(02-02-2024 13:48:27 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Сідло.
Схоже, що рідне.
Зняв всі заклепки, тобто зняв чепрак з основи. До речі, п’ять "заклепок" – з доволі м’якими вусами, що вигинаються, а три (центральна спереду та дві крайні ззаду) – справжні заклепки, з міді чи мідного сплаву. За відсутності "дремеля" з останніми прийшлося "повозитися", вибивав загартованим стрижнем, спочатку ззаду.

Основа комплектна, має незначну іржу. Обслугував, підновив фарбу (реакція на https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 03#p255403 ) покриття сірою емаллю ПФ-115.
Фото:
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Чепрак має клеймо "Чепрак", товстий (до 7 мм), жорсткий, у задовільному стані.
Провів повний цикл обслуговування. Промив з рідким милом, просочив у розчині желатина, омив водою, витер від осаду желатина, на пару годин виклав на ганчірку (щоб прибрати залишки води), надів на основу сідла (через харчову плівку), тимчасово закріпив гвинтами М5 через отвори та за допомогою тканинної ізострічки. Висушував у кімнаті тиждень, поступово знімаючи обмотку. Чепрак набрав жорсткості. Просочив морилкою (для більшої рівномірності кольору), промазав декілька разів з обох сторін спочатку льняною олією, а потім — розчином воску в уайт-спиріті, прогрів, дещо пополірував.
Фото:
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в. 

Зібрав сідло у такому порядку:
1. встановив спереду "дзьоб", розклепав центральну мідну заклепку, потім закріпив дві бокових.
2. розклепав ззаду дві бічні мідні заклепки, потім закріпив всі інші.
3. зібрав вузол натягу з гайкою у крайньому положенні, вставив на місце, зробив попередньо натяг чепрака.
Фото:
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

5

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K пишет:

До речі,

img/bs Это нормально. Силовые заклёпки в критических местах — "настоящие", а поддерживающие — "усатые".

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K пишет:

підновив фарбу

?
Оно ж оцинковка, по идее

Sedoy-K пишет:

закріпив всі інші.

Вот это скользкий момент. На правильно собранных на заводе сидухах усы не просто разведены в стороны, а весьма хитро упираются и пружинят. Каким инструментом это сделано  img/bk . Но стоят они в таком случае действительно надёжно.

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

kisa пишет:

Оно ж оцинковка, по идее

Цинк був присутній. Але невеличкими плямами, тобто добре поїдений іржею. Іржу я завжди спочатку здираю напилком (велику) чи наждачкою, а вже потім вирішую, що робити далі. Я дочистив всі деталі наждачкою до чистого металу, обробив перетворювачем (Rost off Plus від Wurth), пофарбував. Чому у сірий? Як на мене, доволі близько за кольором до цинку. Цинкувати я не вмію, та і навіщо?

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Щоб так ставити заклепки, потрібно мати спеціальний "пістолет". Я просто загнув на сторони. Міг замінити на ремінні гвинти, як зараз зазвичай робиться, але рідні виявилися не дуже жорсткими, вдалося їх дещо виправити та застосувати.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Ланцюг був відсутній.  Купив новий втулково-роликовий 12.7 х 2,4 мм, 114 ланок, КМС Z-7 (у пластиковому боксі). Промив у керосині, змастив парафіном (проварив).

Шини від ChaoYang, 700x32C(32-622) TREKKING H-521.
Камери від INOVA, 622 х 25/32.
Старі шини та камери є, але "повісив на цвях", оскільки гума своє відпрацювала.
Тальк. Попереднє накачав до 5 атм.
Вага коліс у збірці приблизно 1.8 кг – переднє, 2.3 кг – заднє.

15.10.2023 провів незначне тестування вело на поведінку на дорозі. Для цього змонтував до рами мінімум та проїхався асфальтом метрів 100. На сторону не тягне, хоча зовсім "без рук" по-остерігся. Швидкості не перемикав (48/20), навіть не ставив манетку. Незвичне вело після дорожників: вузьке кермо та нестійке на початку розгону.

Зробив висновок, що рама-вилка достатньо рівні, їх можна фарбувати.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

5

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Шильдик.
З латуні. Фарба була у жахливому стані. Зняв з рами. Очистив до металу. Фарбував, … .  Фото  до, а також у процесі (погано; краще, але погано; ще краще, але …):

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Те, що краще — ворог хорошого (С.П. Корольов).

Важливо:
1. Шильник бажано закріпити на масивній основі (дошці).
2. Колір неба – не синій, а голубий.
3. Кожен колір потрібно робити окремо.
4. Емаль чи кольоровий лак не повинні покривати поверхні "бугром".
5. Емаль чи кольоровий лак потрібно дуже сильно розводити, потім швидко "заливати" поверхню, давати висохнути до стану, коли не тягнеться за лезом, яким видаляються похибки "заливання". Без додаткового нагріву на це може піти багато часу.
6. До чи після закріплення шильника на рамі його бажано покрити прозорим лаком.

Spoiler

Напис  "СССР"  зникла з шильника ХВЗ приблизно у 1975 році. Чому? На ХВЗ з'явився Нострадамус?

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Нова інформація
Рама
Намагався зберегти основний колір рами. Як на мене, майже той, що й був (є тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 47#p254547 ).
Залишилося наклеїти деколі та полакувати. Але температура ззовні не дозволяє. Чекаю …
Як на мене, рідний другий колір ліновок – синій – не дуже пасує основному кольору.

Додатково попрацював над колесами, тому й така комплектація на фото.

Основні розміри рами з вилкою (приблизно):
A = 600; B = 550; C = 630; D = 132; E = 525; F = 440; G  = 1055; H = 615; I = 55; J = 365; K = 375 мм.

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Колеса
Зовнішній діаметр колеса з гумою = 680 мм. До речі, реальна ширина шин (6 атм.) = 30 мм. Фіксація шин на закраїнах ободів – відмінна. Накачав – і ніяких "п’яних удавів"!

Обмотка керма
Стару обмотку керма поки не зняв. Вона з пластику, на якому є множинні жовтуваті плями, а також були черні плями-наліпки, схоже з гудрону. Коли їх видалив, на обмотці залишилися аналогічні жовтуваті плями: "гудрон" вбрався у поверхневий шар пластику. Таке враження, що вело невдало побувало на території будівництва, хазяїн очищав, але подекуди той "гудрон" залишився.

Фліпер
Рідний фліпер — годен для застосування!
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

5

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

А элегантный складывается.
img/ai В смысле 6 атм? Родные покрышки??? Вроде ж современные img/lupa

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

kisa, так, сучасні. Писав тут: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 81#p255481 . ChaoYang, 700x32C(32-622) TREKKING H-521. Корд — нейлон.

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

2

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

img/ag А, тогда откуда там взяться пьяному удаву, Вы меня с толку сбили img/ab .
Он был пьяным на советских туристовских шинах, и только их, туристовские, так метко и заслуженно называли за характерный след. Их, видать,попытались облегчить , недоложив то ли корда, то ли резины, да чего-то не учли, вот они и плыли. Кстати, на древних пьяных удавах, набитых до 4 атм img/ap , мой друг совершил небольшой ПВД. Не выстрелили, хотя мне страшно было ехать рядом img/bj

Но всё-таки, 6 — это дважды много. Не вдвое, но дважды img/ag
Во-первых, производители шин часто отдельно не рекомендуют на ободах без клинчерных зацепов качать больше 5. Причём зацепы, думаю, должны быть чёткие и глубокие, ярко выраженные, а не как мы тут гадали котик или кошечка есть он или нет.

Spoiler

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в. ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Ну, допустим, Ваши конкретные (редкие!) обода, шину удержат.

Но во-вторых, я тщательно испытывал эту свою поделку (технически — пришпоренный Турист на раме 542 — почти как Ваша) на аналогичных шинах от ЦСТ. Набил по 5 — не зашло. Играя давлением, вышел на 4 по хорошему асфальту. Хотя, казалось бы. Но наращивание давления выше 4  добавляло только тряски и дискомфорта img/bk

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

(Причина редактирования: Дополнение)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Хорошо получается, цвет приятный, заводской лессир конечно не повторим, но других вариантов в данном случае не было. Я собираюсь вернуть на свой успокоитель цепи, т.к. несмотря на то что я укоротил её, сделал 112 было 116, и ролики хорошо натянуты — цепь, когда летишь на хорошей скорости по кривому асфальту, слетала пару раз, когда находилась на 14-й звёздочке, слетала конечно с ведущей.

Здесь, наверное, должно быть написано что -то умное....

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

kisa, є рекомендація на шині:
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Ну я і ...

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

img/ag Так это максимально допустимое давление для резинки, шоб не лопнула img/ag . А та рекомендация относится не к свойствам резинки, а к удержанию на ободе. На упаковках так и пишут (и рисуют): максимальное давление 100 попугаев (7 атм) НО на таких (нарисовано) ободах  качать не больше 5!

Добавлено: 21-11-2023 13:09:35

Это скорее к свойствам обода относится. Возможно,  юридическая защита от претензий. Мол, наша резина держит столько, но посмотрите на свой обод — достоин ли он нашей прекрасной шины, способно ли это Г удержать такую прелесть img/ag

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Grem Grin, заспокоювач ланцюга в мене є. Поставлю обов'язково. Хоча швидко катати я не буду: не той вік. Щодо комплектації, є майже все. Не вистачає гвинтів М5, обмотки керма (ще не займався), ременів на тукліпси (вірніше — фурнітури). Але ж ще не весна !

Ех, ще б раз народиться!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970);
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4