Рама
Правлення. Частина перша
Перша операція з рамою: виправлення "горба".
Робив за відомою схемою (книга Е. Крадинова, стор.133, рис.60-в, є на форумі). Операція пройшла доволі вдало, хоча невеличка кривина залишилася (ще попрацюю пізніше).
Робив це вперше, тому були зайві дії. Деякі подробиці, може кому згодяться.
Замість своєї вилки (її ще немає зовсім) вставляв вилку з якогось малого вело, яка в мене вже декілька років терпляче чекала саме такої нагоди. Зазор між трубою вилки та чашками заповнив пластиковими пластинками (частинами старої банківської картки), оскільки різьблення на вилці практично відсутнє. На ділянці, де мій дім, сад та город, немає старих дерев та міцних дерев’яних стін, тому місцем дії обрав довгу колоду – частину електричного стовпа, яка на хазяйстві виконувала роль запасу дров на випадок нестачі. Вилку закріпив товстим дротом, під верхню чашку керма підклав шматок м’якого дерева – сосни (фото 1 та 2). Отримав таку конструкцію, як на фото 3 (бічні розтяжки не видно, але є, зі сучасного "шпагату").
Як приписано, приклався до заднього трикутника біля дропів, зліва направо. Спочатку несміло, потім скільки було сил. Виявилося, що "мало каші їв".
Поставив колоду у кут (четверте фото) – результат ніякий, а колода все намагається провернутися. Вийшов на вулицю, знайшов метрів за 150 стовп електричний дерев’яний (всі інші – бетонні). Переніс все хазяйство до нього, закріпив і … вийшла хазяйка дома навпроти (їй 93 роки), почала з цікавістю питати, що я буду робити з її стовпом. Я показав: повисів на рамі, подригався, лінійку прикладав. 84 кг ваги – а результату немає. Зовсім. І навколо немає нікого, окрім цієї бабусі, яка почала на мене хрести накладати. В серцях навіть забув сфотографувати, зняв, повернувся додому.
Посидів, подумав. Згадав про трос автомобільний, що всі ці роки вожу в авто. Сучасна лямка, м’яка, із замками, розрахована на 3000 кг! Знову повернувся до колоди, зробив схему, що на п’ятому фото. Самий верхній брусок – розпірка між дропамі, під ним – брусок, що забирає на себе зайву довжину троса. Поліно дубове – замість палички (Крадинов). Почав провертати і … ледь не пропустив момент, коли рама подалася! Поліно назад – лінійка, поліно вперед/назад – лінійка і стоп, достатньо!
Ще зробив фото шосте та сьоме. "Пропелер" є, але невеличкий, мабуть і правити не буду: ця рама все ж не для змагань і далеких подорожей.
На останок у цей день зважив раму. Кожна чашка керма має вагу 26 гр., гвинт + гайка під сідлом 23 гр. https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 99#p260899 , тому 2985-75=2910 грам. Плюс/мінус якась похибка ваг.
Виправляти на рамі ще є що, тому буде і частина друга.
Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)