав, знайшов.
   Щоб зняти гуму, потрібно повністю вийняти стрижні. Але іржа добре поїла стрижні, вибити їх не вдалося. Оскільки корпус мав застарілу тріщину, він був остаточно скалічений: узяв болгарку та відкраяв "вуха" зі стрижнями, при цьому частина корпусу відпала (друге фото, позначив кольоровою лінією поверхні старої частини тріщини). За допомогою WD-40 вдалося зняти гуму зі стрижнів. Її очистив та поставив на другу педаль, яку зібрав на справній осі, що намертво поєдналася з лівим шатуном.
   Цей лівий шатун — з віссю педалі та має клеймо ХВЗ. Хром не в дуже доброму стані, колись обробив у лимонному розчині та вкрив тонким шаром мастила. Оскільки і зараз вісь педалі не зміг викрутити, пополірував доріжку на місці. Наприкінці на різьбленні вісь має дві лиски, в засіках знайшов відповідну шайбу.
   Результат — на третьому фото.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Початок почався вдало!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Закрома у вас зачётные  img/ay
Вилку, конечно есть смысл поискать, а втулка передняя от старинной сильно не отличается. Может и фиг с ней?

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

SD, сильно, сильно відрізняється! Ось така повинна бути: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 55#p221355

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Шильдик, ліновки, написи, лого: порівняльний аналіз

Уважно переглянув відео https://www.youtube.com/watch?v=h0e1zy2 … ;list=PPSV .
Однозначно (є і інші моменти):
   — момент 6.25. Модель (на трубі, що під сідлом). В-110, напис нанесена з нахилом;
   — момент 6.33. Шильдик. ХВЗ МАТП, так званий "щит з крильцями", приклепаний;
   — момент 9.36. Рама. Біла лінія – зовнішня, червона – внутрішня;
   — момент 9.47. Обод. Біла лінія – внутрішня, червона – зовнішня;
   — момент 9.53. Крило. Біла лінія – зовнішня, червона – внутрішня;
  — момент 10.06. Лого на задньому крилі. Як і тут  https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 48#p221348  на другому фото, ХВЗ МАТП.

Так звані стріли і на відео, і на третьому фото з #1 є біло-червоні.

Переглянув свій В-110 ХВЗ 1950 року (https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?pid=221292#p221292 ). Тонкі лінії (білі та голубі) на рамі, крилах та ободах розташовані також саме. Стріли є біло-голубими, як і на останньому фото з  #1.

Різниці оформлення цих трьох/чотирьох екземплярів є такі:
—    в кольорах (палітра біло-червона або біло-голуба);
—    у шильдику (на моєму В-110 ХВЗ 1950 року – наступний варіант);
—    у відсутності напису В-110 (на трубі, що під сідлом) на рамі, що нещодавно проявилася: див. перше фото з  #1.

Нова рама вже приїхала, прийшов час її принести в студію!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Рама

Не сьогодні, а 01.11.2025 отримав посилання з рамою. Схоже, що в дорозі її не пошкодили. Виглядає ну зовсім як на фото з #1.

На рамі є чашки керма,  чашки системи з контргайкою, а також болт + шайба + гайка для затягування сідла. Помив, зачистив номер та рік випуску (перше фото). Схоже, що дропи були фарбовані білою фарбою ще на заводі! Прийдеться відновлювати …

Тріщин не виявив. Чашки системи викрутив: різьблення ОК. Чашки керма начорно прочистив, дефектів не виявив, мабуть ще попрацюють. Але ще не вибивав, оскільки спочатку потрібно виправити раму.

Щодо напису В-110 на трубі, що під сідлом. Схоже, що її й не було! Зовсім! Дуже схоже, що там було зображення шильдика "з крильцями"  (друге фото) !!!

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Це що: жарт виконавця, його помилка, чи зроблено для окремої партії? Я навіть В-110 не став писати в назву теми. Це ж може рама з моделі, скажемо, В-110-И ?! Загадка.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Дійсно, на підсідельній, схоже на залишки деколі

Я рухаюсь, значить я існую!