Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

toni73, інший варіант не розглядаю. Це було би варварством.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Sedoy-K пишет:

Експериментатори!

img/ag Мне очень на Вашей раме надпись "Прогресс" нравится. Этот шрифт — буквально писк тогда. Ещё стиль арт-деко в мировом дизайне вполне себе был актуален, а тут — стримлайн img/rolleyes Ну и просто красиво. Да, на викторианской раме  с немецкими "стрелами" — эээ немного спорно, зато необычно img/ae

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

kisaimg/off

Spoiler

не знаю, насколько это именно стримлайн-модерн, но шрифт точно модернистский.
Стримлайн и ар-деко к концу второй мировой войны скорее вышли из моды.

Довольно тяжело такой классической вещи, как стальной велосипед, придавать модные дизайнерские черты каждое ~десятилетие. И п0uГpamь со ШрuФmАмu – самое первое, что приходит в голову.

Ну и советская графика, как и советские архитектурные стили, поддаются классификации ещё труднее, чем общемировые – в виду исключительной исторической самобытности и некоторого отставания от общемировой моды.
Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

ХВЗ 111-411 "Україна" (1977) [с козаком]
ХВЗ 111-431 "Україна" (1991) [короткая]
ХВЗ 153-421 "mypucm" (1984)
ХВЗ 153-424 (1986) В-542 "cnорm" (1972)

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

img/off

Spoiler

Ну для меня стримлайн в дезигне — это, примитивно говоря,  год 55-60, США. Причём лично меня, впечатляет всё, кроме легковых автомобилей img/ag
И шрифт этот прям оттуда  img/bk

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

(06-11-2025 21:15:10 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Рама
   Правлення. Частина перша
   Перша операція з рамою: виправлення "горба".
Робив за відомою схемою (книга Е. Крадинова, стор.133, рис.60-в, є на форумі). Операція пройшла доволі вдало, хоча невеличка кривина залишилася (ще попрацюю пізніше).
   Робив це вперше, тому були зайві дії. Деякі подробиці, може кому згодяться.

   Замість своєї вилки (її ще немає зовсім) вставляв вилку з якогось малого вело, яка в мене вже декілька років терпляче чекала саме такої нагоди. Зазор між трубою вилки та чашками заповнив пластиковими пластинками (частинами старої банківської картки), оскільки різьблення на вилці практично відсутнє. На ділянці, де мій дім, сад та город, немає старих дерев та міцних дерев’яних стін, тому місцем дії обрав довгу колоду – частину електричного стовпа, яка на хазяйстві виконувала роль запасу дров на випадок нестачі. Вилку закріпив товстим дротом, під верхню чашку керма підклав шматок м’якого дерева – сосни (фото 1 та 2). Отримав таку конструкцію, як на фото 3 (бічні розтяжки не видно, але є, зі сучасного "шпагату").

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Як приписано, приклався до заднього трикутника біля дропів, зліва направо. Спочатку несміло, потім скільки було сил. Виявилося, що "мало каші їв".
   Поставив колоду у кут (четверте фото) – результат ніякий, а колода все намагається провернутися. Вийшов на вулицю, знайшов метрів за 150 стовп електричний дерев’яний (всі інші – бетонні). Переніс все хазяйство до нього, закріпив і … вийшла хазяйка дома навпроти (їй 93 роки), почала з цікавістю питати, що я буду робити з її стовпом. Я показав: повисів на рамі, подригався, лінійку прикладав. 84 кг ваги – а результату немає. Зовсім. І навколо немає нікого, окрім цієї бабусі, яка почала на мене хрести накладати. В серцях навіть забув сфотографувати, зняв, повернувся додому.
   Посидів, подумав. Згадав про трос автомобільний, що всі ці роки вожу в авто. Сучасна лямка, м’яка, із замками, розрахована на 3000 кг! Знову повернувся до колоди, зробив схему, що на п’ятому фото. Самий верхній брусок – розпірка між дропамі, під ним – брусок, що забирає на себе зайву довжину троса. Поліно дубове – замість палички (Крадинов). Почав провертати і … ледь не пропустив момент, коли рама подалася! Поліно назад – лінійка, поліно вперед/назад – лінійка і стоп, достатньо!
   Ще зробив фото шосте та сьоме. "Пропелер" є, але невеличкий, мабуть і правити не буду: ця рама все ж не для змагань і далеких подорожей.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   На останок у цей день зважив раму. Кожна чашка керма має вагу 26 гр., гвинт + гайка під сідлом 23 гр.  https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 99#p260899 , тому 2985-75=2910 грам. Плюс/мінус якась похибка ваг.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Виправляти на рамі ще є що, тому буде і частина друга.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

8

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Хех, вот тебе и тяжелый дорожник)) рама весит чуть меньше, чем у туристо-спутников

1

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

И мостик трубчатый  img/ay

Ибу ибуди — дадао муди!

(19-11-2025 16:01:30 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Зміни в комплектації
Знайшов деякі деталі тих часів:
1.    вилку;
2.    втулку передню;
3.    гайки М8х1 та М9х1 М10х1 зі зубчастими шайбами;
4.    кермо, грипси;
5.    катафот на заднє крило;
6.    бардачок.
   Про вилку, втулку та бардачок докладніше напишу нижче.   
   
   З переліку #3 залишилося знайти
1.    шатун правий із зіркою;
2.    багажник.

Добавлено: 13-11-2025 22:12:16

   Вилка
   Вилку почав шукати ще до приходу рами. Параметри заміряв на своєму В-110 від ХВЗ 1950 року випуску, тобто майже ровеснику (дещо молодше, на що вказує високий трикольоровий шильдик попереду): на колеса 28", довжина штоку від корони приблизно 170 мм, пір'я біля корони – овал 30х16 мм, а біля дропів – трубка діаметром 14,5 мм. Дропи штамповані пласкі, паяні, з одним "вухом".

   Була знайдена вилка з такими відмінностями: два "вуха", пір'я біля дропів – трубка діаметром 16 мм. Скоріше за все ця вилка від В-130 чи В-134. Має чорний колір залишків фарби. Верхні "вуха" можна і прибрати, але це як крайній випадок: пошуки будуть тривати.

   На цей момент вирішив вилку назавжди "позичити" з мого вело на рамі В-110 "Прогрес" ХВЗ, від 1958-го року: яке мною задекларовано як "збірна солянка" https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 34#p270534 . А йому поставити цю. Обидві вилки будуть перефарбовані, але це вже навесні.

   Ці вилки є близькими родичами, але знайдена має інший вигін та й товще понизу. І це "товще" виявилося недобрим для втулки: примирив на "нову" вилку колесо зі втулкою старого дизайну, а воно чіпляє спицями пір'я біля дропів! Виправити ситуацію можна доволі просто: поставити додаткові шайби на вісь. А можна й замінити втулку на іншу! Із засіків маю передню втулку комплектну з клеймом ХВЗ, але не 1950-х років (див. п.8 у #3). Звичайно, вона підходить, зазори пір'я/спиці є значними. Прийняв рішення одночасно з вилкою назавжди "позичити" і втулку. Для цього прийшлося розібрати та знову зібрати колесо В-110 "Прогрес" ХВЗ від 1958-го року, вже з іншою втулкою.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

А М9 тут где?

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Склероз попутав: на задній осі М10х1. Виправлю.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

2

(19-11-2025 16:09:06 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Колеса
Із засіків.

Переднє колесо
   Як писав у #3, обод передній 28" під 32 спиці, "чайка", фарбований у чорний, з біло-червоними ліновками. Біла лінія – внутрішня, червона – зовнішня, тобто відповідає #7. Стан покриття обода міг би бути кращим, буду вважати задовільним і залишу без перефарбування. На фото: найкраще  й найгірше збережені частини фарбування.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Втулка передня знайшлася доволі швидко (див. попередній пост #23), але без пружної кришки отвору для змащення. Стан задовільний.
   Вісь має клеймо ХВЗ, кульки відібрані ф5.02 мм, насипом по 9 штук на сторону. Доріжки кочення відшліфував.
   Спиці старі, ф1.8 мм, відібрав довжиною 293-294 мм, ніпелі латунні. Набір 2 хреста. Протягнув приблизно на 60 кГ. Добився "вісімки" не більше 1 мм.

Заднє колесо
   Як писав у #3, обод задній 28" під 36 спиць, "чайка", колись кимось перефарбований "пензлем" у зелений колір.
    Начорно зачистив металевою щіткою на "болгарці". Під залишками зеленої фарби виявилися незначні залишки чорної фарби (фото), скоріше за все фабричного нанесення. Фарбування буду робити навесні.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Про "Торпедо" написав у #14. Потребує на рамі відстань між дропами 108 мм.

   Спиці старі, ф1.8 мм, відібрав довжиною 299-300 мм, ніпелі латунні. Зробив набір 3 хреста.

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Але протягнути не зміг: спиці виявилися задовгими. Незначно, але фатально! А коротших на 3-4 мм старих спиць у засіках виявилось недостатньо.
   Я вже таке зустрічав раніше та знаю, що робити. Підібрав такий варіант набору: ті, що ставляться першими (тягнуть в одну сторону) залишив незмінними (299-300 мм), а всі інші зняв та поставив інші, довжиною 291-292 мм, яких набралося в достатньої кількості. Процес підбирання був доволі довгий, але проблема вирішена!
   Протягнув приблизно на 60 кГ. Добився "вісімок" не більше 1 мм.

Загальні для коліс дані
   Шини старі (70-х років), 622х40. Камери теж старі, 622х40. Накачав на 2 атм.

   Фото коліс, протектора й стану шин, результатів замірів ваги:

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400   Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

   Отже, повна вага коліс – біля 5.7 кіло, тобто фактично третина ваги вело! Часу забрали теж багато, а ще ж навесні буду розбирати/складати!
   
   Процес на марші …

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

спицы 1.8 это красиво.

ради любопытства глянул инструкцию.
хвз 1949г.
Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400 Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

2

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

vis3641, дякую!
Але є але.

1. Не всі спиці були на ф1.8, приблизно п'ята частина виявилася з ф2.0: зараз переміряв мікрометром. Зір поганий — глаукома (лівий майже сліпий), цю різницю без інструменту не уловлюю. Але і цей вело — не "музей", що є то є.
2. В мене в комп'ютері є аналогічна "Інструкція ..." 1951 року. Ті же самі дані. На жаль, немає ані діаметрів спиць, ані кількості хрестів. Зі спиць зі вказаними 300 мм на передньому колесі збирається 3 хреста, а я вважав, що потрібно збирати два. Тобто я зібрані мною набори повинен був ставити навпаки! Не очікував, знову підвів мене склероз ...  Одне втішає, що навесні буду обов'язково перебирати.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958, 1950)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

По идее, тонкие (1,8) спицы — спортивные, стартоновские. Но на родных колёсах туриста попадаются (в какие-то годы? На определённых моделях? img/bk ). А дорожнику положены 2,0. Вроде как.
Я не против, если автор видит на авторском дорожнике тонкие спицы, еслишо img/ag

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: Велосипед на рамі ХВЗ "Прогресс" від 1950 року, № 31400

Тонкие спицы встречал на Туристе 1975 года, при чем на переднем колесе были 298 мм.
А вот на Спутнике 70 г. и на Туристе 80х (не помню точно год) спицы диаметром 2 мм.

Ну и на СШ, естественно 1,8 мм, но они покороче из за втулок с высоким фланцем.

Так то спицы, как спицы.. главное ниппеля от 2 мм на них не накручивать.