Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K, EndoSteel, Виталий,

Спасибо большое, коллеги, буду пытаться пристроить к лету.

img/br

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Не стоп-кран. Но удобный служебный тормоз.
"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.
И что-то сдаётся мне, что по чайке (которая там сейчас) несколько веселее тормозит, чем по швеллеру, который ещё на фото. Вероятно из-за того, что меньше площадь контакта и больше удельное давление в этом скользком месте img/ag
Но где-то примерно со сменой обода,  у меня появились ещё и  специальные колодки по стали (маркировка Steel) — они заметно лучше тормозят, чем маркированые Alloy или без маркировки. Также можно поэкспериментировать с самопальными колодками из ж.д. композитного башмака, пробки, резины разного происхождения  и т. п. — в теме про тормоза можно в поиске (лупа возле кнопки "Ответить") набрать "колодк"

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

kisa,
Спасибо!!!
Извините, что не в свою тему с расспросами влез)

Еще раз благодарю!

И желаю коллеге удачного завершения проекта!

2

(24-03-2025 21:36:16 отредактировано Sedoy-K, причина: орфографія)

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Майже два місяці пройшло з моменту першого "поїхало": https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 17#p271117 .

Починаючі з першого весняного дня у нас зниклі мінусові температури, навіть ніччю, а через тиждень посеред дня справа вже дійшла до +20. Тому вирішив зайнятися іржею на ободах. Тут https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?pid=4435#p4435 останні три фото – мої, тобто діло знайоме.
Зняв і розібрав колеса.
Будуть задіяні хромовані "чайки" (придбав окремо, очарований, у такому стані):

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.   "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Начорно зачистив іржу металевою щіткою на болгарці, залив ободи розчином лимонної кислоти. Тричі виймав, щоб прибрати залишки масивних наростів іржі на внутрішніх поверхнях ободів, які не дуже поспішали відходити у вічність.
В процесі шукав тріщини та тріщинки, дірки та інші дефекти. Не знайшов достойних на увагу тут. Протримав майже три доби (плюс доба до класичних двох, оскільки ніччю було не більше +10), промив, витер насухо. На всяк випадок внутрішні поверхні ободів обробив анті-іржею. Перевірив овал, площинність, незначно поправив. Ободи готові увійти у склад коліс.

Нарешті для цього проекту отримав хромовані ободи "чайка" ну майже як нові, хоча їм вже не менше 50 років!

Спиці ті, що й були тут https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 17#p271117 , нікельовані. А саме:
— передні 32 шт. Spelli ф2.0, L=294 мм, ніпелі G14, спицевий набір 2х;
— задні 36 шт. "Флагман" ф2.0, L=298 мм, ніпелі G14, спицевий набір 3х.

Втулки ті, що й були. Тобто передня з отвором для введення мастила (як тут https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 13#p223813 + рахівник на 24"); задня – "Торпедо" з написом ХВЗ, без маслянки.

Проставив спиці. Насухо. Потім прокапав всі ніпелі льняною (все ще є) олією. Потім колеса протягнув, добився "вісімок" не більше 1 мм (биття біля зварних швів не було!). Довжина спиць така, що спиці доходять до шліців у ніпелях, при наявності шайбочок. І це добре!

"Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.  "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.  "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.  "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Далі буде ...

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

14

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K, отличные колёса получились. А в чем секрет льняного масла в ниппели? почему не машинное?

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sozeenov, отвечу за уважаемого коллегу: льняное масло выполняет функцию современного разборного резьбового герметика.

Не стоит дружить с людьми, у которых нечему научиться. Вот поэтому у меня так мало друзей. Джеймс Уотсон

5

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-Kimg/ay відмінний результат!

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K,
Великолепно!!!

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Льняное (и оливковое), пока крутишь, смазывает и облегчает вращение. А со временем   полимеризуется и фиксирует. Фиксирует не насмерть, но достаточно от самооткручивания.

Добавлено: 19-03-2025 11:23:27

На всякий случай: подсолнечное не полимеризуется img/ag

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

"Якщо Вам добре, то Ви чогось не помітили."

Це геніальне речення приписують Мерфі: один із законів Мерфі! Однак його Ви там не знайдете. Воно належить фактично невідомому у світі автору, а само тому, хто сховався під ніком Sedoy-K. У Вас є сумніви? А в мене немає, хоча я ці закони повністю ніколи не читав, може і не мені. Одне гарантую, що мій варіант повністю у тренді.

Що, Ви досі не читали закони Мерфі? Як Ви змогли дожити без них до цього часу, мені не зрозуміло! Це ж закони усього нашого буття!
Благаю, знайдіть декілька годин вільного часу і спитайте у Google: "закони "Мерфі", і Вам гарантовано прозріння. 

Як казав ще один дуже шановний суспільством персонаж: "Коротше, Скліфосовський !". Тому переходжу до справи.

Учора пізно ввечері я виклав в цій своїй темі свій останній пост (#64), і, радісний, впав спати. А серед ночі мене як струмом вдарило!

Ви гадаєте, що я там щось збрехав? Ні, там все як було. Справа не в брехні, а в тому, що я порушив один із основних законів тих, хто дбайливо пестить крокодилів.

Не будо довго Вис утомлювати, і, пам’ятаючи про благання "Коротше, Скліфосовський !!", відразу так і кажу: ганьба!!! Ганьба тому, хто зібрав колеса зі хромованими ободами, так і не довівши процедуру їхнього очищення до логічного кінця.

Так-так, я зовсім це не зробив. А вже встановив спиці, "протягнув" їх, позбув їх (майже) овалу та вісімки! Це ж скільки часу, тим паче що станка для цього в мене немає.  Що ж робити!

У голові ще настирливіше: "Коротше, Скліфосовський !!!"

Я про полірування.

Зрозуміло, що полірувати обод зі спицями – це нонсенс.

Висновок: потрібно колеса розбирати! І не просто одним "махом" перерізати всі спиці болгаркою (спиці же нові !!!), а розбирати поступово й неквапливо (вони ж натягнуті, дуже натягнуті), інакше при неминучому перерозподілу зусиль якийсь спиці можуть і здеформуватися, і просто лопнути. Можуть, я вже "на ці граблі колись наступив". Тобто пройти одне-два кола, провертаючи ніпелі на чверть оберту, наступні кола – на пів оберту, і так далі.

А потім, після полірування, знову повністю зібрати та відрегулювати ці два колеса! Вай-вай, як прикро!

І ось, лежачи у пітьмах, я згадав закон тренування, який колись казав мене мій колишній (царство йому небесне) добрий знайомий, один з тренерів одних зі збірних з одного із олімпійських видів спорту: "Тренування на витривалість починається тоді, коли вже хочеться впасти та вмерти".

Нарешті якось задрімав, щось снилося жахливе, і зранку вже жити не хотілося. Завчасно, оскільки справжнє тренування тільки наближається.

Закон Мерфі спрацював на сто відсотків: "Якщо Вам добре, то Ви чогось не помітили."

На кінець цього опусу моя всім порада: закони Мерфі потрібно не тільки вивчати, а й застосовувати! З гумором, це важливо! Інакше життя стане пеклом.

Далі буде …

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

6

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

«Anything that can go wrong will go wrong» — закон Мёрфи в оригинале.
Он, кстати, всего один.

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Классика img/ab. Я, кстати, разбираю шуруповертом и ничего до сих пор не погнулось и не лопнуло.

Ибу ибуди — дадао муди!

1

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Sedoy-K пишет:

Висновок: потрібно колеса розбирати!

Як я вас розумію!  img/ag
Я на своєму Спутнику так зібрав заднє колесо, але відполірував добросовісно. Не перевірив геометрію) Вісімки нормально вивів, а от "яйце" вийшло трохи квадратним. В одному місці, на проміжку 3-4 спиць, був удар і обод виявився там не дуже круглий, так сказати "провалювався" до осі. Але я вирішив не запарюватися і ставити так, воно ж якось їздило.
Але коли встановив на велосипед і побачив як в тому місці колодки майже виходять за межі доріжки, то відразу стало зрозуміло що так не годиться, треба або рівняти обод, або міняти його.

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

EndoSteel,

EndoSteel пишет:

ничего до сих пор не погнулось и не лопнуло

А у мене двічі лопалися спиці при розбиранні.

Вперше — на "чайці" від В-110, спиці були старі. Спочатку збирав, щоби проїхатися. Протягнув так: по каплі олії у ніпелі, тягнув добряче. Тензометра не було, контроль — пальцями згинав попарно, дивився прогин.
Потім почав розбирати щоб обслужити ободи. Ну і викручую ніпелі ключем, кожний відразу повністю.
Декілька ніпелів викрутив, почав наступний, і тут — бац: лопнула спиця, інша.

Вдруге — на "швелері" від В-541, спиці були нові, нікельований "Флагман". Збирав аналогічно. Почав аналогічно розбирати, і тут — бац: лопнула спиця, а обод миттєво отримав вісімку. Велику! Я аж злякався, що ободу кінець. Став інші обережно послабляти — зникла. Як то кажуть, "пронесло, відділався легким переляком!".

Після цього відразу купив тензометр і почав міряти сили на вже зібраних колесах (5 гаражних вело).  Враження: можуть відрізнятися у 2-3 рази! Тією же зимою (23-24) зайнявся усіма наявними колесами: розбирав, максимально правив вісімки, знову збирав та протягував. Оскільки всі ободи вже колись добре попрацювали, то ідеалу не отримував, але ситуацію значно покращив. Вже ніколи не бачив і не бачу відмінність у 2 рази. Відсотків так на 20 — буває. Це тоді, коли зварний шов виконано невдало, і він не дає можливості виправити вісімку ще на вільному ободі.

Висновки:
1. при викручуванні ніпеля сили у спицях неминуче перерозподіляються, й деякі спиці можуть і здеформуватися, і просто лопнути;
2. рівномірність сил натягу в спицях дуже залежить від якості геометрії обода.

Як то кажуть, нічого нового.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

3

Re: "Збірна солянка" на базі рами "Прогрес" В-110 від ХВЗ 1958 р.

Интересно и странно: по идее не может быть таких условий чтобы при ослаблении одной спицы какая-то другая увеличивала натяг. Может просто спица дефектная попалась, которая дала микротрещины в резьбе при первой же затяжке? Ну, в любом случае, две спицы за всю историю — это допустимые потери, как мне кажется.

Ибу ибуди — дадао муди!

1