(17-01-2023 10:30:40 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

З'явилася іскра Божа у вечірній час, от і змінив я на вело нові шини на старі рідні, моделі Л-183, ГОСТ 4750-74, 622х40.

Перед цім побачив на https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 30#p240330 відео, від колекції фільмів British Council, як десь на велозаводі у Великобританії в 1945 році проєктували, робили складові вело та збирали їх. Усього-то 17.5 хвилин.

Так ось, починаючи з часу 14:04 побачив, як на конвеєрі забортовують колеса.
Дві цікавості:
1. у кадр попали три жінки, які це робили. ЖІНКИ! Навіть тільки жінки! І дуже так швидко, без якісь там приспособ, а голими руками, і без особливих потуг.
2.  докладно показали всі дії однієї з них. Вона монтувала камеру з попереднім її наддувом. Спочатку вона на Обід натягувала один борт шини, потім вставляла та дещо фіксувала ніпель камери гайкою, заправляла її у шину, забортовувала другій борт шини, і наприкінці остаточно фіксувала ніпель камери. На все — біля 20 секунд! Жінка!

З першої цікавості я зробив висновок, що техпроцеси виготовлення ободів та шин були дуже добре відпрацьованими, давали достатню стабільність розмірів, і ці розміри були погоджені з можливостями жіночих рук. Адже конвеєр не може триматися на ексклюзиві, він вимагає звичайності, тобто жінки не повинні були мати винятково сильні руки та пальці.

Другу цікавість вирішив перевірити на бортуванні коліс свого вело.
Такі висновки:
1. камера після наддуву стає дещо довшою, але це не заважає її вставляти у шину. Навпаки, наддув надає зручності.
2. щоб наддув камери зменшив зусилля при бортуванні — не помітив. Як були дуже великі потуги, так і залишилися, хоча я і робив це, як і та жінка, і через край стола. І, як завжди, максимально підштовхував борт шини в напрямку останньої незабортованої ділянки (а вона таке не робила). Без допомоги важелю (старий плоский напилок, з якого я десь рік тому болгаркою зняв насічку та зайву товщину, скруглив усі грані та ще й відпустив на вугіллях) не зміг завершити цю процедуру, причому однаково на обох колесах.
3. Зараз процес пішов ще далі: можна сучасні шини бортувати "мізинцями"! І нічого, їздимо. Тобто дійсно не потрібно робити значно зменшені посадкові діаметри, від чого бортування стає прОклятою операцією.

P.S. А фара все їде ...

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

1

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K, для бортування мені найкраще допомогли, навіть не спеціальні лопатки, а звичайні вилки.
Звісно зі сторони ручки. Ложка для цього завелика. Класика.
А камери і повинні бути трішки накачаними, щоб перекрутів та зажимів запобігти.

Я рухаюсь, значить я існую!

3

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K,

Spoiler

на сборочных заводских конвейерах почему-то почти всегда именно женщины работают.

"Ненавижу, когда все шагают в ногу одинаково стриженые, одинаково одетые, с одинаковыми мыслями в одинаково пустых головах" © Кий.

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Дочекався з пошти фару ФГ-302, частково розібрав, помив. Комплектність повна, іржи майже немає.
Сталевий корпус із залишками окрасу (спочатку — чорною, потім — синьою фарбою):
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

На ньому добре читається клеймо "ОЗАТЭ".
Буду зачищати та фарбувати у колір рами (далі буде ...).

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

1

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K пишет:

колір рами

img/bs Неаутентично (должна быть чёрная или серебристая), но очень красиво — мне нравится  img/rolleyes https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?pid=8816#p8816

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

kisa, чорна фарба теж є, можу і чорною. А динамка — срібляста, вірніше — із залишками того срібла. Її корпус, мабуть, алюмінієвий (ще потрібно з'ясувати). Купляти банку сріблянки заради цих двох плюгавок, та ще шукати кислотну ґрунтівку на алю, щось не дуже,  img/jaba . Що робити?

А зроблю так, як хочу: буде фара у колір рами, а динамо — із залишками. Це вело у мене для праці, а не для ікони.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

1

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K пишет:

фара у колір рами

img/ay Мне так эстетически нравится, а у Вас ещё практический смысл — наличие краски.
Если не музей, зачем себя насиловать?  img/ag

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

(23-01-2023 13:49:54 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Нарешті цей слобідський франт, ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску
який представляє лише одну марку велосипеда від ХВЗ, а саме В-111-411, займе на цьому ресурсі достойне місце серед своїх українських братів!

Нагадую, що тут йдеться про екземпляр 1977 року, у рідному окрасі, номер рами 793598.

Спочатку загальний вигляд (врахована порада Носорев Тарас з #54):
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску   ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску   ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Шток керма, обидві зірки, колісні осі та втулки мають клейма ХВЗ. Деталі Торпедо мають характерний для тих років конструкцію (кріплення зірки, тормозний барабан, гальмовий важіль).

До комплектності, що на фото, докуплено не обов’язкові: передній багажник, фара ФГ-302, динамо Г-412, дзвоник, дзеркало, рахівник СЧ1 28". Замінені нерідні передня втулка та правий шатун із зіркою, а також камери, всі шпиці, деякі гвинти, шайби, гайки. Стоять рідні шини моделі Л-183, ГОСТ 4750-74, 622х40.

Проведено ремонт переднього крила (2 тріщини), чепрака сідла, переднього кріплення кожуха ціпки.
Пофарбовано ПФ-115: крила, передній багажник, фара.

Ще деякі фото:
ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску   ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Зима, але снігу немає, тому фото не на природі.
Подальше призначення вело: робочий (роз’їзний) в "дачних" умовах.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

9

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K, ой, я ж не могу прям. Даже начал ёрзать на табуретке, я ж свой Спутник на такую красную Украину поменял в 1983 году.  img/ay  img/ay

Замок седла только развернуть бы на 180  градусов.

Рама вилку умоляла, без колёс чтоб не гуляла !
Спортсменом можешь ты не быть, но велик "Спорт" иметь ОБЯЗАН!!!
Собаки не лают на В541 — они восторженно бегут рядом!!

1

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Sedoy-K, поздравляю, коллега! Фантастически красивый результат img/ay

Не стоит дружить с людьми, у которых нечему научиться. Вот поэтому у меня так мало друзей. Джеймс Уотсон

2

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Veksha, це не я, це — він!

Добавлено: 22-01-2023 22:27:31

Носорев Тарас, для фотосесії — можна і розвернути. Але в мої роки ногу туди/сюди через сідло вже тяжко, тому його максимально занизив.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

img/ay img/rolleyes
Но посадка, конечно, вызывает вопросы.

Про руль я Вам уже говорил. Даже если такое его положение дружит с длиной рук и любимой позой в плане наклона туловища, то выворачивать кисти под такое положение зоны грипсов, наврядли будет удобно.

Про посадку, конечно, Вам виднее. Но.

Sedoy-K пишет:

в мої роки ногу туди/сюди

Понимаю. Однако, сколько того забрасывания ноги, а сколько поездки всё-таки. И вот поездка на полусогнутых, или на неудачно расположенном по длине седлом, может утомить гораздо больше. Меня утомляет. И утомляла раньше. Точность регулировки должна быть на дорожнике — до сантиметра. Иначе ноги устают моментально.

https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?id=244

Видимо, Вам придётся экспериментировать, найдя меньшее из зол на Ваших конкретных маршрутах.  В конце концов, можно попробовать при посадке сильнее наклонять велосипед — я так делаю, когда рюкзак очень тяжёлый, да ещё на багажнике фигня какая-то.  Или брюки тесные img/bj

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Носорев Тарас пишет:

Замок седла только развернуть бы

img/bl
Даже не интересуюсь, о какой плоскости Вы говорите img/ag .
Хомут седла здесь, помимо "скользящих" регулировок, имеет четыре правомерных положения и их комбинаций.
Хомут ушами вперёд
Хомут ушами назад
Рельсы выше стяжной шпильки
Рельсы ниже стяжной шпильки

Эти положения позволяют менять диапазоны соответствующих "скользящих" регулировок так, чтобы найти нужную посадку по науке, как по ссылке выше.

Например, если нужно опустить седло ниже, а оно уже упирается в раму — хомут собирается с рельсами ниже шпильки. Если не хватает пары см длины подседела — рельсы располагаем выше шпильки.

То же с продольной регулировкой: не хватает — поворачиваем хомут ушами в нужную сторону, вперёд или назад.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

kisa, дякую!
Над посадкою ще не працював, зроблю це вже на початку сезону.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

1

Re: ХВЗ 111-411 "Україна" 1977-го року випуску

Носорев Тарас, kisa, характер кріплення сідла змінив, зробив нові фото та замінив на них відповідні фото у #53.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти вело ХВЗ: В-110 (1950); В-22 (1954); 111-411 (1977)

2