Re: Планетарки

Arioh,

Вот примерно и у меня такое же мнение. Разве что местность у меня в городишке довольно холмистая местами, даже гористая точнее, и тут три передачи планетарки в самый раз.

"Ненавижу, когда все шагают в ногу одинаково стриженые, одинаково одетые, с одинаковыми мыслями в одинаково пустых головах" © Кий.

Re: Планетарки

Та да, на не сильно злий підйом легше на другій заїхати ніж на першій, я планетарку іменно через повишену передачу поставив, на сінглі якраз не хватало її, в місті то від повишеної толку мало і так сильно не розженешся, а вот на трасі особливо коли дорога чуть вниз 3-я передача дуже подобається, ну і плюс 2-у(пряму) можна трошки легшу(на 1-2 зуба) поставити як на сінглі. Ну і для злобного бездоріжжя, як писав вище, перша норм.

Re: Планетарки

Немного теории

Ссылки
Расчет редуктора
ЛР Исследование КПД зубчатого редуктора (1)
Редукторы Расчёт и выбор
Справочная информация по выбору редуктора

"Основным путем повышения КПД редукторов является уменьшение потерь мощности, как-то: использование более современных систем смазки, исключающих потери на перемешивание и разбрызгивание масла; установка гидродинамических подшипников..." (1)

Короче говоря, для редуктора ПКД в режиме повышения (оборотов) НЕ равен КПД в режиме понижения.

В частности, это подтверждается замерами (стр. 8 )

Планетарки

У всех планетарок 3х 3я повышенная передача имеет КПД ниже, чем 1я пониженная.

Вся нагрузка (а следовательно, и потери мощности) приходится на трущиеся пары ось-сателлит.
Понятно, что глина вместо смазки (в ш3) сделала своё "доброе" дело.

Re: Планетарки

Maxim_Sed пишет:

оси сателлитов... надо их вытащить и внимательно осмотреть под увеличительным стеклом: на рабочих поверхностях м.б. микрозадиры

Маю Арчера AW 54 року випуску, за таке довге життя колись комусь вдалось її провести купіль у водичці, в результаті в утробі деякі деталі з дрібними раковинами від іржі і особливо осі сателітів і конуси з шарами(чашки при цьому були в хорошому стані). Я на ній покатав ще до ТО і працювала вона дуже добре і легко. При ТО замінив конуси і шари, полірнув доріжки і думав замінити осі сателітів саморобними (осі сателітів можна зробити із циліндрчної частини свердел по металу, можна і з тих, що для дерева, але у AW-шці один кінець осей проточений до меншого діаметру для контакту з муфтою перемикання, що у домашніх умовах відтворити геморно) але залишив рідні — все працює ідеально.   Шімана ш3 непогана, але через занадто ускладнену конструкцію має нижчий КПД, а робота і модуляція гальма на ній взагалі паскудна.

Re: Планетарки

CustoмBicyclь пишет:

Шімана ш3 непогана, але через занадто ускладнену конструкцію має нижчий КПД, а робота і модуляція гальма на ній взагалі паскудна.

ППКС img/ac
Буду її міняти на Sachs на наступний сезон — якщо вірити графіку, у неї третя найефективніша серед конкурентів. А поки що на шіману поверну, мабуть, 19-зубу зірку. Бо на тренуванні добру частину траси довелося їхати на третій, каденс більше сотні на другій довго тримати важко.
У суботу спробую ще раз порівняти 46/20 і 46/19, і яка передача більше сподобається — ту і залишу.

Горец: "Украина" 111-441 (короткая) 1990 г. с планетаркой Nexus-3
Ветерок: "Старт-шоссе" 1986 г. (2х7, дуалы)
В-37: "Спутник" В-37 1967 г. сингл (торпедо)
Лыбидь: Ардис Либыдь "Handmade in Ukraine", 1998, сингл 46/19

Re: Планетарки

CustoмBicyclь пишет:

Шімана ш3 непогана... , а робота і модуляція гальма на ній взагалі паскудна.

чего только не прочитаешь в тырнете  img/bm

ножник на ш3 самый лучший по всем параметрам из всех тормозных втулок!

народ даже переделывает ш3 в односкоростной вариант, только чтобы получить классный накат и суперский тормоз

Re: Планетарки

Maxim_Sed, ну, я ж не из тырнета мнение сложил, а из собственного опыта. Может, у меня просто неудачный экземпляр.

Горец: "Украина" 111-441 (короткая) 1990 г. с планетаркой Nexus-3
Ветерок: "Старт-шоссе" 1986 г. (2х7, дуалы)
В-37: "Спутник" В-37 1967 г. сингл (торпедо)
Лыбидь: Ардис Либыдь "Handmade in Ukraine", 1998, сингл 46/19

Re: Планетарки

Maxim_Sed, для мене найкращі гальма у Саксів, далі чешка з підрізаним по Вашій схемі ТБ, і на останньму місці шамана ш3 (погана модуляція в момент початкового спрацьовування, практично не контрольований процес блокування колеса, ну і клацання роликів на закуску  img/ap , гальмівного зусилля достатньо. Тобто гальма у ш3 працюють по принципу стоп-крана  img/bk  ). По інших гальмівних втулках особливо не скажу бо не розпробував, оскільки надаю перевагу ручним гальмам.

Re: Планетарки

На восьмерке шимано тоже тормоз стоп-кран, колесо блокируется на раз, но я привык очень аккуратно тормозить.
На пятерке сакс пентаспорт ничем не отличается от обычной торпеды.

Re: Планетарки

CustoмBicyclь пишет:

на останньму місці шамана ш3 (погана модуляція в момент початкового спрацьовування, практично не контрольований процес блокування колеса, ну і клацання роликів на закуску

это неисправная ш3

Re: Планетарки

А вот по поводу сравнения КПД — каков будет КПД у Торпеды?

Re: Планетарки

Так у нее нет КПД, там прямая передача.

Ищу крылья на турист, переднее крыло и щиток цепи на Минск В-114.

Re: Планетарки

Ну так потери то присутствуют. Трение, там, вязкость смазки. У планетарок на 2-й тоже прямая передача, а кпд ниже 1.

Re: Планетарки

Да,  но преобразования нет. Если за веревку тянуть,  КПД тоже не 100% img/ab
Она растягивается и т. п.

Ищу крылья на турист, переднее крыло и щиток цепи на Минск В-114.

Re: Планетарки

У планетарок тоже на прямой нет преобразования — звезда через трещотку напрямую вращает корпус втулки.