Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

kisa, дякую!

Ситуація для мене значно прояснилися.
Був період, коли до мене на ремонт тягли з округи велосипеди один за одним: 2022, 2023 роки. Зрозуміло чому: ціни на паливо злетіли "до небес" і народ пересаджувався з авто на вело з сараїв. Майже у всіх випадках були значні проблеми зі спицями. Оскільки тоді нові спиці купити стало не просто, я масово скупав на ОЛХ бувалі спиці за принципом довжини, діаметром не цікавився. Ось в засіках і зібралася суміш.

Добавлено: 16-11-2025 21:46:52

SD, накрутити то можна, протягнути не вдасться. Коли з таким зустрівся, бувалі спиці купляв тільки з рідними ніпелями.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Sedoy-K,

накрутить можно, протянуть не удасться

img/ay, да вы совершенно правы!

Добавлено: 16-11-2025 23:51:59

Удачи в новом проекте!

1

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

посмотрел колесо риги  1.8мм.
разбавлены  2.0
Неродные спицы очень заметны.
на диамант (не моëм) менял спицы на нерж.
старые тоже были 1.8мм. (когда то хром)

также пролистал инструкции.
длина спиц указана только :  хвз, зиф, рига.
причем две последние 294мм.
Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400 Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

более глубокие обода?

2

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

img/off

SD пишет:

покороче из за втулок с высоким фланцем.

img/ag Намного? Из-за фланца именно  img/ap
https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 663#p14663

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Магнитные бури, наверное  img/ag

Затупил, блин!!

Я когда СШ колеса пересобирал на другие обода, обода были выше и новые спицы были короче. Я это и запомнил.

А на старых я только диаметр померил, все были тонкие, родные. Я их с ниппелями собрал и убрал в пакет. Длину вообще не мерил.
img/bu

1

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Рама
Правлення. Частина друга

Цитата з #20:
.. невеличка кривина залишилася.

   Горизонтальна труба біля керма мала вигин вниз (наступні два  фото), причому на верхній її поверхні залишилися сліди невдалого правлення у вигляді невеличкої вм'ятини (на фото в районі чисел 14-16). Схоже, що давили чимось округлим жорстким.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Майже аналогічна ситуація на похилій трубі біля керма (наступні два  фото), тільки тут вм'ятина розташована на випуклій стороні труби (знизу).

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Щоб не нанести рамі додаткових травм, зробив три упорні пластини з твердого дерева (берези). За допомогою електричної міні пили (перше фото нижче) зробив начорно три ложа, розрізав пластину на три часті.
   Оскільки така технологія не дає ідеального профілю ложа, додаткова застосував так зване "холодне зварювання": двокомпонентну суміш, яка починає полімеризуватися після перемішування мокрими пальцями (така інструкція); заповняв нею ложе та через плівку притискав його до труби рами (друге фото). Час повної полімеризації – не менше доби (інструкція), реально пройшло не менше тижня.
   Після затвердіння ложе підчистив абразивною шкіркою та заліпив їхні поверхні скотчем. Дві пластини закрепів шурупами на міцному дерев’яному бруску (трете фото. Непаралельність лож потім виявив та підправив шурупами).

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400  Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Застосовував лещата. Раму допомагала притримувати дружина (моїх двох рук виявилося замало).
   Наступні фото: 1. схема навантаження – то є так званий "триточковий згин"; 2. затягнув лещата зо всіх сил, але "горбик" ще залишався, а ще буде пружна віддача. Тому узяв трубу і ще провернув гвинт лещат приблизно на 1/6 обороту. 3. Цього вистачило (посередині горизонтально – чорний край рами на білому фоні) – фото після майже повного зняття затягування лещатами.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Похилу трубу правити не став: там і так є вм’ятина на горбику, а в око нерівність цієї труби не кидається.
   Невеличкий "пропелер" (див. фото в пості #20) не правив.
   Довелося незначно поправити раму на наявність повздовжньої площини симетрії (задній правий трикутник відігнув назовні), відстань між дропами виставив у 108 мм (для "Торпедо" з останнього фото  #14).
   Технологію правлення описав докладно тут https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 37#p273437 . Одна відмінність: там чашки рами були відсутні, а тут – ні, тому вилка стояла на підшипниках. Вилка рівна, відстань між її дропами залишилася у 88 мм.
   Чашки керма не вибивав: їхні доріжки під товстим шаром загуслого мастила виявилися у дуже доброму стані, відполірував на місці.
   Різьблення в системі виявилися неушкодженими. Зачистив (WD-40, прогнав туди/сюди пару разів кожну чашку, протирав ганчіркою).
   Загальні фото будуть пізніше, оскільки зараз рама виглядає майже так, як і в пості #1.
   
   Отже, рама готова до наведення лоску, що і буде зроблено навесні. А поки що покрив її воском для авто. Вже скоро очікую перше "поїхало"!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

8

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Система, ланцюг
Із засіків.

   Писав у #3 та #23, що шукаю шатун правий із зіркою (систему), хоча в засіках нерідний для моделі є. Вирішив тимчасово поставити, бо дуже хочеться зробити перше "поїхало". І спочатку нічого тут не хотів писати про це, але …
   Виявилося/згадалося, що завалялася ця система тому, що не було її куди поставити: вело від ЙВЗ (перше фото) мені для ремонту не попадалося. Та й "фейс" цього шатуна якийсь "хазяїн" добряче спотворив (друге фото). Вочевидь, після падіння шатун почав чіпляти за перо рами. Примірив: так воно і є. Справа знайома, вже пару разів це робив місцевим невдахам.
   В книзі Є. Крадинова на стор. 131 пропонується для виправлення згину шатуна використати лещата з широкими губками (за схемою триточкового згину), або молоток: стукати їм через мідь чи дерево. Можу відразу поправити: потрібен не молоток, а кувалда. Та й небезпечний цей варіант: шатун при динамічному навантаженні може лопнути. 
   Лещата є, але невеличкі й поворотні. Застосовую схему згину консольної балки (на третьому фото): шатун через прокладки затиснутий тонкою частиною, в отвір для валу каретки вставлений вал каретки (який не шкода), на цей вал надіта довга міцна труба. Щоб від великого навантаження лещата не проверталися, додатково застосовую бруски дерева (понизу у правому куті), які замикаються на стійку. Стрілкою вказав напрямок прикладення сили, яка дійсно була потрібна великою!
   Все під контролем, ніяких невизначеностей, як при ударі. Нічого нового, окрім фото.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Зубці на зірці в доволі непоганому стані. Вал з клеймом ХВЗ, довжиною 140 мм. Про лівий шатун писав в пості #4. Підшипники сепараторні з кульками ф6.0. Чашки, контргайка, клинці з гайками М6 – стандартні. Всі доріжки довів до ладу. Для затягування правої чашки застосував, як завжди, болт з гайкою М16. Літол-24 Екстра.
   Є два ланцюга старі, які ще можна експлуатувати, і є новий КМС.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

8

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Чотири дні суцільні дощі.

Кермо, грипси
   Із засіків – винос та шток, з гайками та довгим гвинтом.
   Труба керма (відповідає моделі) з грипсами була швидко знайдена у продажу, викупив. Є відносно невелика іржа. Грипси "бочонки" коричневі, тих часів, у доброму стані.
   Дві відсутні пластини в стику керма з виносом вирізав з будівельної жесті, по два шари.

Крила, із засіків. Відповідний профіль. Буде перефарбування. Поки поставив як є.

Катафот. Відповідає приблизно середині 1950-х і далі. Стан добрий.

Багажник, із засіків. Типовий багажник від "Україна". Але це зовсім не те, що потрібно. Тому ставити не буду, поки ще.

Сідло позичив з В-22. Прочистив в рамі отвір під сідлом, змастив незначно, витер, штир став легко заходити.

Ланцюг із засіків. Поставив старий, але ще зі значним запасом ресурсу.

"Бардачок". Ручна робота, того же автора: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 11#p279611 .

Все перевірив. Чекаю нагоди проїхатися …

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4