Re: Реставраторы представляют
Torpedo,
Полное описание работ https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?id=770
Мастер спорта по езде за хлебушком на велосипеде.
Если не я построил велосипед — это не мой велосипед.
Крокодиловодство 2.0 |
Вы не вошли. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Кроковод → Раскопки. Музей. → Реставраторы представляют
Torpedo,
Полное описание работ https://krokovod.org/forum/viewtopic.php?id=770
Проєкт реставрація велосипеда «Минск» В-114, 1960 року.
Було виконано піскоструйну чистку, фарбування, нанесення орнаменту під трафарет, та ліновки. Частково відновлено гальванічне покриття металевих деталей.
Повна комплектація велосипеда оригінальними деталями: фара, динамо, насос, лічильник пробігу, щиток ланцюга, оригінальні покришки, камери під ніпеля Данлоп, також інструкція та комплект інструменту.
Історична довідка
Завод німецької фірми DKW в м. Чопау (Zschopau) в окрузі Хеймніца, який перебував у Радянській зоні окупації, було демонтовано та вивезено в СРСР як репарації. Усе обладнання, оснащення і технічна документація мотоциклетного заводу DKW були вивезені в Москву, Мінськ, Іжевськ та Серпухов. Також були інтерновані німецькі фахівці заводу, які налагоджували обладнання й виробництво техніки на нових заводах. Окрім того було вивезено обладнання велосипедного заводу Wanderer Siegmar-Schönau bei Chemnitz (пізніше VEB Fahrradwerke Elite Diamant), котре стало основою велозаводу в Мінську.
У травні 1946 року було запущено перший цех Мінського велосипедного заводу (МВЗ). У вересні 1947 року розпочато серійне виробництво чоловічих дорожніх велосипедів В-16, розробленого на основі німецької документації. До кінця 1947 року було зібрано 6580 велосипедів, що зумовило профільну спрямованість заводу на багато років вперед.
У 1951 році, через перепрофілювання Московського мотозаводу, на Мінський велозавод було передано виробництво мотоциклів М1А (копії унікальної німецької моделі DKW RT 125). Завод отримав нову назву Мінський мотоциклетно-велосипедний завод.
У 1956 році почали виробляти базову модель чоловічого велосипеда В-114, який поклав початок серії відомих велосипедів «Минск» / «Аист».
Велосипед В-114 (1956-1964) залишив в собі «німецькі риси», та відрізнявся від моделей ХВЗ значним кутом нахилу передньої вилки, та кареткою педалей із запресованими втулками вальниці.
Рама В-114 майже без змін була основою інших моделей ММВЗ до 1980-х років.
Torpedo, я мечтаю выполнить подобную работу! это очень трудно. я преклоняюсь перед вашим талантом!
Torpedo,
Як завжди, на найвищому рівні пане Віктор!
Велосипед ХВЗ "Україна" В-120.
Перша модель повоєнної серії «Україна» виробництва 1960 року. Велосипед серійно оснащувався додатковими ручними гальмами, щитком ланцюга. Такий варіянт вироблявся лише рік.
Повна реставрація, нове фарбування, відновлене гальванічне покриття, оригінальні деталі, покришки, камери, ніпеля, фара, динамка.
Чоловічий дорожній велосипед ХВЗ «Україна» В-130 1967 рік.
Особливість екземпляру: наявність додаткової декалі «50 лет октября» у відзнаку ювілейної дати, та переднього ручного гальма.
Повна історична реставрація, частково відновлено гальванічне покриття, оригінальні деталі, робочий стан. Збережено всі оригінальні шпиці з латунними нікельованими ніпелями, камери, ніпеля, покришки.
Укомплектовано динамкою, фарою, дзеркалом, лічильником пробігу та велоаптечкою.
Автор роботи Віктор Ходєєв.
Історична довідка:
З 1960 року Харківський велозавод виробляв велосипед моделі В-120 з власною назвою «Україна». В період 1965-1969 років ХВЗ одночасно випускав вдосконалену модель «Україна» В-130.
У конструкцію моделі В-130 в порівнянні з В-120 внесли такі зміни:
-Велосипед було оснащено сталевими ободами коліс коробчастого (п-подібного) перетину.
-Переднє колесо мало 36 спиць за для підвищення вантажопідйомності
-Щиток переднього колеса був значно довшим з додатковим підкосом з переду
-Встановлено передній багажник, нові відлиті з алюмінієвого сплаву педалі і відкидна підніжка.
-Були змінені форма керма і вузол кріплення його до рульової колонки (винос)
-Встановлено захисний щиток ланцюга
-Новий декор з використанням кольорових аплікаційних декалей
Просто нет слов
Чоловічий дорожній велосипед ХВЗ «Прогресс» В-110, 1954 рік.
Досить рідкісний, варіант ошатної «люксової» комплектації.
На відміну від стандартної моделі оснащувався хромованими щитками коліс, фарою фарбованою в колір рами, динамо з фарбованими деталями, переднім гальмом, щитком ланцюга.
До того ж, хромовані обода та щитки оздоблювались декоративними фарбованими смужками з ліновками.
Велосипед з помітними "слідами часу", про те, все збережено в оригіналі.
Автор роботи Віктор Ходєєв.
Чрезвычайно интересны материалы и технология окраски по хрому.
Жіночий велосипед В-22 «Львів» Львіського велозаводу 1954 рік.
Реставрація, оригінальні деталі, часткове відновлення гальванічного покриття, збережено значну частину оригінальної фарби.
Елегантний, ошатний велосипед.
Історична довідка:
В 1947 році на Харківському велозаводі, вперше в СРСР було розпочато масове виробництво велосипеда для жінок В-22. В його конструкції вгадуються типові риси та елементи традиційних німецьких жіночих велосипедів які було взято за основу розробки. За формою рами, це так званий (нім.) Damenrad Schwanenhals- «гусяча шия».
Велосипед мав занижену елегантну раму, був обладнаний колесами розміром 26 дюймів, з шинами 559×40 мм (26" х 1,75"). Привідний ланцюг велосипеда прикривався захисним щитком. Для запобігання попадання спідниці в заднє колесо, було передбачено встановлення плетеної захисної сітки. Переднє колесо було обладнане додатковим ручним гальмом «штемпельного» типу, яке діяло на покришку. Заднє колесо з гальмівною втулкою FuS Torpedo виробництва Німеччини , а згодом власного ХВЗ.
В 1948 році також було розпочато виробництво велосипеда В-22 «Львів» на новоствореному Львівському велозаводі. Моделі перших років випуску мали дуже ефектне і привабливе (але складне у виробництві) фарбування, типове для німецьких довоєнних велосипедів.
Виробництво моделі В-22 «Львів» було припинено прибл. в 1956 році. Про те, до кінця 1950-х років Львівський велозавод продовжував виробляти подібний велосипед В-25 на колесах 28’’. Вочевидь, що в західному регіоні України де до війни існувала європейська норма «жінка на велосипеді», деякий попит на такі велосипеди ще залишався. Але вже на початок 1960-х років їх виробництво було згорнуто.
Подальше, в незначній кількості, жіночі моделі в СРСР виробляв лише один завод ЗиФ/ПВЗ.
B-16 перший велосипед Мінськокого велозаводу (МВЗ), випуск 1952 року.
Реставрація (консервація), оригінальні деталі, збережено значну частину рідної фарби.
Встановлено оригінальні покришки, фара динамка з оригінальним дротом в шовковій оплітці.
Технічні особливості.
Коротка та низька рама своєрідної геометрії. Різьба педалей дрібна дюймова. Щитки коліс з товстого металу, широкі та міцні.
Сідло з товстою шкіряною покришкою (чапрак).
За відчуттями велосипед дуже міцний, при їзді посадка , на мій погляд, не дуже комфортна та потребує звикання.
Історична довідка.
Мінський велосипедний завод було засновано на базі вивезеного з Німеччини обладнання німецької фірми DKW та Diamant Werke.
Безсумнівним є факт, що над першим велосипедом цього заводу попрацювали німецькі конструктори. Велосипед В-16 вироблявся в 1947-1956 роках.
Німецьким «спадком» на В-16 була типова для німецьких велосипедів каретка на квадратах (каретка Томсона), та зірка з виштампуваними літерами «МВЗ». Також його прикрашало, типове для німецьких довоєнних велосипедів, дуже ефектне і привабливе (але складне у виробництві) фарбування рами та ободів.
Певний час заднє колесо оснащувалось гальмівною втулкою виробництва Німеччини FuS Torpedo Reichenbach.
Кріплення шатунів «на квадраті» було складне у виробництві та потребувало технічної культури споживача і охайного обслуговування в майстерні. Саме тому на сьогодні знайти гарно збережений та комплектний вузол майже неможливо. Все що попадається, буде заклепано молотком або навіть приварено.
З 1956 року на новій моделі В-114 конструкція каретки залишилась незмінною, лише з метричною різьбою та кріпленням шатунів клином.
Защита цепи разве не должна быть?
DVDshnik, в те времена опция, как и фара с динамкой.
Велосипед ХВЗ В-134 «Україна», 1976 р.
На перший погляд звичайна модель 134-го, про те він має деяку особливість
Не викликає сумнівів початкова оригінальність комплектації цього екземпляру. Він зберігався в одних руках з моменту покупки в 1976 році, майже не був у вжитку і ніхто не замінював на ньому жодних деталей.
Ото ж ми бачимо привідну зірку як на моделі В-110 та латунний шильд, хоча вже з 1968 року встановлювали сталеві хромовані емблеми.
Вірогідно велосипед складався на заводі коли «горів план», і було використано залежані на складі старі деталі. Можливо то просто була «зачистка» складів. Подібна мішанина деталей в різних моделях ХВЗ траплялась досить часто.
Дивно, навіть в інструкції велосипеда В-134 1968 року є фото на якому зображено таку саму не "стандартну" зірку (з малюнком зірки) та прямий щиток.
Повернення до життя В-134 «Україна»
Повна історична реставрація, частково відновлено гальванічне покриття та фарба, оригінальні деталі, робочий стан. Збережено всі шпиці з латунними нікельованими ніпелями, камери, ніпеля, покришки.
Укомплектовано динамкою, фарою, переднім гальмом, лічильником пробігу та велоаптечкою.
Кожна деталь, складова частина велосипеда (а їх близько 360 штк.), пройшла через руки реставратора. Мийка , чистка, кислота, поліровка, змазка: і як результат В-134 «Україна» помолодшала на 46 років.
Переводна картинка з ГДР наклеєна на трубі рами залишилась як ностальгійний елемент, своєрідний артефакт із часів молодості.
Кроковод → Раскопки. Музей. → Реставраторы представляют