Рама
Правлення. Частина друга
Цитата з #20:
.. невеличка кривина залишилася.
Горизонтальна труба біля керма мала вигин вниз (наступні два фото), причому на верхній її поверхні залишилися сліди невдалого правлення у вигляді невеличкої вм'ятини (на фото в районі чисел 14-16). Схоже, що давили чимось округлим жорстким.
Майже аналогічна ситуація на похилій трубі біля керма (наступні два фото), тільки тут вм'ятина розташована на випуклій стороні труби (знизу).
Щоб не нанести рамі додаткових травм, зробив три упорні пластини з твердого дерева (берези). За допомогою електричної міні пили (перше фото нижче) зробив начорно три ложа, розрізав пластину на три часті.
Оскільки така технологія не дає ідеального профілю ложа, додаткова застосував так зване "холодне зварювання": двокомпонентну суміш, яка починає полімеризуватися після перемішування мокрими пальцями (така інструкція); заповняв нею ложе та через плівку притискав його до труби рами (друге фото). Час повної полімеризації – не менше доби (інструкція), реально пройшло не менше тижня.
Після затвердіння ложе підчистив абразивною шкіркою та заліпив їхні поверхні скотчем. Дві пластини закрепів шурупами на міцному дерев’яному бруску (трете фото. Непаралельність лож потім виявив та підправив шурупами).
Застосовував лещата. Раму допомагала притримувати дружина (моїх двох рук виявилося замало).
Наступні фото: 1. схема навантаження – то є так званий "триточковий згин"; 2. затягнув лещата зо всіх сил, але "горбик" ще залишався, а ще буде пружна віддача. Тому узяв трубу і ще провернув гвинт лещат приблизно на 1/6 обороту. 3. Цього вистачило (посередині горизонтально – чорний край рами на білому фоні) – фото після майже повного зняття затягування лещатами.
Похилу трубу правити не став: там і так є вм’ятина на горбику, а в око нерівність цієї труби не кидається.
Невеличкий "пропелер" (див. фото в пості #20) не правив.
Довелося незначно поправити раму на наявність повздовжньої площини симетрії (задній правий трикутник відігнув назовні), відстань між дропами виставив у 108 мм (для "Торпедо" з останнього фото #14).
Технологію правлення описав докладно тут https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 37#p273437 . Одна відмінність: там чашки рами були відсутні, а тут – ні, тому вилка стояла на підшипниках. Вилка рівна, відстань між її дропами залишилася у 88 мм.
Чашки керма не вибивав: їхні доріжки під товстим шаром загуслого мастила виявилися у дуже доброму стані, відполірував на місці.
Різьблення в системі виявилися неушкодженими. Зачистив (WD-40, прогнав туди/сюди пару разів кожну чашку, протирав ганчіркою).
Загальні фото будуть пізніше, оскільки зараз рама виглядає майже так, як і в пості #1.
Отже, рама готова до наведення лоску, що і буде зроблено навесні. А поки що покрив її воском для авто. Вже скоро очікую перше "поїхало"!
Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)