(13-01-2024 12:41:06 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Odyssey, там же написано про налаштування не заспокоювача, а перемикача швидкості. А це різні речі.
Крім того, там написано, що для налаштування вздовж горизонталі є гвинти 5, тому гвинт 1 призначений для фіксації положення перемикача у вертикальному напрямку. Про переміщення хомута немає нічого.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Я не наполягаю жорстко на своїй версії. Як її перевірити? На жаль у мене немає зайвої рами вело чи труби від неї. Було б доцільно провести експеримент: а може хомут сам зробити такі вм'ятини? Чи він просто потягнеться та порветься. Може хтось зробить це?

Щодо відображення у документах. По-перше, я якось у "Інструкціях ..." на В-110 від 1950 року знайшов декілька розбіжностей (є наприкінці моєї теми про В-110). По друге, якщо ці ямки робилися не хомутом, то заздалегідь зробити ямки — це невеличка позиція з технологічного процесу. Ці "Інструкції ..." для цього не призначені.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K, с точным позиционированием на ХВЗ всегда были проблемы. Взять хотя бы разную длину перьев между собой заднего треугольника (классика жанра) или припаянный на нижней трубе ограничитель для манеток( как угодно, но только не ровно). И мне довольно часто попадались рамы с вмятинами на нижней трубе как раз из-за этих манеток и сделанными хомутом манеток, как и с вмятинами на подседельной трубе от крепления переднего переключателя.

(13-01-2024 12:54:38 отредактировано Odyssey)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K пишет:

гвинт 1 призначений для фіксації положення перемикача у вертикальному напрямку. Про переміщення хомута немає нічого.

Ви серйозно?  img/as
То ж гвинт 1 затягує хомут і щоб його перемістити по трубі, тобто відрегулювати положення перемикача, треба той гвинт відкрутити, адже перемикач переміщується разом із хомутом.

Sedoy-K пишет:

а може хомут сам зробити такі вм'ятини?

Звичайно може, елементарно. Вони так і робляться.

Одна любовь, наполнена добром,
Повелевала сердцем и пером. ©

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K, Сегодня постараюсь замерить, в данный момент нет возможности... Только уточните от торца чего именно измерить, я не совсем понял, или чирканите на фото..

Здесь, наверное, должно быть написано что -то умное....

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K, по валу и шатунам

Spoiler

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в. ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

По вмятинам

Spoiler

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Если бы вмятины были до покраски, то тогда повреждений лкп не было бы. А так я вижу, что есть повреждения краски, значит это все от сильной затяжки хомута

1

(Причина редактирования: Грамматическая ошибка )

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Odyssey, А инструкции пишут те ещё грамотеи, у них пониженная передача на малой ведомой а повышенная на большой ведомой ..

Spoiler

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Здесь, наверное, должно быть написано что -то умное....

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

1. Щодо положення шатунів на валу я вище надав фото: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 62#p257862
й https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 74#p257874 . Такі у мене шатуни, не рідні, але відповідають моделі: https://krokovod.org/forum/viewtopic.ph … 36#p254536 . Що є, то є. Може їх не ХВЗ робив?
Щодо довжини вала. Він не рідний. Який повинен бути, не знаю. Буде тепло, буду налаштовувати з навантаженням, стане ясно, чи він придатний.
Це питання я поки що обговорювати більше не буду.

2. Odyssey, ніколи у житті не бачив передній перемикач швидкостей від ХВЗ тих часів, тому сперечатися з Вами не буду.

3. Не можу повірити, що для ХВЗ це була проблема: вірно зробити такі ямки. Це могло бути таке ложе, в яке вкладається труба і робиться один рух важелем. Чи спеціальні кліщі. Варіантів багато.

Spoiler

Щодо бракованих деталей, то я знаю, як вони з'являються: працював в цеху і майстром, і цеховим технологом. Як приклад: у 1970-му році в цеху з'явилося декілька випускників ПТУ, які скоро йшли до армії. Зазвичай вони зовсім не приходили на працю (а план на них спускали!), а коли приходили, гнали майже суцільний брак. Звільнити їх не мали права. Це був загальний геморой.

4. Повірю, що хомут здатен робити такі ямки лише тоді, коли хтось докаже це у натурному експерименті. І навіть після того не виникає сумніву, що їх робили на ХВЗ, оскільки цей заспокоювач не додавався до вело як необов'язкова опція, а відразу йшов встановленим на вело. Я вище вже писав, що інший варіант фіксації хомута на трубі був би набагато складнішим, тобто дорожчим.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Sedoy-K, дополню Ваш третий пункт. Или при сборке вела на заводе сильной затяжкой хомута. И не надо никаких приспособлений и дополнительных операций.

Добавлено: 13-01-2024 16:59:28

И такого же плана ямки или другие вмятины встречаются и на зарубежных рамах на подседельной трубе в месте крепления переднего переключателя передач. Переусердствовали с затяжкой.  И их мне приходилось запаивать

2

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Odyssey, щодо незначних дефектів рами, і як вони впливають на її характеристики.

Колись з того, що було, зібрав вело для знайомих з пограбованого сіла під Черніговом. Ось воно (білі крила від України 111-411!):
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в. .

Рама була пензенська, з наскрізним отвором на рамі, мабуть для закріплення додаткового сідла. Діаметр отвору тоді заміряв і записав у відповідному файлі (я на кожний проект створюю такий файл, оскільки "щось з пам'яттю моєю стало"): 8 мм. Тоді я ще вагався: заварювати чи ні. Так ось, наскільки мені відомо, на цьому вело вже возили і мішки картоплі, і людей на рамі. І нічого рамі не сталося.

Тепер про розрахунки. Зробив дві комп'ютерні моделі частки рами, з основними трубами зовнішнім діаметром 28 мм та товщинами стінки труб 1 мм та 2 мм. Ось геометрія:
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.      ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в. .

Чому тільки частини рами? Щоб ефект локального зменшення перерізу (тому і глобальної жорсткості) рами краще проявився. Конструкція жорстко закріплена у правій верхній частині, а навантажена вона на іншому вільному кінці вертикальною силою. Оскільки вважається, що метал (сталь) працює лінійно-пружно, то немає значення величина сили: і її, і результати розрахунків можна просто масштабувати.

Розрахунки показали, що наявність отвору практично не змінила максимальні переміщення рами у всіх напрямках (на сканах — у вертикальному напрямку:
ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.    ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   — товщина 1 мм;

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.    ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.   — товщина 2 мм.

На сканах видно так звана анімація переміщень: розраховані переміщення значно масштабуються та накладаються на вихідну геометрію. Це дуже зручно для швидкого аналізу безпомилковості моделі та вірності результатів розрахунків. Кольорова гама має вказані градації, а на її кінцях кольором виділені максимальні та мінімальні значення переміщень. Видно, що зміни у вертикальному переміщенні — лише з четвертого знаку!

Мій висновок все той же: відносно невеликі локальні дефекти рами практично не змінюють характеристики її жорсткості.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

8

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Несподівано швидко знайшов вісь каретки довжиною 123 мм. Але не одну, а в лоті, весь комплект:

ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Залишилося довести до ума доріжки, і можна пробувати, як воно буде ...

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

4

(25-01-2024 19:25:38 отредактировано Sedoy-K)

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

Довів доріжки до ума, і почав "пробувати" ...  img/aa . Виявилося, що:

1. права чашка геть-чисто зупинилася, а вісь все ще бовтається. Приблизно міліметр залишилося, і — стоп!
Спочатку вирішив, що потрібно з чашки прибрати виток-два різьблення. Викрутив. І тут візуальна пам'ять підказала, що за торець гнізда каретки виглядало лише 2-3 витка на чашці. Коли підшипник затягнеться, для контргайки може не залишитися витків, і що тоді? Як то кажуть, привіт  img/br !
Вирішив, що і без контргайки чашка буде добре триматися, якщо я її закручу у спосіб "тук-тук". Знов закрутив до упору, потім добряче "тук-тук" хвилин 20-30, і було мені щастя: залишилося пару витків на контргайку!
Потрібно відмітити, що чашка попалася відмінної якості: ніяких слідів насильства  img/ay  img/bo

2. зірка є кривою. Ну як кривою: осьове биття зубців є, але не більше 2 мм. І цього достатньо, щоб цвірінчати по задньому перу. Добре, що шатун доволі щільно сів на вісь, залишилося незначно підрихтувати цю зірку. Зняв шатун, зняв зірку з трьохлапки. А зірка "не грає" ні на столі, ні на віконному склі (пакет двокамерний, сам монтував колись). Тобто зірка рівна, а рихтувати потрібно трьохлапку! Вчасно одумався, що потрібно не добряче "тук-тук", а між трьохлапкою  та зіркою достатньо підібрати прокладку. Товщину підібрав доволі швидко, довше потім вирізав таку шайбу. Вивів осьове биття зубців майже на нуль  img/bp  img/bo !

Залишилося все зібрати та налаштувати суппер й заспокоювач ланцюга. Зробив.

І усього то годин шість на все! 

Висновки:
1. Ситуація з перекосом змінилася на протилежну. Але всі швидкості як переключалися, так і переключаються (на холостому ході). Мабуть потрібно вал довжиною у 130 мм.
2. Заспокоювач — брязкальце ще те  img/ag !
3. Ой, не "за просто" отримують свою зарплатню механіки на всіляких велогонках! Ой не "за просто"!

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

1. Чашки бывают с разной толщиной "дна"! Ну, в котором дырка для вала. На всякий случай также сравните расстояние между конусами вала, между дорожками под шарики на валу.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

kisa, у мене було 3 чашки, на вибір. Заміряв, поставив ту, що була приблизно на 0.5 мм товще.
Ну а відстані на валу теж виміряв. На валу довжиною 123 мм була приблизно на 1 мм меншою, але ж вибору не було, я ж саме цей вал ставив!
Все обійшлося, але "досвід придбав". У такій справі головне — не психувати, а більше думати.

Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
                     В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
            ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)

1

Re: ХВЗ В-541 "Спорт" 1970 р.в.

О, у Вас ещё и допуски набежали img/ag . Хотя, наверное, это не допуски, а норма разных годов.
Ну, хорошо, что побороли.

Мой гараж
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.