Тема: Реставрация велосипед МВЗ Минск В-114 1958г.
Здравейте, колеги. Аз съм от България, но въпреки това имам два броя Минск В-114. Този велосипед ми беше мечта дълго време и най-накрая имам. Първият го купих миналото лято от фейсбук група за 140лв. (с доставката 170лв), около 8000 рубли. Велосипеда беше без багажник, емблема, спирачка, звънец, седалка, помпа, кобур и още други дреболии. Мой добър приятел Даниел Желев ми намери още два. Единия беше в ужасно състояние, доста от частите бяха от ВМЗ, Украина, Диамант, Аист. Имаше оригинална емблема и багажник, и затова го взех. Взех всички оригинални части от него: емблема, курбел с венец, вилка с коронка, багажник и остатъци от счупено и заварено кормило. Другите части ги разпродадох, а рамката подарих на мой приятел Димо, който я реставрира. После Даниел ми намери още един в доста по-добро състояние (тъмно-червен с почти всички оригинални части). Като липсите бяха фар, динамо, кожа на седалката, предния калник беше от ВМЗ, кормилото от мотоциклет Балкан 50 и курбела с венеца от Украина. Замених неоригиналните части с тези, които останаха от донора, сложих нови бели гуми, нови капсуловани лагери на средното движение, намерих фар ВЗА ФГ-15, който е за модела, намерих и динамо, кормилото го рязах и заварявах, сложих звънец ЗТК, замених предния калник от ВМЗ с такъв от ХВЗ Прогресс и добавих една предна спирачка от Украина, за да го карам безопасно. Сега го карам като ежедневен, а първия ми Минск стои разглобен и чака реставрация. Главно ме спира липсата на табелка "Минск" на седалката и кривата рамка и вилка от челен удар. Предвиждам цялостно възстановяване като пребодисване, прерисуване на "цировки"-те и деколите и нов хром на всички детайли: капли, главини, кормило, курбели, основа на седалката, педали, звънец, крепежи за помпата и предпазителя на веригата — всичко.