紗代 (Sayo), зробить такий експеримент.
1. "Права педаль". Поставьте перед собою вертикально ліву руку, загнить якийсь палець так, щоб він став горизонтально зліва направо: це "вісь". Охватить "вісь" правою ладонью. Це "педаль". Притисніть мізинцем правої руки палець ("вісь") у зоні нігтя. Тут буде підшипник зі спротивом відкручуванню. Тепер витягуйте ліву руку вперед (розгинайте локоть), тобто провертайте "шатун". А права рука не провертається, й що? : намагається відкрутити конус з контргайкою.
2. "Ліва педаль". Зробить дзеркальні дії, і відчуєте, що? : намагається закрутити конус з контргайкою.
Ліва вісь — особлива, оскільки має ліве різьблення з отвором шатуна. Тобто праве різьблення на протилежному кінці осі — це конструкторське рішення, загальне для усіх лівих осей.
Висновок: ліва педаль завжди потенційно затягує свій підшипник.
Що робити: якнайсільніше затягувати контргайку.
Поки сам не розберусь, ні на що не поведусь!
Проекти ХВЗ: В-110 "Прогрес" (1950); В-22 (1954); 111-411 "Україна" (1977);
В-541 "Спорт" (1970); на рамі В-110 "Прогрес" (1958)
ЖВЗ: В-849 Десна-2 (1979); ГАЗ: В-025 "Школьник" (1966-1975 ?); ПВЗ: 21В (1964, 1974)